Ponton pótolhatja a Margit hidat

2004.09.07. 15:02
Az InfoRádió értesülése szerint újabb fordulat állt be a tervezett északi M0-híd ügyében: a Pest Megyei Közigazgatási Hivatal felülbírálva a budakalászi és a szigetmonostori építési hatóság döntését, hozzájárult a híd építési engedélyéhez. Ha a hidat szeptember 30-ig nem kezdik el építeni, éveket csúszhat a beruházás, és veszélybe kerülhet a Margit híd felújítása is. Az évtized második felében - metrófelújítások, és -építés, valamint a Szabadság híd átépítése miatt - soha nem látott dugók béníthatják meg Budapest közlekedését.
Az InfoRádió értesülése szerint a tervezett északi M0-ás híd jövő héten megkaphatja a jogerős építési engedélyt. Az engedélyt első fokon azért utasították el, mert a budakalászi és a szigetmonostori építési hatóság nem járult hozzá a kiadásához. Csakhogy a másodfokú eljárás során a Pest Megyei Közigazgatási Hivatal felülbírálta a települések döntéseit, és hozzájárult az építkezéshez. Az InfoRádió a másodfokú eljárást folytató Közlekedési Főfelügyelet illetékesétől megtudta, hogy várhatóan a jövő héten kiadható a beruházás építési engedélye.
Bővebben a környékbeli települések tavalyi tiltakozásáról>>>

A bíróság leállíthatja a híd építését

A beruházónak sietnie kell, ha az építkezést el akarja kezdeni, mert a beruházás ötéves környezetvédelmi engedélye szeptember 30-án lejár. A környezetvédelmi engedély körül is hosszú ideje folyik a huzavona. A Levegő Munkacsoport ugyanis több esetben megtámadta azt a bíróságon. Legutóbb július elején született jogerős döntés az ügyben: a Fővárosi Bíróság hatályosnak ismerte el az engedélyt.
Bővebben az elutasított keresetről>>>

A zöld szervezet ugyan a jogerős döntés ügyében felülvizsgálati kérelemmel fordult a Legfelső Bírósághoz, valamint polgári perrel fenyegeti a beruházó Autópálya-építő Rt.-t, ám ez már nem akaszthatja meg az építkezést. Lukács András, a munkacsoport vezetője az InfoRádiónak elmondta, hogy ha végül mégis nekik lesz igazuk, akkor a bíróság leállíthatja a híd építését.

Villamos a repülővágányon

Az M0-ás híd építésének csúszása kellemetlenül érintheti a főváros vezetését, amely erre hivatkozva halogatja az egyre kritikusabb állapotú Margit híd teljes felújítását. Mint arról az InfoRádió beszámolt, egy nemrég született állapotfelmérés szerint a híd pályalemeze jelentős részben tönkrement, alá kell dúcolni, sőt szélsőséges esetben a pályatest kisebb felületen be is szakadhat. A hídrekonstrukció azonban több mint egy éves forgalomkorlátozással jár, a kerülő forgalom pedig az Árpád hídra zúdulna. Fővárosi szakértők szerint ha az Árpád hídnak nem segít be északon egy új híd, akkor nem fogja bírni a forgalmat.
Megbénulhat a főváros>>>
Beszakadhat a Margit híd>>>

Az InfoRádiónak nyilatkozó szakemberek elmondták, hogy a nehéz helyzetre több forgatókönyv készült. Az egyik szerint a villamos fennmaradna a Margit hídon a felújítás ideje alatt, méghozzá ideiglenesen elhelyezett, úgynevezett repülővágányokon. Egy másik elképzelés szerint, ha az Árpád híd az M0-ás híd hiányában nem bírja a forgalmat, a Margit hídnál pontonhidakon teremtenek új átkelési lehetőséget a járműveknek.

Soha nem látott dugók

Abban a szakértők egyetértenek, hogy a Margit híd rekonstrukcióját 2006-2007-ig el kell kezdeni. A több éves halogatás viszont azt eredményezi, hogy az időpont egybeeshet azzal az évvel, amikor lezárják és átépítik a Szabadság hidat a 4-es metró miatt, sőt ekkoriban kell majd a Duna alatt lezárt és felújítás alatt álló 2-es metró utasait átszállítani a folyón a metrópótló járatokkal. Ha ezeket a munkákat a főváros nem hangolja össze, akkor szakértők szerint Budapestre soha nem látott méretű dugók várnak.