Ödön
2 °C
11 °C

A Ferrari újabb zseni trükkje: egy zsák szárazjég a kocsi tetején

2018.08.23. 09:21

Újabb trükkös Ferrari-megoldás tartja lázban a Forma-1-et: a legfrissebb gyanú szerint az olasz csapat most épp egy zsák szárazjéggel szerez előnyt a többi csapattal szemben.

A szárazjeges trükközésre ráadásul nem mondhatjuk, hogy titokban csinálnák, hiszen egy rikító sárga zsákot tesznek a kocsi tetejére a rajt előtti percekben, vagyis nem nehéz kiszúrni. A megoldással – egyelőre – egyetlen másik istálló sem élt.

Sőt, még arról sincs egyértelmű megállapítás, hogy pontosan mit is csinálhat vele a Ferrari – az olaszok hivatalos indoklása szerint a fedélzeti kamera elektronikáját hűtik ezzel, csakhogy senki nem jelezte korábban azt, hogy túlmelegedne a kamera, így felmerült, hogy esetleg a felső légbeömlő levegőjének hőmérsékletét manipulálja ezzel a Ferrari, írja az Autosport, de van más teória is.

A hőmérséklet manipulálása persze a legtöbb esetben illegális lenne, mert pont a szezon közben hoztak szabálymódosítást arról, hogy a motorba jutó levegő hőmérsékletének legalább 10 fokkal melegebbnek kell lennie, mint a környező levegőnek, de nem minden adott pillanatban, így például a verseny első körében, a biztonsági autó mögött, a boxba bevezető és onnan kivezető körön és egyéb, egyértelmű anomáliáknál nem számítják az átlaghőmérsékletet.

Könnyen lehet, hogy ezt a kiskaput kihasználva a Ferrari minimális előnyre tett szert az időmérőre és a futamok legelejére azzal, hogy lehűtik a légbeömlő falát egy rövid időre, vagy akár a hőenergia-visszanyerőből tudnak nagyobb teljesítményt kihozni minimális időre a trükkel.

A másik felmerült elképzelés szerint a szárazjeges zsák csak egy segédeszköz, ami figyelemelterelésre is jó, no meg arra, hogy eltakarja a fedélzeti kamera képét az időmérő előtt, így titokban tartják azt, hogy mit állítanak a Ferrari-pilóták az idén meglehetősen jó rajtjaik előtt miközben kigurulnak a rajtrácsra.

Lehet ugyanis egy titkos gomb a kormányon, amit mind Sebastian Vettel, mind Kimi Räikkönen használ a rajtok előtt: pont akkor engedik el, mikor kialszanak a startfények, de hogy pontosan mit is vezérelhet, arra egyelőre nincs megoldás. Annyit tudni róla, hogy a 2017-es kormányon még nem volt ott.

A Ferrari 2018-ban eléggé elöl jár a fejlesztésekben, korábban

Köszönjük, hogy minket olvasol minden nap!

Ha szeretnél még sokáig sok ilyen, vagy még jobb cikket olvasni az Indexen, ha szeretnéd, ha még lenne független, nagy elérésű sajtó Magyarországon, amit vidéken és a határon túl is olvasnak, akkor támogasd az Indexet!

Tudj meg többet az Index támogatói kampányáról!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?