Anya pincér, takarítőnő, sofőr és szakács egyszemélyben a Tchibo új reklámja szerint, jogos a feministák felháborodása
Az új reklámban a Tchibo Family kávét szerették volna népszerűsíteni, és kicsit furcsállom is, hogy 2016-ban senki sem szólt a készítőknek, hogy ebből baj lesz.
Íme a reklám:
Az Üvegplafon blog is készített már videót arról, hogy mi történne akkor, ha beáraznánk a nők által végzett házimunkát, gyerekfelvigyázást, főzést, takarítást:
Az alapvetően jószándékú reklám is erről akarna szólni, amikor azt akarja bemutatni, hogy az anyák munkája mindennél fontosabb, pótolhatatlan és hát láthatatlan, amit csak akkor vesznek észre a kanapén tespedő felettesei, amikor azt nélkülözni kényszerülnek. Az apuka még ki is mondja: persze, csinálhatná más is a házimunkát, takarítónő, ételfutár vagy bébiszitter, de mégiscsak akkor az igazi, ha a feleség végzi azt, nem? A családnak anyára van szüksége, az anyának meg kávéra, ez akart lenni az üzenet, de ez most nagyon nem sikerült.
A Feminfo ennél sokkal részletesebben írja le, hogy mennyi gond van ezzel a reklámmal, ők még egy indiai reklámmal is illusztrálják, hogy a világ más helyein egészen másként gondolkoznak a reklámosok erről a kérdésről, és ez teszi igazán szomorúvá ezt a magyar reklámot.