1,2 másodperccel gyorsabb nála, 11 kör alatt még utol is érheti.
Újra ő a leggyorsabb, egyedüliként ment 1:47 alatti időt.
350 km/h-val, meglepő. Bottas volt a második leggyorsabb 345 km/h-val.
Meglepő minigyőzelem a tavalyi Honda-motornak a B verziós Ferrari-motor ellen a rövidebb egyenesben.
Pérez mögött mehet nyitott hátsó szárnnyal, ezért a 2 tizedes előnye Hamiltonhoz és Vettelhez képest.
Hamilton, Vettel, Pérez, Verstappen, Räikkönen, Massa, Ocon, Stroll, Ricciardo és Hülkenberg a pontszerző helyeken. Vettel a nagy nyertes, ha csak tartja a helyét, megtarthatja első pozícióját az összetettben, de egy jó stratégiával és némi biztonsági autós segítséggel akár az első helyet is elveheti majd Hamiltontól.
22 másodpercet állt, ha innen pontszerző helyen ér célba, az csoda lesz, egy kör hátránya van máris.
Ebből volt Sainz megforgása, Kvjat kicsit veszélyesen jött vissza a pályára, Sainz megijedt, ellenkormányzott, a hideg gumikon pedig egyből keresztbe állt.
Bottas és Sainz problémáival.
Volt bőven esemény a rajt után, Bottas Räikkönennel koccant, a mercis húzta a rövidebbet.
Máris nagyot nyert a Ferrari, egyből ott vannak Hamilton nyakán. Bottasnak első szárnyat is cserélnek majd.
De nem tudta megtámadni Hamiltont, sőt, vissza is esett, az egyik Ferrarival ért össze a második kanyarban.
A Pirelli számításai szerint a 24. kör körül váltanak majd szuperlágyról lágyra a legtöbb csapatnál, a lágyon kezdő hármas ennél később jön majd ki, hogy szuperlágyon fejezze be a versenyt.
Lance Stroll gyenge szezonkezdet után hazai pályán, Kanadában belendült a Williamsben és a 9. helyen ért célba. Rögtön utána egy privát tesztre ment az austini F1-pályára a 2014-es Williamsszel, azt mondja, az nagyban segített neki, hogy most Bakuban is jó formában versenyezzen, ami az időmérőn megszerzett 8. hely alapján meg is lehet neki.
Ez azért már nem annyira meglepő. Fernando Alonso indult el egy picit lassan, de a célegyenes végére visszaelőzte Jolyon Palmert.
Grosjean, Ericsson és Vandoorne, ők szépen egymás mögül, a 16-18. helyekről indulnak, mindenki más szuperlágy gumin a rajtnál.
Tavaly még teljesen érthetetlen módon Európa Nagydíjként rendezték meg, idénre legalább ez a helyére került.
No meg a szezon leghosszabb kvázi egyenese, ami 2,2 km hosszú. A levegő 27,6 fokos, a pálya viszont 49,7 fokra hevült fel.
Fernando Alonso pénteki problémái miatt a korábbi, eggyel gyengébb verziójú motorra váltott a Honda a McLarennél, hogy valamivel kisebb esély legyen a meghibásodásra. Ezzel együtt a két McLaren-pilóta összesen 75 rajthelyes büntetést szedett össze Bakuban a különböző alkatrészek cseréje miatt.
Ezzel 2015 óta már 560 rajthelynyi büntetést szedett össze a McLaren-Honda az F1-ben,
Tavaly Nico Rosberg majdnem 8 tizeddel volt gyorsabb az időmérőn a második Sergio Péreznél, idén viszont Lewis Hamilton kereken 1,1 másodpercet vert a legjobb nem mercisre, vagyis Kimi Räikkönenre.
Ha a nettó időt nézzük, a brit 2,165 másodperccel volt gyorsabb a tavalyi pole-időnél, ezzel együtt a Mercedes átlagosan 1,927 másodpercet gyorsult a 2016-os időkhöz képest, amivel a középmezőnyben vannak: a legtöbbet a Renault (2,418 mp) és a Ferrari (2,273 mp) lépett előre, de az olaszok esetében még ez is kevés volt ahhoz, hogy az időmérőn felvegyék a versenyt a Mercedesszel.
Ennek ellenére bizakodnak, hogy a versenytempójuk van olyan jó, mint a rivális gyártóé.
via F1Fanatic
Bár akkor is elég sokan érintették a falat – bár nem annyian, mint idén – a futam előtt, végül a verseny maga viszonylag zavartalanul ment le, nem volt szükség a biztonsági autóra. Mi az esélye annak, hogy sorban kétszer így lesz? Nem sok, de nem lehetetlen.
A kritikus pont a 8-as kanyar, ahol ugyan tágabbra vették a bevezető ívet, de az F2-eseknek így is sikerült szombaton egy tömegkarambolt összehoznia itt.
"Voltak gondjaink pénteken, de utána a csapat fantasztikusat hajrázott, hogy megtaláljuk a legjobb beállítást.
Aztán Lewis azzal a körrel.... Soha nem láttam ehhez foghatót
– mondta Niki Lauda Hamilton pole-köréről. Az osztrák ritkán mond ekkora dicséretet, úgyhogy amikor azzal folytatta, hogy a többiekhez mérten pláne rettentő jobb kört mert Hamilton, és ilyenre csak ő képes, akkor azt érdemes komolyan venni.
Ez volt egyébként Hamilton őrületesen jó köre:
1. sor: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
2. sor: Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel
3. sor: Max Verstappen, Sergio Pérez
4. sor: Esteban Ocon, Lance Stroll
5. sor: Felipe Massa, Daniel Ricciardo
6. sor: Danyiil Kvjat, Kevin Magnussen
7. sor: Nico Hülkenberg, Pascal Wehrlein
8. sor: Carlos Sainz*, Romain Grosjean
9. sor: Marcus Ericsson, Stoffel Vandoorne**
10. sor: Fernando Alonso***, Jolyon Palmer****
*A Kanadai Nagydíjon okozott baleset miatt 3 rajthelyes büntetés
**30 rajthelyes büntetés motor és 5 rajthelyes büntetés váltócsere miatt
***40 rajthelyes büntetés
****Nem indult az időmérőn, de utólag engedélyt kapott a versenyzésre