Újra dúl a háború a Forma-1-ben

2009.07.08. 21:00
Nem sikerült az első egyeztető tárgyalás a Forma-1-es csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség között, a jövő évi szabályokkal kapcsolatban tartott megbeszélésről kivonultak a FOTA képviselői.

"Sajnos nem volt mód a megbeszélésre, miután a FOTA tagjai távoztak a helyszínről" - áll a FIA közleményében. A közlés szerint annyiban meg tudtak állapodni, hogy továbbra is legalább 620 kiló lesz az autók súlya és hogy a csapatok június végi ígérete szerint két éven belül a 90-es évek eleji szintre csökkentik a költségeket.

A FOTA is adott ki közleményt, amelyben a tagok magyarázatot adtak a kivonulásra. Kijelentették, hogy valamennyi csapat jelen volt a megbeszélésen - amelyre nemcsak a FOTA-istállókat, hanem a szervezetenkívüli két és az F1-ben először jövőre induló három új csapatot is meghívták. A közlemény szerint az ülés elején az FIA-t képviselő Charlie Whiting közölte: ellentétben a korábbi megállapodással, a FOTA tagjai még nem tagjai a 2010-es mezőnynek, így nincs szavazati joguk sem a jövő évi szabályokkal kapcsolatban.

Halasztani akartak

"Emlékeztetünk, hogy mind a nyolc aktív FOTA-tag rajta volt az elfogadott nevezési listán, amelyet Motorsport Világtanács (WMSC) hagyott jóvá, és amelyet a FIA június 24-i közleménye hozott nyilvánosságra."

A FOTA közleménye szerint ezek után az ülés elhalasztását kérték a csapatok. Ezt viszont azért utasította el az FIA, mert addig nem kötik meg az új Concorde-szerződést, amíg nem állapodnak meg egyhangúlag a 2010-es szabályokról.

Két hete még megállapodtak

A nemzetközi szövetség hosszas huzavona után két hete állapodott meg a nyolc csapatot tömörítő szervezettel - Ferrari, McLaren-Mercedes, BMW-Sauber, Renault, Toyota, Red Bull, Toro Rosso és Brawn GP -, hogy utóbbi jövőre nem indít saját sorozatot. A két szervezet megegyezett a költségek csökkentésében, Max Mosley, a FIA elnöke pedig nem jelölteti magát újra.

A két szervezet vezetői hónapok óta próbáltak egyezségre jutni a 2010-re tervezett költségvetési plafon bevezetésével kapcsolatban, amelynek lényege: nagyobb fejlesztési és technikai szabadságot kaptak volna azok az F1-es istállók, amelyek nem költenek többet, mint a nemzetközi szövetség által meghatározott évi 45 millió euró.