A közlekedési társaság vezetője elismerte, türelmetlenül, és elhamarkodottan cselekedett, mikor a 18 járatritkítás közül 15-nél a fővárosi önkormányzat által elfogadott paraméterkönyvvel ellentétesen változtattak a menetrenden. (A paraméterkönyv határozza meg, hogy a cégnek hol, milyen szolgáltatást kell kötelezően nyújtani. Mindenesetre lesz az idén is járatritkitás, de hogy pontosan mikor, és milyen vonalakat érint, arról még nincs információ.)
Megújuló állomások
A főpolgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a 2-es metró átfogó, több mint öt évig tartó rekonstrukciója 2005-ben is folytatódik. A Batthyányi tér, az Astoria, és a Keleti pályaudvar kap idén nyáron új arculatot, mondta Demszky Gábor, Budapest főpolgármestere a BKV idei terveiről. Megújulnak a burkolatok, egységes berendezést kapnak a megállók, és megindult az állomásokon üzemelő liftek szerkezetének kialakítása is. A tervek szerint a metrókocsikat is újakra cserélik. A metróforgalom pótlását idén is buszokkal oldják meg.
Idén nyáron megindul a szentendrei hév rekonstrukciója is. A megnövekedett menetidőt az utasok már nehezen viselték, ezért kicserélik a sínpályát, a biztosító-, és elektromos berendezéseket. Az átalakításoktól nagyobb sebességet, és kisebb zajt várnak. A felújítás költsége 4,6 milliárd forint, mondta Demszky.
Soha nem látott...
Kérdésekre válaszolva a főpolgármester elmondta, hogy soha nem látott mértékű, kampányszerű útfelújítás veszi kezdetét idén, Budapesten. A fő hangsúly a kátyúk eltüntetése, és ahol kell, a teljes burkolat kicserélése.
Vajda Pál főpolgármester-helyettes hozzátette, a június 6-án kezdődő 48 főútfelújítás közül csak hatnak a rekonstrukciója húzódik át az iskolaidőszakra. Egyebek közt a Szentendrei út és a Budaörsi út felújítását végzik majd szeptemberben is. A szocialista politikus megerősítette korábbi kijelentését, miszerint május végére 200-nál kevesebb kátyú lesz Budapesten.
A sajtótájékoztatón kisebb polémiát okozott a kátyú definiálása. Mint elhangzott, már sokat törték ezen a fejüket, de maradtak annál, hogy a kátyú az, ami az autó haladását korlátozza.