A GDPR legyőzte Beyoncét
Legalábbis Google-keresésekben biztosan. A Quartz cikke szerint az Európai Unió május 25-én életbe lépő adatvédelmi egyezménye május 13-én kezdte el jobban érdekelni az internetezőket, mint az énekesnő, akit az Instagramon 100, Twitter pedig 15 millióan követnek. A GDPR úgy tudott ilyen népszerű lenni ráadásul, hogy Twitteren csak 22, Facebookon pedig 120 ezren követik.
Mindez a Google Trends alapján is látszik, de a Mashable érdeklődésére maga a Google is megerősítette, hogy ez a nagy helyzet. A GDPR iránti érdeklődés persze május végén a hatályba lépés után le fog csökkenni, de addig is még várható, hogy többen keresnek rá.
Az új szabályozás célja, hogy több kontrollt adjon az embereknek a saját adataik fölött, és erősebb védelmet biztosítson a személyes adatoknak nemcsak a kiberbűnözőkkel, de az adatokat kezelő cégekkel, intézményekkel szemben is.
A legtöbb szakértő szerint a GDPR nem hoz igazán nagy változásokat, leginkább az óriási, akár 20 millió eurós bírság számít újdonságnak. A felkészülés viszont a hazai cégeknek is komoly terhet jelent, nemcsak jogi, de technológiai szempontból is. Az Indexen itt és itt olvashat róla részletesebben.