Kató néni lenyomta a Való világot

2003.05.30. 12:38
Nem változott a három országos földi sugárzású tévé sorrendje: továbbra is első az RTL Klub, második a tv2, és at m1 zárja a sort. A héten befejeződő valóságshow-k közül a Való világ az első.
A május 19. és 25. közötti héten is az RTL Klub nyerte a nézettségi versenyt, noha a tv2-nek sikerült néhány százalékot ledolgoznia hátrányából.

Hogyan mérik a nézettséget?
Hogyan működik a rejtélyes nézettségmérő rendszer? Mit jelent a nézettség pontosan? Hány néző véleményéből és hogyan számítják ki a hirdetési piacot meghatározó mutatókat? Az AGB Hungary működésének bemutatása
A reality-párbajból győztesen kikerülő Való világ kora esti kiadásainak átlagnézettsége 1 456 000 volt. A VV napról napra könnyedén verte a vele szemben kiállított Szulák Andrea Show-t (955 000), a Magyar Televízió legsikeresebb szórakoztató műsorát (Nem csak a húszéveseké a világ, 1 119 000), bár a szerdai tv2-s Jackie Chan-filmmel szemben már csekélyebb volt az előnye. A csürtörtöki VV Mr. Beant, a pénteki az Activityt győzte le. Szombaton azonban - a Dalnokok Ligáját (874 000) maga mögé utasító - reality show eredménye lemaradt a Magyar Televízión fél órával később kezdődő Kató néni kabaréja mögött, amely a VV 910 000-es nézettségével szemben 1 074 000 nézőt vonzott. (Természetesen a 18-49 éves korosztályban azért a villalakók az urak.)

Az RTL Klub mindeddig legyőzhetetlennek bizonyult szappanoperája, a Barátok közt 1 815 000-es nézettséget produkált a héten. A japánfóbiával vádolt Micukó 865 000, a Lucifer 664 000, Fábry Showdere 1 401 000, Hajós András - immár éjfél előtt fél órával kezdődő - Magánszáma 346 000 nézőt ért el. A Heti Hetesre 1 201 000 tévéző volt kíváncsi.

Friderikusz Sándor vasárnap esti műsora 646 000-es nézettséget ért el, ami az előző hetinél valamivel jobb eredmény. A 18-49 évesek közül 107 000-en voltak kíváncsiak A szólás szabadságára, ami az idősávhoz képest még mindig sovány eredmény, ám az előző hetinek csaknem a duplája. A vele szemben sugárzott Napló (tv2) 1 128 000, míg az RTL Klubon ugyanakkor vetített Tango és Cash című film 1 274 000 nézőt szórakoztatott.

Az AGB Hungary adatait a tv2 bocsátotta rendelkezésünkre, és a 4 évesnél idősebb lakosságra vonatkoznak.