Most mondom: hamarosan jön a Tesco-gazdaságos népviselet
(Már ha addig nem zár be a hipermarket) Az utóbbi években a nagy áruházláncok elképesztően rákaptak az olyan hívószavakra, mint a "kézzel készült", "csak helyi alapanyagokból", a "hagyományos", de globális trenddé vált a nemzeti ritmusban dobbanó szívek megnyerése is az óriási Szeretem, mert magyar/ír/angol/mongol/szuhaéli feliratokkal. Ez a tendencia gagyinak tűnhet, de paradoxon azért nem, mert a nemzeti érzés eleve egy globális trend, a magyar nacionalizmus a németekről másolta, hogyan is kell nemzetként viselkedni, a német nacionalizmus pedig a franciák ellenében akarta megmutatni, hogy a németek népebbek a többi népnél (ez így tényleg elhangzott). Ha már németek, a Lidl áruházlánc most Skóciában mutatta meg, hogy skótabb a skótoknál, a turkálós ruhaosztályon ugyanis már lehet kapni a kilt-et, azaz skótszoknyát. Maga a szoknya 30 fontba kerül, amihez hozzá lehet még csapni a hagyományos kiegészítőnek számító sporran-t (erszényt) is potom 10 fontért.
A Lidl skót kockáiban (ismerkedjünk meg egy újabb helyi kifejezéssel: ez a tartan) a szakértők nem ismernek fel egyetlen hagyományos mintázatot sem, mondjuk eleve 11 ezer hagyományos minta létezik, mely évente 120 újjal gyarapodik, skót legyen a talpán, aki kiigazodik, mi az autentikus, és mi a gagyi! (Guardian Fashion)