Először lesz tizenkilenc futam egy évben
"A törökországi futammal együtt tizenkilenc viadal lesz 2005-ben. "Megkötöttük az üzletet Bernie Ecclestone-nal. Mind a kilenc csapat pénzt fog veszíteni, de versenyezni akarunk Angliában és Franciaországban is" - erősítette meg Paul Stoddart, a Baumgartner Zsoltot is foglalkoztató Minardi főnöke.
Londonban, a Heatrow repülőtér Hilton hoteljában tartott találkozón megjelent kilenc istállóvezető beleegyezett, hogy a felére csökkentik a teszteléseket, és az így megtakarított pénzből fedezik a silverstone-i és a Magny Cours-i nagydíj költségeit. Az ausztrál menedzser szerint a hivatalos bejelentésre december 10-én kerül sor. Korábban tizennyolc verseny volt a legtöbb egy évben.
A Ferrarit nem érdekelte a Brit GP
A hétszeres világbajnok Michael Schumacher csapata, a Ferrari egyedüliként nem vett részt a megbeszélésen, mivel a maranellóiak ellenzik a tesztprogram karcsúsítását és a sportág költségeinek csökkentését.
Paul Stoddart a Reuters hírügynökségnek nyilatkozva elmondta továbbá, hogy benevezte csapatát a 2005-ös Forma-1-es szezonra: "Ötszázezer dollárt befizettem az FIA-nek, Minardi Europeanként indulunk".
Ha kell, saját motorkat gyárt a Minardi
Az olasz-ausztrál kiscsapat jövője azt követően került veszélybe, hogy a motorszállító Cosworth-t birtokló Ford bejelentette, kiszáll a Forma-1-ből, eladja csapatát, a Jaguart, és a tuningcégét is. Stoddart szerint, ha jövőre nem kapnak régebbi Cosworthokat, akkor saját maguk gyártanak motort.
A már említett Jaguar és az idén szintén Cosworth erőműveket használó Jordan 2005-ös részvétele viszont még mindig bizonytalan, mert eddig nem neveztek. Előbbit még nem sikerült eladni - állítólag a Red Bull italgyártó cég venné meg a gárdát - míg utóbbinak valószínűleg nincs meg a szükséges szponzori háttere.
A nevezési határidő jövő hétfő, november 15-e.