Reméljük, nem megverni indult valakit.
A Forma-1 2014-es Magyar Nagydíjának minden eseménye egy helyen, az első szabadedzéstől az utolsó befutóig, egészen a vasárnapi zárásig.
Azt mutatják a hőmérők, csak annyi van, de sokkal többnek érződik. Még úgy is, hogy fúj a szél, egész kellemesen.
A GP2 hangosabb, mint a Forma-1, ami azért nem túl jó. A turbók halkabb, mormogóbb hangot adnak, ezek a szívómotorok visítanak, mint a régi F1-esek.
Ezt a korábbi F1-pilóta Alex Wurz mondja, aki élt is ott rövid ideig. Azerbajdzsánban 2016-ban az Európa Nagydíjat tartják majd. Igen, az Európát...
Massa a 10., Bottas a 15. helyen annak ellenére, hogy a Williams csomó új fejlesztést és alkatrészt hozott magával a Hungaroringre. Azt persze lehetett tudni, hogy a főleg gyors, de a kanyarban nem annyira erős Williamseknek nem fekszik majd a magyar pálya, ám ez még így kis komoly visszaesés eddig.
Ez pedig egy gyors sorrend:
1. Hamilton
2. Rosberg
3. Raikkönen
4. Alonso
5. Vettel
6. Magnussen
7. Vergne
8. Ricciardo
9. Button
10. Massa
11. Gutierrez
12. Hülkenberg
13. Kvjat
14. Maldonado
15. Bottas
16. Perez
17. Grosjean
18. Sutil
19. Kobajasi
20. Ericsson
21. Chilton
22. Bianchi
Hamilton az élen, mögötte Rosberg, Raikkönen, Alonso és Vettel a sorrend az első szabadedzés végén.
4,5 perce lesz futnia kicsit a Marussiával.
Utána 2,5 óra szünet jön majd.
Ennyire persze nem érnek rá, Magnussen a hatodik, Button csak a kilencedik.
Impromptu parallel parking outside the McLaren garage. Mind the curbs. #FP1 #HungarianGP pic.twitter.com/MaAaozc4IJ
— McLaren (@McLarenF1) July 25, 2014
De ugye a Marussiával volt gond elég az edzés elején. A motor már megy benne, talán a második edzésen már láthatjuk is mért idővel.
Legalábbis az azeri kormány szerint minden papírt aláírtak az F1-gyel arról, hogy 2016-ban futamot rendezzenek.
Egy óra után tűnt fel, hogy annyira nem hangosak, mint eddig. Más, de nem rossz, és a rajt így is ütős lesz.
Az egyik jobbkanyarban. Visszajött ő is, de lassan többet mennek pályán kívül, mint azon. Az aszfalt csúszhat, és az autók határait is feszegetik.
Ez most a sorrend, de Vettel is szorosan ott van a négyes mögött. Egyelőre meglepetés a Ferrari szereplése, hiszen a Red Bullt várta mindenki a Mercedes mellé.
A nem hivatalos Hamilton kanyarban, ami a második rendes kanyar a célegyenes után, ott futott le a pályáról, de hamar visszajött.
Végülis még csak két hete nyerték meg a vb-t, és külföldön először mutogathatja.
A francia nagy sebességgel futott le ott a Toro Rossóval, azonnal visszajött.
A Sauber twitterén bukkant fel Bobák Róbert, amint épp Esteban Gutierrezzel beszélget.
Im the meanwhile, quick interview session #EG21 #FP1 #HungarianGP pic.twitter.com/Qi8kBZJkRS
— Sauber F1 Team (@OfficialSF1Team) July 25, 2014
Elképesztően sok a csúszkálás továbbra is, délután talán már jobban tapad az aszfalt a melegben,. Hamilton közben már a leggyorsabb.
A pálya végén történnek a dolgok, a finn az utolsó előtti kanyarban fékezte simára a bal első Pirellijét. A ferraris jól áll amúgy, harmadik.
A 12-es kanyarban csúszott le a fűre a két külső kerék, majd meg is forgott a kocsija, de nem lett komoly baj. Hamilton közben tovább közelít Rosberghez, de Raikkönen is gyorsul.
Hamilton és Raikkönen kint van. Utóbbi épp befejezett egy kört, két tizedre van Rosbergtől.
A levegő közben csak 24, de még 11 óra sincs. Forró lesz a délutáni edzés.
Chilton kigyulladt kocsiját szerelik folyamatosan, de most úgy tűnik, készen van és mehet is ki a pályára. Rosberg közben elkapta a fonalat, már 1:26 alatt és leggyorsabb első szektorral folytatta az eddigi legjobb kört.
Bp egy másodpercet farag az idején a német, ezzel leszakít mindenkit. Egyébként mindkét mercedeses pilóta túlkormányzottásgra panaszkodik, ezen állítgatnak most.
A két Mercedes között most a Ferrari. Ez is meglepetés, de az is, hogy Maldonado egyelőre gyorsabb a Lotusszal mindkét Williamsnél.
A köridejét például nem mutatja a kijelző a kormányon, ezért bentről mondják neki a tempóját.
Az első 20 percben mindkét Merci elhagyta a pályát, Rosberg a régi sikán helyén, Hamilton a Mansell-kanyarban futott a bukotérbe, de siműn visszajöttek mindketten.
Továbbra is ő a leggyorsabb, miközben már 18 versenyzőnek van mért ideje. Kobajasi, Gutierrez és Hamilton viszont még küzd a pályával, poros az aszfalt, nehezen tartják a pályán a kocsikat.
A csapat közlése szerint olaj csöpögött a kipufogóra, az gyulladt ki, csak azt nem tudják, hogy mitől volt az eset.
So that dramatic looking moment was caused by some oil leaking onto the exhaust of Max's car. Just looking at how.
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) July 25, 2014