Ikea-katalógusba csomagolták a pártprogramot, hátha így elolvassa valaki
Választási pártprogramokat az elemzőkön kívül csak a megrögzött kevesek szokták előszeretettel forgatni. Ezen szeretne változtatni a legutóbbi választásokon 21 százalékot elérő új spanyol baloldali párt, a Podemos, úgyhogy egy Ikea bútorkatalógusra hajazó formátumban tették közzé a részletes programjukat.
A jelek szerint a fogyasztás a Podemos kampánymarketingesei szerint jobban érdekli az embereket, mint a politika; mindenesetre érdekes, hogy éppen az Ikeát, a középosztályi életstílus egyik globális szimbólumát tartották a legmegfelelőbbnek az antiglobalizációs mozgalomból kinőtt saját baloldali, nagyobb újraelosztást ígérő programjuk bemutatására. A 192 oldalas katalógust 1,80 euróért lehet megrendelni, benne a jelöltekkel és a programpontokkal: erősebb pénzügyi szabályozás, nyugdíjemelés, fókuszban a megújuló energiaforrások, illetve az évi 60 ezer euró feletti jövedelmek és a luxustermékek magasabb adójával.