További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Hét futam van hátra a szezonból, 175-öt lehet szerezni, Fernando Alonso 37-tel vezet Lewis Hamilton, 38-cal Kimi Raikkönen, 39-cel Sebastian Vettel előtt a világbajnokságban. Ránézésre rengeteg van még hátra, ám ha a spanyol újra növeli az előnyét, nem feltűnő, de nagyon fontos lépést tesz a világbajnokság felé: bő 50 pont előny a maradék 150-hez párosítva azt jelentené, hogy az utolsó hat GP-ből kettőt is lenullázhat, még mindig vezetni fog.
Nagyjából erre világít rá Sam Michael McLaren-sportigazgató, aki a Szingapúri Nagydíj felvezetéseként az esemény súlyáról beszélt.
"Kritikus ponthoz ért a világbajnokság. Feljövőben vagyunk, de tudjuk, még nagy kihívás vár ránk, hogy odaérjünk. Fontos ez a hétvége, mert ha visszanézünk, az utóbbi helyszíneken különleges körülmények miatt szenvedtek az ellenfeleink, különösen a Red Bull. Két gyors pályáról jövünk, ahol más aerodinamikai csomaggal kell versenyeznünk, mint szinte az összes többi helyen - idézte az Autosport Michaelt, akinek csapata nyert az egyaránt gyors Monzában és Spában. - Most viszont Szingapúrba megyünk, ahol maximális leszorítóerőre van szükség. Ha itt is marad a legutóbbi két helyszínen tapasztalt előnyünkből, azt mondom, nagyon erős helyzetben vagyunk. Ám ha a Red Bull mondjuk újra gyors lesz, és megszerzi az első két rajthelyet, attól még nem ért véget nekünk a világbajnokság, csak keményebb meló lesz".
Michael arról elfeledkezett, hogy Monza és Spa előtt Magyarországon is ők győztek, pedig a Hungaroring Szingapúrnál lassabb pálya, ahol szintén extra leszorítóerőre van szükség.
Raikkönen már Monza és Belgium előtt is folyton arról beszélt, többet nem szabad Alonsóval szemben pontokat bukniuk, a siker érdekében a Lotus spéci alkatrészeket visz neki Szingapúrba. A hátrányból faragott a finn, most közelebb van a ferrarishoz, mint a szezonban bármikor. (Az első pár fordulót nem számítva, persze.)
A negyedik vb-esélyes csapat a Red Bull, és a Monzában nullázó Vettel úgy jött el Olaszországból, hogy "a kiesés nem változtat semmin". Nagyjából így is van, viszont az újabb bukás már az ő vb-esélyeit is megrendítené. Nem engedhetik meg, hogy a Renault generátor-problémája előjöjjön, a motorgyártó egy hete ennek megoldásán dolgozik.
Alonso nyugodtan készülhet Szingapúrra, ő az egyetlen, aki kieséssel is simán a vb-esélyesek között marad.