Szombaton nem szoktak ennyien lenni, már a főtribünön is sokan ülnek, az utolsó kanyar lelátói és a domboldal pedig már majdnem teli.
1:16.802 az új csúcs, döbbenetesen érzi a forró pályára a beállítást a Ferrari.
A top 10-be jutás a tét, óriási tülekedés lesz hátul, tippre lesz meglepetés-kieső is.
Később tudta ugyanazt a kört, mint a mexikói, ezért volt kevés az 1:19.095.
Nem lett utolsó, de nem jutott tovább. 11 kört tett meg.
Ebben a sorrendben: Magnussen, Stroll, Wehrlein, Di Resta és Ericsson. Di Resta 11 kört ment, 8 tizeddel maradt le a továbbjutástól, elképesztően jó eredmény.
Minden új ilyenkor, be kell sűríteni valahogy ebbe a szakaszba, több ideje nem lesz ugyanis gyakorolni.
Elindult a kocsi hátulja, onnan egész jól megfogta a fal előtt, meg sem pördült, csak keresztben csúszott egy nagyot.
Nem segített sokat a Sauberen ezek szerint, hogy 100 százalékra felcsavarhatták a motort.
Hatalmas gumifüst vette körül a Toro Rossót, alighanem megpördült a 4-es kanyarban, mindjárt nézzük az ismétlést.
Vagyis megelőzte Di Restát, aki szintén javult, de még így is utolsó a két Sauber mögött. Ahhoz képest viszont, hogy most ismerkedik az autóval, nagyon jó eredmény, hogy 16 századdal rosszabb csak Wehrleinnél.
Vettel, Verstappen, Räikkönen és Hamilton ez a négyes.
Meg is érdemli, a második helyre ugrik fel az RBR-versenyző, 1:17.266-tal csak 22 ezreddel lassabb Vettelnél, ez nagyon komoly kör volt a hollandtól.
Magnussennek még nincs rendes mért köre, az iménti hiba miatt egy darabig nem is lesz. Egyedül őt előzi meg a Williamshez beugró Paul Di Resta, aki 1:21.075-ös kört ment, a továbbjutáshoz bőven 1:20 alá kellene kerülnie.
Még mindig nincs rendben a Haasok tapadása, egész hétvégén a kocsik hátuljával volt a gondjuk.
1:17.244, a Ferrari elkapta a ritmust a melegben.
Egy tizeddel lassabb nála az angol.
1:17.382, ez csak 3 tizeddel gyengébb Vettel délelőtti pályacsúcsánál. Nagyon jó idő kell majd a pole-hoz.
Három és fél éve először vezet időmérőn a skót.
Valtteri Bottas ás Hamilton, a két Mercedes az első a pályán.
Negyedik hely a legjobbja, az F1-ben 121 pontot szerzett. 31 éves, 59 nagydíja van.
Bár csak 26 fok van, ez a mogyoródi völgyben sokkal többnek tűnik, a tűző napon nem lehet megmaradni. A pálya hőmérséklete 57 fok, ez is nagyon sok.
Claire Williams csapatfőnök mondta ezt Paul Di Restáról, akinek át kell vennie Felipe Massa helyét a Magyar Nagydíjra, mert a brazil megbetegedett, gyomorrontása van. 2014-es kocsi a legfrissebb, amit vezetett, 2013-ban indult futamon legutóbb, a Force Indiánál.
A legendás 1982-es San Marinó-i GP-n. Ezen a futamon versenyzett olyan nagyot a két Ferrari, amikor Didier Pironi a csapatmegállapodás ellenére megelőzte Gilles Villeneuve-öt, és nyert. És csak 14 autó indult el. Nézzük is meg az összefoglalót.
Nem ő választotta ezt, a Williams foglalta le a tartalékpilótának.
Di Restának nehéz lesz egyből az időmérőn megismerkedni a 2017-es autóval, meglátjuk, milyen eredményt ér el vele.
Másodpercekkel ezelőtt erősítette meg a csapat, hogy a brazil annyira nincs jól, hogy inkább nem kockáztat, nem ül autóba már a hétvégén. A skót váltja a Williamsben. Di Resta utoljára 2013-ban versenyzett az F1-ben, de tesztelt azzal a 2014-es Williamsszel, amivel Lance Stroll is.
Statement from @WilliamsRacing on @MassaFelipe19 #HungarianGP pic.twitter.com/I6W47CE6tk
— WILLIAMS RACING (@WilliamsRacing) July 29, 2017
Eddig nem a maximumon futottak a Sauberek, amikben sikerrel vizsgázott pénteken az új hűtőrendszer. Így 100 százalékon mehet Marcus Ericsson és Pascal Wehrlein is majd az időmérőn és a futamon is.
A Ferrari nagyon felgyorsult, Vettel 1,5 másodperccel veri Hamiltont, de az RBR-es Verstappen 1,1 másodperce is rengeteg. Nem tudjuk, hogy Ricciardo mire lett volna képes. Hiányozni fog neki ez az elveszett félóra, nagyon is.
INITIAL CLASSIFICATION (END OF FP3): @ScuderiaFerrari in the box seat ahead of #Quali #HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/Ch9iZImP4j
— Formula 1 (@F1) July 29, 2017