Az utóbbi 20 percből 15 pályapakolással és rommentéssel telt. Nem valószínű, hogy felpörög még valaki a végére. Ricciardo, Vettel, Bottas, Räikkönen, Hamilton, Verstappen a betonbiztos top6. Ők fél mp-en belül, a hetedik Hülkenberg 7 tizedre tőlük.
1:19.591-gyel vezet. Vettel, Verstappen, Räikkönen, Alonso mögötte.
Grosjean-panaszkodás a rádión. De semmi komoly.
Legalábbis 10% az esélye.
26-28 fok lehet Mogyoródon a délelőtti 22 helyett.
Kimi Räikkönen vette birtokba a pályát.
A tavalyi eredmények alapján, akkor legalábbis ennyit ugrottak előre az első és a második szabadedzések között. Ha ez így lesz, akkor óriási pályacsúcs dől 2-től.
Péntekhez mérten hatalmas tömeg volt már reggel is a Hungaroring felé, bent viszont nagyon lapos a hangulat, a két szabadedzés között szinte semmi nem történik a motorhome-ok között, nem lehetett látni egy pilótát sem, mindenki elvonult.
Remek játék az unatkozó népnek két F1-edzés között a sauberes-williamses autóverseny. A paddock végén állították fel a pályát, eddig ilyen nem volt, ez is az új F1-tulaj ötlete. Annyira nem tolongtak érte, de majd érkeznek a gyerekek.
Az F1 motorhome-ja mellett bukkant fel az amerikai, mire felpillantottam a telefonból, hogy egyáltalán sikerült-e róla képet csinálni, már el is tűnt.
Daniell Ricciardo majdnem abszolút körrekordja okozta a szenzációt a kétszer is megszakított első hungaroringi szabadedzésen. A Red Bull ausztrálja eredetileg is azt várta, hogy jól teljesítenek majd, de talán 1:18.486-os körre ő sem számított.
A két megszakításból az első az edzés harmadánál jött, a szezon elején a Sauberben versenyző, most egy Haasba beülő Antonio Giovinazzi csúszott bele a gumifalba, annyira megtörve az autóját, hogy lemaradjon az edzés többi részéről.
Előtte csapattársának, Romain Grosjeannak is volt egy nagyobb kicsúszása, de ő kisebb hátsószárny-sérüléssel megúszta.
Az edzés legvégén aztán Jolyon Palmer gázolta el saját elsőszárnyát, amit egy rázókövön hagyott el, a törmelék miatt ezért másodpercekkel korábban ért véget a szakasz.
Ami az időket illeti, a meglepően gyors Ricciardo mögött Kimi Räikkönen lett második a Ferrarival, majd jött Lewis Hamilton, Max Verstappen, Valtteri Bottas, és Sebastian Vettel, ő csak a hatodik helyen, a két McLaren és két Renault előtt.
Félre is áll, majd meggondolja magát, és továbbmegy, majd újra megáll. Meg is állítják az edzést, pár másodperc maradt volna a 90 percből amúgy is.
Rázókőre ment a 4-es kanyarban, az leszedte az első szárnyat, jól összetörte azt, ettől lett a defekt is.
Majd mögöttük jön Verstappen, Vettel csak a hatodik. Alonso és Vandoorne a hetedik-nyolcadik, tényleg a McLaren egyik nagy esélye lehet ez a pálya.
Most a fékekkel, de most nem csúszott ki.
A Red Bullnál kedden Max Verstappen, szerdán Pierre Gasly vezet majd.
Stroll, Ericsson, Palmer kétszer, és Vettel is kicsúszott nemrég, de ebben azért voltak négykerekes pályaelhagyások, amik nem voltak annyira komolyak.
1:18.486 az ausztrál ideje, nem hiába mondta ő is és mindenki, hogy fekszik a Hungaroring a Red Bullnak. Ez már csak 5 századra van Barrichello pályacsúcsától.
Pedig elvben a Hungaroringen nem is drabális rázókövek vannak, de ezek szerint sikerült eléggé megrázni a Ferrarit.
1:18.858 a mostani ideje, vagyis már az abszolút pályacsúcsot veszélyezteti.
A bukókeret miatt. Jól összefoglalta véleményét a jövőre bevezetett fejvédőről. Itt megnézheti, mit mondott róla.
Mivel szombaton és vasárnap még melegebb lesz, könnyen megdőlhet Michael Schumacher 2004-es csúcsa. A német akkor 1:19.071-et ment a versenyen a Ferrarival és 1:19.146-tal nyerte az időmérőt.
Hamilton most 1:19.095-nél jár most, vagyis az időmérős tempónál már pénteken gyorsabb.
A valaha mért legjobb kör egyébként szintén 2004-es, Rubens Barrichello 1:18.436-ot ment azon a hétvégén, az időmérő sorrendjét meghatározó elő-időmérőn.
Jelenleg a hetedik legjobb idő az övé.
Giovinazzi visszasietett a boxba, de elnézve a kocsit, ma már nem látjuk őt, a második szabadedzésen ugyanis majd Kevin Magnussen folytatja.
Grosjean hasonlóan csúszott ki a 9-es kanyarban. Még mentik a Haast, nemsokára átérnek vele az út túloldalára.
A kocsi bal oldalával vágódott a gumifalba, tört a felfüggesztés a 11-es kanyarban, a pálya hátsó részén.
Már a második eset a 9-es kanyarban.
A 9-es kanyarban csúszott ki, hátsó szárnnyal ért bele a gumifalba, visszajött a boxba, hogy megnézzék, van-e komolyabb sérülés az autón. Azt mondta, hogy valami nincs rendben a kocsi hátuljával, de hogy tapadásra, vagy sérülésre értette-e, azt nem tudjuk.
Kitört a McLaren fara, nagyon lassan, de sikerült visszajönnie a pályára, egyből egy Ferrari elé. A 2-es kanyarban tűnt mindez.
Mindkét Force Indiában és Williamsben kicserélték a V6-os motort és a turbót mára. Büntetést egyik pilóta sem kap ezért, a tömeges csere alapján nem probléma, hanem a Mercedes által továbbadott fejlesztés van a háttérben.
Egyetlen mért körünk van, az Daniel Ricciardóé, a többiek csak felvezetőköröket futottak, majd egyből vissza a boxba.
Tegnap Daniel Ricciardo is beszélt róla, hogy több újítást is hoztak magukkal a Hungaroringre, ezekhez nézik most a legjobb beállításokat éppen.