Edit
9 °C
26 °C
Index - In English In English Eng

Az Infocenter újra akarja a Tv2-t?

2011.11.01. 11:09
A Lánchíd rádiót, a Heti Választ és a Class FM-et birtokló Infocenter.hu Zrt. már egyszer meg akarta venni a Tv2-t, most újból tárgyalni kezdtek az országos kereskedelmi csatorna német tulajdonosával. A Tv2-nél cáfolják, hogy tárgyalnának, az Infocenter tulajdonosa nem nyilatkozik.

A Tv2 megvásárlásáról tárgyal a tulajdonosokkal az Infocenter az Index értesülései szerint. Korábban már sokszor felmerült a pletyka, hogy Fellegi Tamás fejlesztési miniszter egykori cége venné meg az országos kereskedelmi csatornát.

Úgy értesültünk, a mostani tárgyalások a korábbiaknál komolyabbak és konkrétabbak, és ezek a vezérigazgató Simon Zsolt közvetítésével zajlanak. de kérdésünkre a cégvezető csak annyit mondott, hogy "nincs tudomása ilyen jellegű tárgyalásokról'. Megkerestük Nyerges Zsoltot, az Infocenter fő tulajdonosát is, ő azonban nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

Árulják

A ProsiebenSat1 hivatalos kommunikációja szerint azoktól a csatornáktól válnak csak meg, amelyek saját piacukon nincsenek a legnézettebb három között, így a Tv2 hivatalosan nincs is az eladási listán. De a cég dolgozói előtt tartott prezentációkon elhangzott már, hogy mivel a TV2 tulajdonosai kockázati tőkebefektetők, egy jó ajánlatra bármikor kiszállnának a cégből. Pláne, hogy a gazdasági válság most erőteljesen érezteti a hatását a kereskedelmi tévés piacon is, a TV2-nél csoportos létszámleépítéseket  és racionalizálásokat hajtottak végre. (A piaci helyzetet mutatja, hogy a konkurens RTL Klub is elbocsátásokkal, és egyes műsorok megszüntetésével reagált a válságra, igaz az RTL Klubnál kisebb volt a bevételcsökkenés.) Az eladást korábban többek között az is megakadályozta, hogy a tulajdonos ProSiebenSat1-csoport csak bolgár és román érdekeltségeivel együtt adta volna el a magyar kereskedelmi csatornát, de úgy tudjuk, ez az álláspont mostanra már megváltozott.

Az eladást viszont nehezíti, hogy maga a ProSiebenSat1-csoportot is eladná a két tulajdonos, a New York-i székhelyű KKR és a londoni Permira befektetési alap. A többször felröppent értesülések szerint a lehetséges vevők közt van Rupert Murdoch tulajdonában lévő amerikai News Corp, de állítólag az olasz médiát uraló Silvio Berlusconi is érdeklődik a cégcsoport iránt. Az eladás előtt pedig fontos, hogy a könyvekben hogyan szerepel a Tv2, az eladás növeli, vagy akár időlegesen csökkenti-e a cég részvényeinek árfolyamát.

Mást is megvettek

Mint ismert, az Infocenter már tárgyalt az RTL Klub tulajdonrészéről is, végül az üzlet nem jött létre, akkori, meg nem erősített hírek szerint azért, mert az Infocenter hitelből finanszírozta volna a felvásárlást, de végül nem tudott megegyezni egyetlen bankkal sem. Az RTL Klub tulajdonosa végül megvette az Rákosi Tamáshoz köthető IKO-tól a saját tulajdonrészét, és vele együtt több kis kábeladót, így a Coolt és a Film+-t is.

Kérdéses, hogy az Infocenter most milyen konstrukcióban akarna beszállni a Tv2-be, hiszen az országos kereskedelmi csatorna száz százalékos tulajdonrésze még akkor is többe kerülne, mint az RTL Klub 31 százalékos kisebbségi része, ha az RTL jóval nagyobb bevételt és nyereséget képes felmutatni.

Az Infocenternek már vannak médiaérdekeltségei: tulajdonosa a Lánchíd Rádiónak, a Heti Válasznak és az egykori Danubius rádió helyén működő Class FM-nek. A cég tulajdonosa Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos üzlettársa is volt. Korábban Stumpf István, az első Fidesz-kormány kancelláriaminisztere, jelenleg alkotmánybíró, és Fellegi Tamás fejlesztési miniszter is az Infocenter tulajdonosai között volt.