Sorra vált mindenki erre. Közben Bottas és Massa is gyorsulnak, de nézzük Rosberget: négy tizeddel előzi meg Vettelt.
A Forma-1 2014-es Magyar Nagydíjának minden eseménye egy helyen, az első szabadedzéstől az utolsó befutóig, egészen a vasárnapi zárásig.
A fő hírforrás most átkapcsol a futamra. Utána még visszatérünk!
Még a Mercedes éttermében sem.
Már elállt, de ez még nem jelenti, hogy vége is.
A középső esősáv szakadt most rá a pályára, kelet felől pedig egy újabb közelít nagy erőkkel.
50 perccel a rajt előtt. Annyira, hogy ha versenyen történne mindez, azonnal lengetnék a piros zászlót.
Épp a paddock clubban vizitál a mindenható úr.
Jenson már beöltözött, a motorhome-ban izeg-mozog a McLaren versenyzője.
Az utolsó kanyar körüli tribünök elég jól megteltek, még görögtüzeket is gyújtottak a drukkerek.
Kimi a kamionplató korlátján ül napszemüvegben, a Nap közben sehol. Rágózik is, jókedvűnek tűnik, mert egyszer mintha mosolygott volna.
Vastag felhőréteg a pálya fölött, esnie kell, ha nem fog, az csoda. És a szél is kezd feltámadni.
A pilóták most mentek el a kamionos pilótaparádéra. A főtribünón lézengenek a nézők, nem volt kinek integetniük.
Bernie Ecclestone felkérte Flavio Briatorét, hogy mentse meg az egyre kevésbé látványos F1-et, mint különleges tanácsadó. A hírt a spanyol AS közölte még szombaton, miután a csapatfőnökök a megbeszélést tartottak Ecclestone-nal a Hungaroringen a témában.
A dolgok hátterében a rekordalacsony hockenheimi nézőszám is állhat, de eközben az osztrák Kleine Zeitung állítása szerint a Hungaroringen is 30 százalékkal kevesebb jegy fogyott a korábbiakhoz képest.
Az egyik módosító ötlet a túraautósoknál már használt ballasztsúlyok bevezetése lehet, vagyis a jól teljesítő versenyzők kocsiját nehezebbé tennék, hogy kiegyenlítsék a különbségeket. Ez viszont akár nagyobb vitát is kiválthatna, mint az idei év utolsó futamára bevezetett dupla pontozás.
Hogy ebben a folyamatban mi lehet majd Flavio Briatore pontos feladatköre, az egyelőre nem ismert.
Teljesen újjá kellett építeni Lewis Hamilton Mercedesét az abból a szombati időmérőn felcsapott lángok miatt, így a motort is ki kellett benne cserélni, ezzel az angol már a negyedik erőforrását használja fel idén, az ötödik kicserélése után pedig rajthelyes büntetések következnek majd.
A Mercedes csapatfőnöke, paddy Lowe a német Auto Motor und Sportnak mondta el, hogy nagyjából minden tönkrement a kocsiban, ami üzemanyag-szivárgás miatt gyulladt ki még tegnap. Mivel manapság már nem állhatnak készen tartalék kocsik, a Mercedes szerelőinek egy estéje volt arra, hogy a semmiből egy új kocsit építsenek.
Lowe-ék ezért megszegték a parc ferme szabályokat, hiszen a motor és váltócsere úgysem változtatott volna komolyan azon, hogy Hamilton a mezőny hátuljáról indul majd.
„Majd később megnézzük, hogy a szombati kocsiból mi élte túl a tüzet” – nyilatkozta Lowe. Hamilton az újjáépítés miatt csak a boxutcából rajtolhat majd.
A Red Bull ászai, Sebastian Vettel, Adrian Newey és Christian Horner.
"A terv az volt, hogy még egyszer kimegyek, de ez nem történt meg. A csapat azt mondta, rendben vagyunk, nincs szükség még egy körre. Párszor rákérdeztem, de azt felelték, szükségtelen, az eredmény pedig szemmel látható" – kezdte a finn az értékelést. A Raikkönent kiütő Bianchi is beszállt a nyilatkozatba, az egészért kattitson.
Perceket se kellett várni az első drámára a Magyar Nagydíj időmérőjén: Hamilton autója már az első komoly körben elfüstölt, az angolnak sikerült eljutnia vele a boxutca bejáratáig, de ott a tűz miatt megállt, és gyalog tette meg a maradék távot a garázsig. Hosszú másodpercekig nézte a füstölgő kocsit, és a fejét csóválta, majd a boxutca mögött ment vissza a csapathoz, mélyen lehorgasztott fejjel. Döbbenetesen csalódott volt, zsinórban, egy hét alatt másodszor esett ki időmérőről Mercedesének hibája miatt. Nem is állta meg beszólás nélkül.
Raikkönen is kiesett az első harmadban, 17.-ként rajtolhat csak, mert csapata elszúrta a taktikáját, és nem küldte ki még egy körre: megelőzte az utolsó pillanatban Jules Bianchi Marussiája.
A második harmad neves kieső nélkül lement, aztán a Pest felől érkező felhőkből az utolsó harmad előtt leesett az eső. És épp kritikus ponton, a célegyenes végén, féktávon, de úgy, hogy volt egy vonal, aminek egyik oldalán száraz, a másikon csurom víz volt a pálya. Rosberg és Button csak a bukótérbe csúszott miatta, az újonc Magnussen a gumifalba.
Két perc telt el a harmadból, az időmérőt azonnal leállították a roncs eltakarítása miatt.
A pálya száradni kezdett, és egy ideig Bottas és Vettel is verni tudta Rosberget, de a német a végére, teljesen száraz pályán rákapcsolt, és simán félmásodperccel lenyomta őket. Az RBR-es második, a finn Williamses harmadik lett, Ricciardo negyedik, de neki esélye sem volt az első helyre.
Vasárnapra újabb esőt várnak, de Rosberg mindenképp szuperfavorit, az ő Mercedese megállíthatatlannak tűnik.
1. Nico Rosberg Mercedes 1m22.715s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.201s +0.486s 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m23.354s +0.639s 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m23.391s +0.676s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m23.909s +1.194s 6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m24.223s +1.508s 7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.294s +1.579s 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m24.720s +2.005s 9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m24.775s +2.060s 10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m24.706s +1.396s** 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m25.136s +1.826s 13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m25.211s +1.901s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.260s +1.950s 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.337s +2.027s 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m27.419s +4.109s 17. Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.792s +1.851s*** 18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m27.139s +2.198s 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m27.819s +2.878s 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m28.643s +3.702s 21. Lewis Hamilton Mercedes 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
"Ez már túl van a balszerencsén, ennél sokkal jobb munkára is képesek vagyunk. Az első mért körömet elrontottam, a másodikon akartam volna javítani, amikor egyszercsak lett valami a fékeimmel. Valami a fékrendszerben tönkrement. Először megpróbáltam a többivel kezdeni valamit, erre leállt a motor. A boxutca bejáratánál voltam, úgyhogy csak be akartam gurulni a garázsba, de láttam a tükörben, hogy lángol a kocsi. Hiába égtem, vissza akartam gurulni, azt hittem, még tudunk valamit csinálni. Aztán már mondták, hogy álljak meg, álljak meg. Elég rossz ez" – mondta Lewis Hamilton kiesése után a tévéstáboknak.
"Kicsit meglepő a harmadik hely, mert azt gondoltuk, hogy a Reb Bull és a Ferrari is gyors lsz. De a csapat jól dolgozott, így sikerült a jó eredmény. Holnap komoly esélyünk van egy csomó pontra megint" – lelkendezett Bottas.
"Sajnálatos a csapat számára az olyan technikai hiba, ami Hamiltonnál volt, ezen dolgoznunk kell még, mert fontos a megbízhatóság. Inkább harcolnék Lewisszal kint, attól telik meg adrenalinnal a vérem. Boldog vagyok, de nem harcban nyomtam le Hamilton, ez pedig ront ezen kicsit. Holnap kemény verseny lesz, főleg a bizonytalan időjárás miatt" – ezt tette még hozzá Rosberg.
"A harmadik szakasz nagy kihívás volt, a pálya már az elejétől kezdve változott. Én értem először az egyes kanyarba, nehéz volt megítélni, mi is lesz ott. Nagyon, nagyon vizes volt, óvatosan akartam venni, sikerült is megfogni a kocsit a fal előtt. Iszonyat nehéz volt a lejtő alja. Onnan már egyszerűbb volt, folyamatosan száradt. Az utolsó körömnél minden rendben volt, megcsináltam, amit akartam.
Lewis most nagyon csalódott lehet, én ugyanezt éreztem Silverstone-ban" – mondta az első helyről induló Nico Rosberg.
Nem verte ugyan sokkal Daniel Ricciardót, de a kocsi már jobban a szája íze szerint van, mondta a német.
A második sorból indulhat a finn, de meg akarja nehezíteni Rosberg és Vettel dolgát is a futamon.
"Nincs sok egyenes a pályán, ez fekszik nekik. Kicsit közelebb vagyunk, mint eddig, de Nico nagyon gyors, nem tudtuk utolérni. Reméltük, hogy kicsit meginog, nekünk minden összejön, de nem így lett. Szárazon más lett volna, a harmadik szakasz ráadásul nagyon vegyes lett, de így alakult."
Igen, ott fent az az egyes kanyar.
#F1 #BBCF1 wow.... so, so close to a drenching... a higher chance of showers tomorrow, however. pic.twitter.com/itW7xCBCMi
— Ian Fergusson (@fergieweather) July 26, 2014