Perceket se kellett várni az első drámára a Magyar Nagydíj időmérőjén: Hamilton autója már az első komoly körben elfüstölt, az angolnak sikerült eljutnia vele a boxutca bejáratáig, de ott a tűz miatt megállt, és gyalog tette meg a maradék távot a garázsig. Hosszú másodpercekig nézte a füstölgő kocsit, és a fejét csóválta, majd a boxutca mögött ment vissza a csapathoz, mélyen lehorgasztott fejjel. Döbbenetesen csalódott volt, zsinórban, egy hét alatt másodszor esett ki időmérőről Mercedesének hibája miatt. Nem is állta meg beszólás nélkül.
Raikkönen is kiesett az első harmadban, 17.-ként rajtolhat csak, mert csapata elszúrta a taktikáját, és nem küldte ki még egy körre: megelőzte az utolsó pillanatban Jules Bianchi Marussiája.
A második harmad neves kieső nélkül lement, aztán a Pest felől érkező felhőkből az utolsó harmad előtt leesett az eső. És épp kritikus ponton, a célegyenes végén, féktávon, de úgy, hogy volt egy vonal, aminek egyik oldalán száraz, a másikon csurom víz volt a pálya. Rosberg és Button csak a bukótérbe csúszott miatta, az újonc Magnussen a gumifalba.
Két perc telt el a harmadból, az időmérőt azonnal leállították a roncs eltakarítása miatt.
A pálya száradni kezdett, és egy ideig Bottas és Vettel is verni tudta Rosberget, de a német a végére, teljesen száraz pályán rákapcsolt, és simán félmásodperccel lenyomta őket. Az RBR-es második, a finn Williamses harmadik lett, Ricciardo negyedik, de neki esélye sem volt az első helyre.
Vasárnapra újabb esőt várnak, de Rosberg mindenképp szuperfavorit, az ő Mercedese megállíthatatlannak tűnik.
1. Nico Rosberg Mercedes 1m22.715s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.201s +0.486s 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m23.354s +0.639s 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m23.391s +0.676s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m23.909s +1.194s 6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m24.223s +1.508s 7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.294s +1.579s 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m24.720s +2.005s 9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m24.775s +2.060s 10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m24.706s +1.396s** 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m25.136s +1.826s 13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m25.211s +1.901s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.260s +1.950s 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.337s +2.027s 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m27.419s +4.109s 17. Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.792s +1.851s*** 18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m27.139s +2.198s 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m27.819s +2.878s 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m28.643s +3.702s 21. Lewis Hamilton Mercedes 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
A Forma-1 2014-es Magyar Nagydíjának minden eseménye egy helyen, az első szabadedzéstől az utolsó befutóig, egészen a vasárnapi zárásig.
Azt mutatják a hőmérők, csak annyi van, de sokkal többnek érződik. Még úgy is, hogy fúj a szél, egész kellemesen.
A GP2 hangosabb, mint a Forma-1, ami azért nem túl jó. A turbók halkabb, mormogóbb hangot adnak, ezek a szívómotorok visítanak, mint a régi F1-esek.
Ezt a korábbi F1-pilóta Alex Wurz mondja, aki élt is ott rövid ideig. Azerbajdzsánban 2016-ban az Európa Nagydíjat tartják majd. Igen, az Európát...
Massa a 10., Bottas a 15. helyen annak ellenére, hogy a Williams csomó új fejlesztést és alkatrészt hozott magával a Hungaroringre. Azt persze lehetett tudni, hogy a főleg gyors, de a kanyarban nem annyira erős Williamseknek nem fekszik majd a magyar pálya, ám ez még így kis komoly visszaesés eddig.
Ez pedig egy gyors sorrend:
1. Hamilton
2. Rosberg
3. Raikkönen
4. Alonso
5. Vettel
6. Magnussen
7. Vergne
8. Ricciardo
9. Button
10. Massa
11. Gutierrez
12. Hülkenberg
13. Kvjat
14. Maldonado
15. Bottas
16. Perez
17. Grosjean
18. Sutil
19. Kobajasi
20. Ericsson
21. Chilton
22. Bianchi
Hamilton az élen, mögötte Rosberg, Raikkönen, Alonso és Vettel a sorrend az első szabadedzés végén.
4,5 perce lesz futnia kicsit a Marussiával.
Utána 2,5 óra szünet jön majd.
Ennyire persze nem érnek rá, Magnussen a hatodik, Button csak a kilencedik.
Impromptu parallel parking outside the McLaren garage. Mind the curbs. #FP1 #HungarianGP pic.twitter.com/MaAaozc4IJ
— McLaren (@McLarenF1) July 25, 2014
De ugye a Marussiával volt gond elég az edzés elején. A motor már megy benne, talán a második edzésen már láthatjuk is mért idővel.
Legalábbis az azeri kormány szerint minden papírt aláírtak az F1-gyel arról, hogy 2016-ban futamot rendezzenek.
Egy óra után tűnt fel, hogy annyira nem hangosak, mint eddig. Más, de nem rossz, és a rajt így is ütős lesz.
Az egyik jobbkanyarban. Visszajött ő is, de lassan többet mennek pályán kívül, mint azon. Az aszfalt csúszhat, és az autók határait is feszegetik.
Ez most a sorrend, de Vettel is szorosan ott van a négyes mögött. Egyelőre meglepetés a Ferrari szereplése, hiszen a Red Bullt várta mindenki a Mercedes mellé.
A nem hivatalos Hamilton kanyarban, ami a második rendes kanyar a célegyenes után, ott futott le a pályáról, de hamar visszajött.
Végülis még csak két hete nyerték meg a vb-t, és külföldön először mutogathatja.
A francia nagy sebességgel futott le ott a Toro Rossóval, azonnal visszajött.
A Sauber twitterén bukkant fel Bobák Róbert, amint épp Esteban Gutierrezzel beszélget.
Im the meanwhile, quick interview session #EG21 #FP1 #HungarianGP pic.twitter.com/Qi8kBZJkRS
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) July 25, 2014
Elképesztően sok a csúszkálás továbbra is, délután talán már jobban tapad az aszfalt a melegben,. Hamilton közben már a leggyorsabb.
A pálya végén történnek a dolgok, a finn az utolsó előtti kanyarban fékezte simára a bal első Pirellijét. A ferraris jól áll amúgy, harmadik.
A 12-es kanyarban csúszott le a fűre a két külső kerék, majd meg is forgott a kocsija, de nem lett komoly baj. Hamilton közben tovább közelít Rosberghez, de Raikkönen is gyorsul.
Hamilton és Raikkönen kint van. Utóbbi épp befejezett egy kört, két tizedre van Rosbergtől.
A levegő közben csak 24, de még 11 óra sincs. Forró lesz a délutáni edzés.
Chilton kigyulladt kocsiját szerelik folyamatosan, de most úgy tűnik, készen van és mehet is ki a pályára. Rosberg közben elkapta a fonalat, már 1:26 alatt és leggyorsabb első szektorral folytatta az eddigi legjobb kört.
Bp egy másodpercet farag az idején a német, ezzel leszakít mindenkit. Egyébként mindkét mercedeses pilóta túlkormányzottásgra panaszkodik, ezen állítgatnak most.
A két Mercedes között most a Ferrari. Ez is meglepetés, de az is, hogy Maldonado egyelőre gyorsabb a Lotusszal mindkét Williamsnél.
A köridejét például nem mutatja a kijelző a kormányon, ezért bentről mondják neki a tempóját.
Az első 20 percben mindkét Merci elhagyta a pályát, Rosberg a régi sikán helyén, Hamilton a Mansell-kanyarban futott a bukotérbe, de siműn visszajöttek mindketten.
Továbbra is ő a leggyorsabb, miközben már 18 versenyzőnek van mért ideje. Kobajasi, Gutierrez és Hamilton viszont még küzd a pályával, poros az aszfalt, nehezen tartják a pályán a kocsikat.
A csapat közlése szerint olaj csöpögött a kipufogóra, az gyulladt ki, csak azt nem tudják, hogy mitől volt az eset.
So that dramatic looking moment was caused by some oil leaking onto the exhaust of Max's car. Just looking at how.
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) July 25, 2014