További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Bővebben a környékbeli települések tavalyi tiltakozásáról>>>
A bíróság leállíthatja a híd építését
A beruházónak sietnie kell, ha az építkezést el akarja kezdeni, mert a beruházás ötéves környezetvédelmi engedélye szeptember 30-án lejár. A környezetvédelmi engedély körül is hosszú ideje folyik a huzavona. A Levegő Munkacsoport ugyanis több esetben megtámadta azt a bíróságon. Legutóbb július elején született jogerős döntés az ügyben: a Fővárosi Bíróság hatályosnak ismerte el az engedélyt.
Bővebben az elutasított keresetről>>>
A zöld szervezet ugyan a jogerős döntés ügyében felülvizsgálati kérelemmel fordult a Legfelső Bírósághoz, valamint polgári perrel fenyegeti a beruházó Autópálya-építő Rt.-t, ám ez már nem akaszthatja meg az építkezést. Lukács András, a munkacsoport vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy ha végül mégis nekik lesz igazuk, akkor a bíróság leállíthatja a híd építését.
Villamos a repülővágányon
Az M0-ás híd építésének csúszása kellemetlenül érintheti a főváros vezetését, amely erre hivatkozva halogatja az egyre kritikusabb állapotú Margit híd teljes felújítását. Mint arról az InfoRádió beszámolt, egy nemrég született állapotfelmérés szerint a híd pályalemeze jelentős részben tönkrement, alá kell dúcolni, sőt szélsőséges esetben a pályatest kisebb felületen be is szakadhat. A hídrekonstrukció azonban több mint egy éves forgalomkorlátozással jár, a kerülő forgalom pedig az Árpád hídra zúdulna. Fővárosi szakértők szerint ha az Árpád hídnak nem segít be északon egy új híd, akkor nem fogja bírni a forgalmat.
Megbénulhat a főváros>>>
Beszakadhat a Margit híd>>>
Az InfoRádiónak nyilatkozó szakemberek elmondták, hogy a nehéz helyzetre több forgatókönyv készült. Az egyik szerint a villamos fennmaradna a Margit hídon a felújítás ideje alatt, méghozzá ideiglenesen elhelyezett, úgynevezett repülővágányokon. Egy másik elképzelés szerint, ha az Árpád híd az M0-ás híd hiányában nem bírja a forgalmat, a Margit hídnál pontonhidakon teremtenek új átkelési lehetőséget a járműveknek.
Soha nem látott dugók
Abban a szakértők egyetértenek, hogy a Margit híd rekonstrukcióját 2006-2007-ig el kell kezdeni. A több éves halogatás viszont azt eredményezi, hogy az időpont egybeeshet azzal az évvel, amikor lezárják és átépítik a Szabadság hidat a 4-es metró miatt, sőt ekkoriban kell majd a Duna alatt lezárt és felújítás alatt álló 2-es metró utasait átszállítani a folyón a metrópótló járatokkal. Ha ezeket a munkákat a főváros nem hangolja össze, akkor szakértők szerint Budapestre soha nem látott méretű dugók várnak.