Elszokott a Merci attól, hogy küzdeni kell
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
A Mercedes két pilótája, Lewis Hamilton és Nico Rosberg is egyértelműen a rossz taktikai döntéseket és a kocsi egyensúlyát okolták azért, hogy nem egyikük nyerte meg a Maláj Nagydíjat, ezzel szemben a csapatfőnök Toto Wolff megvédte a taktikát.
A negyedik körben, amikor kijött a biztonsági autó, mindkét Mercedes a boxba ment új kerekekért, ám sűrű mezőnybe jöttek vissza, ahol nem tudtak olyan gyorsan haladni, ráadásul a gumik is gyorsabban koptak, mint várták, és ez került a győzelmükbe.
Pedig Rosberg szerint előre kitalált taktika szerint jártak el, már korábban megbeszélték, hogy ha biztonsági autóra lesz szükség, azonnal mennek az új kerekekért. Csakhogy ezzel a német a kilencedik, az angol pedig a hatodik helyre került vissza, mert nem számítottak arra, hogy ennyien kint maradnak a pályán.
Hamiltonnak emellett a kocsi irányításával is voltak gondjai, a futam második felében többször is ingerülten szólt a rádióban a csapatnak, hogy ne a kanyarok közben zaklassák, mert így is alig tudja bevenni azokat. Elmondása szerint nagyon alulkormányzott volt a kocsi, ezért nem tudott rendesen figyelni a gumik állapotára, hiába próbálkozott minden beállítással.
A világbajnoknak azzal is baja volt, hogy a legvégére kemény gumikat kapott, mert érzése szerint közepes keveréken sokkal jobban viselkedett a kocsi, és azzal befoghatta volna Vettelt, de a csapat mindent megtett azért, hogy nyerjenek, csak épp ez is kevés volt. Később a csapat elmondta Hamiltonnak, hogy már csak használt közepes gumijai maradtak, ezért a friss keményekkel mindenképp gyorsabb volt.
Toto Wolff, a csapatfőnök szerint viszont egyértelmű, hogy nem a korai kiállásban kell keresni a vereség okát. Az osztrák azt mondta, hogy az elmúlt két évben sosem hoztak hibás stratégiai döntést, úgyhogy egy rossz futam után sem kellene ujjal mutogatni, inkább a forróságban mutatott tempót emelte ki, miszerint egyszerűen nem bírták a Ferrari sebességét tartani.
Az ingerült üzenetekről csak annyit mondott, hogy nehéz futam volt a versenyzőknek, sok kiállás volt, rengeteget változott a sorrend, így nehéz volt követniük, mikor mi történik, de a csapat sem volt a csúcson az üzenetekkel, de pánikról szó sem volt.
Ez egy olyan új helyzet, ami nem nagyon volt eddig, miszerint nem a mi kezünkben voltak a dolgok. Ma nem úgy történt minden, ahogy szerettük volna, de ez nem egy dologra vezethető vissza, több apró, amin tudunk javítani.
2014-ben csak három futamon nem a Mercedes nyert, mindháromszor technikai probléma miatt: Kanadában, a Hungaroringen és Belgiumban. Montrealban Rosbergnek a kinetikai generátorával voltak gondjai, Hamilton pedig fékprobléma miatt kiesett. A Magyar Nagydíjon mindkét Mercedes hátsó fékei túlhevültek, Hamiltonnál pedig az üzemanyagnyomással is gondok voltak. Belgiumban Hamilton Rosberg miatt esett ki, míg a német Mercedesének eleje pont ennél az ütközésnél sérült meg.
Vettel most viszont – eddig ismert – technikai probléma nélkül versenyző Mercedeseket vert, ami mindenképpen új helyzetet teremt 2014-hez képest.