A csapat közlése szerint olaj csöpögött a kipufogóra, az gyulladt ki, csak azt nem tudják, hogy mitől volt az eset.
So that dramatic looking moment was caused by some oil leaking onto the exhaust of Max's car. Just looking at how.
— Marussia F1 Team (@Marussia_F1Team) July 25, 2014
A Forma-1 2014-es Magyar Nagydíjának minden eseménye egy helyen, az első szabadedzéstől az utolsó befutóig, egészen a vasárnapi zárásig.
A fő hírforrás most átkapcsol a futamra. Utána még visszatérünk!
Még a Mercedes éttermében sem.
Már elállt, de ez még nem jelenti, hogy vége is.
A középső esősáv szakadt most rá a pályára, kelet felől pedig egy újabb közelít nagy erőkkel.
50 perccel a rajt előtt. Annyira, hogy ha versenyen történne mindez, azonnal lengetnék a piros zászlót.
Épp a paddock clubban vizitál a mindenható úr.
Jenson már beöltözött, a motorhome-ban izeg-mozog a McLaren versenyzője.
Az utolsó kanyar körüli tribünök elég jól megteltek, még görögtüzeket is gyújtottak a drukkerek.
Kimi a kamionplató korlátján ül napszemüvegben, a Nap közben sehol. Rágózik is, jókedvűnek tűnik, mert egyszer mintha mosolygott volna.
Vastag felhőréteg a pálya fölött, esnie kell, ha nem fog, az csoda. És a szél is kezd feltámadni.
A pilóták most mentek el a kamionos pilótaparádéra. A főtribünón lézengenek a nézők, nem volt kinek integetniük.
Bernie Ecclestone felkérte Flavio Briatorét, hogy mentse meg az egyre kevésbé látványos F1-et, mint különleges tanácsadó. A hírt a spanyol AS közölte még szombaton, miután a csapatfőnökök a megbeszélést tartottak Ecclestone-nal a Hungaroringen a témában.
A dolgok hátterében a rekordalacsony hockenheimi nézőszám is állhat, de eközben az osztrák Kleine Zeitung állítása szerint a Hungaroringen is 30 százalékkal kevesebb jegy fogyott a korábbiakhoz képest.
Az egyik módosító ötlet a túraautósoknál már használt ballasztsúlyok bevezetése lehet, vagyis a jól teljesítő versenyzők kocsiját nehezebbé tennék, hogy kiegyenlítsék a különbségeket. Ez viszont akár nagyobb vitát is kiválthatna, mint az idei év utolsó futamára bevezetett dupla pontozás.
Hogy ebben a folyamatban mi lehet majd Flavio Briatore pontos feladatköre, az egyelőre nem ismert.
Teljesen újjá kellett építeni Lewis Hamilton Mercedesét az abból a szombati időmérőn felcsapott lángok miatt, így a motort is ki kellett benne cserélni, ezzel az angol már a negyedik erőforrását használja fel idén, az ötödik kicserélése után pedig rajthelyes büntetések következnek majd.
A Mercedes csapatfőnöke, paddy Lowe a német Auto Motor und Sportnak mondta el, hogy nagyjából minden tönkrement a kocsiban, ami üzemanyag-szivárgás miatt gyulladt ki még tegnap. Mivel manapság már nem állhatnak készen tartalék kocsik, a Mercedes szerelőinek egy estéje volt arra, hogy a semmiből egy új kocsit építsenek.
Lowe-ék ezért megszegték a parc ferme szabályokat, hiszen a motor és váltócsere úgysem változtatott volna komolyan azon, hogy Hamilton a mezőny hátuljáról indul majd.
„Majd később megnézzük, hogy a szombati kocsiból mi élte túl a tüzet” – nyilatkozta Lowe. Hamilton az újjáépítés miatt csak a boxutcából rajtolhat majd.
A Red Bull ászai, Sebastian Vettel, Adrian Newey és Christian Horner.
"A terv az volt, hogy még egyszer kimegyek, de ez nem történt meg. A csapat azt mondta, rendben vagyunk, nincs szükség még egy körre. Párszor rákérdeztem, de azt felelték, szükségtelen, az eredmény pedig szemmel látható" – kezdte a finn az értékelést. A Raikkönent kiütő Bianchi is beszállt a nyilatkozatba, az egészért kattitson.
Perceket se kellett várni az első drámára a Magyar Nagydíj időmérőjén: Hamilton autója már az első komoly körben elfüstölt, az angolnak sikerült eljutnia vele a boxutca bejáratáig, de ott a tűz miatt megállt, és gyalog tette meg a maradék távot a garázsig. Hosszú másodpercekig nézte a füstölgő kocsit, és a fejét csóválta, majd a boxutca mögött ment vissza a csapathoz, mélyen lehorgasztott fejjel. Döbbenetesen csalódott volt, zsinórban, egy hét alatt másodszor esett ki időmérőről Mercedesének hibája miatt. Nem is állta meg beszólás nélkül.
Raikkönen is kiesett az első harmadban, 17.-ként rajtolhat csak, mert csapata elszúrta a taktikáját, és nem küldte ki még egy körre: megelőzte az utolsó pillanatban Jules Bianchi Marussiája.
A második harmad neves kieső nélkül lement, aztán a Pest felől érkező felhőkből az utolsó harmad előtt leesett az eső. És épp kritikus ponton, a célegyenes végén, féktávon, de úgy, hogy volt egy vonal, aminek egyik oldalán száraz, a másikon csurom víz volt a pálya. Rosberg és Button csak a bukótérbe csúszott miatta, az újonc Magnussen a gumifalba.
Két perc telt el a harmadból, az időmérőt azonnal leállították a roncs eltakarítása miatt.
A pálya száradni kezdett, és egy ideig Bottas és Vettel is verni tudta Rosberget, de a német a végére, teljesen száraz pályán rákapcsolt, és simán félmásodperccel lenyomta őket. Az RBR-es második, a finn Williamses harmadik lett, Ricciardo negyedik, de neki esélye sem volt az első helyre.
Vasárnapra újabb esőt várnak, de Rosberg mindenképp szuperfavorit, az ő Mercedese megállíthatatlannak tűnik.
1. Nico Rosberg Mercedes 1m22.715s 2. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m23.201s +0.486s 3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1m23.354s +0.639s 4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1m23.391s +0.676s 5. Fernando Alonso Ferrari 1m23.909s +1.194s 6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1m24.223s +1.508s 7. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m24.294s +1.579s 8. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 1m24.720s +2.005s 9. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m24.775s +2.060s 10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 11. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 1m24.706s +1.396s** 12. Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1m25.136s +1.826s 13. Sergio Perez Force India-Mercedes 1m25.211s +1.901s 14. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1m25.260s +1.950s 15. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m25.337s +2.027s 16. Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1m27.419s +4.109s 17. Kimi Raikkonen Ferrari 1m26.792s +1.851s*** 18. Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1m27.139s +2.198s 19. Max Chilton Marussia-Ferrari 1m27.819s +2.878s 20. Marcus Ericsson Caterham-Renault 1m28.643s +3.702s 21. Lewis Hamilton Mercedes 22. Pastor Maldonado Lotus-Renault
"Ez már túl van a balszerencsén, ennél sokkal jobb munkára is képesek vagyunk. Az első mért körömet elrontottam, a másodikon akartam volna javítani, amikor egyszercsak lett valami a fékeimmel. Valami a fékrendszerben tönkrement. Először megpróbáltam a többivel kezdeni valamit, erre leállt a motor. A boxutca bejáratánál voltam, úgyhogy csak be akartam gurulni a garázsba, de láttam a tükörben, hogy lángol a kocsi. Hiába égtem, vissza akartam gurulni, azt hittem, még tudunk valamit csinálni. Aztán már mondták, hogy álljak meg, álljak meg. Elég rossz ez" – mondta Lewis Hamilton kiesése után a tévéstáboknak.
"Kicsit meglepő a harmadik hely, mert azt gondoltuk, hogy a Reb Bull és a Ferrari is gyors lsz. De a csapat jól dolgozott, így sikerült a jó eredmény. Holnap komoly esélyünk van egy csomó pontra megint" – lelkendezett Bottas.
"Sajnálatos a csapat számára az olyan technikai hiba, ami Hamiltonnál volt, ezen dolgoznunk kell még, mert fontos a megbízhatóság. Inkább harcolnék Lewisszal kint, attól telik meg adrenalinnal a vérem. Boldog vagyok, de nem harcban nyomtam le Hamilton, ez pedig ront ezen kicsit. Holnap kemény verseny lesz, főleg a bizonytalan időjárás miatt" – ezt tette még hozzá Rosberg.
"A harmadik szakasz nagy kihívás volt, a pálya már az elejétől kezdve változott. Én értem először az egyes kanyarba, nehéz volt megítélni, mi is lesz ott. Nagyon, nagyon vizes volt, óvatosan akartam venni, sikerült is megfogni a kocsit a fal előtt. Iszonyat nehéz volt a lejtő alja. Onnan már egyszerűbb volt, folyamatosan száradt. Az utolsó körömnél minden rendben volt, megcsináltam, amit akartam.
Lewis most nagyon csalódott lehet, én ugyanezt éreztem Silverstone-ban" – mondta az első helyről induló Nico Rosberg.
Nem verte ugyan sokkal Daniel Ricciardót, de a kocsi már jobban a szája íze szerint van, mondta a német.
A második sorból indulhat a finn, de meg akarja nehezíteni Rosberg és Vettel dolgát is a futamon.
"Nincs sok egyenes a pályán, ez fekszik nekik. Kicsit közelebb vagyunk, mint eddig, de Nico nagyon gyors, nem tudtuk utolérni. Reméltük, hogy kicsit meginog, nekünk minden összejön, de nem így lett. Szárazon más lett volna, a harmadik szakasz ráadásul nagyon vegyes lett, de így alakult."
Igen, ott fent az az egyes kanyar.
#F1 #BBCF1 wow.... so, so close to a drenching... a higher chance of showers tomorrow, however. pic.twitter.com/itW7xCBCMi
— Ian Fergusson (@fergieweather) July 26, 2014