Nándor
9 °C
20 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Óriási Ferrari-blama a japán időmérőn, Vettel csak a 9.

GettyImages-1046295998
2018.10.06. 09:10
Amit lehetett, az elrontott az időmérő végén a Ferrari, így Sebastian Vettel csak a 9. helyre kvalifikálta magát Szuzukában, miközben Lewis Hamilton nagyon simán húzta be az újabb pole pozíciót. A német Ocon büntetése miatt nyert egy helyet, de így is csak nyolcadikként indulhat majd.

Az esős harmadik szabadedzés után az időmérő indulásakor 60 százalék esélyt adtak a csapadékra, de még vizes körülmények nélkül is volt gondja néhány pilótának. Sebastian Vettel például a hajtűkanyarban pördült meg, majd tért vissza a pályára a fűről. Ő viszont még jól járt a sauberes Marcus Ericssonhoz képest, a svéd pilóta csúnyán kicsúszott és összetörte az autóját már a Q1-ben.

Emiatt 10 perccel az időmérő első harmadának vége előtt meg is állították a kvalifikációt a mentés idejére. Ezzel Nico Hülkenberg és a Renault nyert plusz időt, hogy összerakják a német még a harmadik edzésen megtört autóját. Éltek is a lehetőséggel, Hülkenberg az újraindítás után egyből továbbjutó helyre ugrott fel az első mért körével. Később kiderült, hogy ez is kevés, a német a 16. idővel bent ragadt a Q1-ben, Szergej Szirotkinhoz, Fernando Alonsóhoz, Stoffel Vandoorne-hoz és a kicsúszó Ericssonhoz hasonlóan.

A Q1 meglepetése a hatodik helyen továbbjutó Charles Leclerc volt, az élen, ahogy a három szabadedzésen is, Lewis Hamilton állt.

A Q2 stratégiai fontosságú volt, a Mercedesek lágy gumin is gyorsabbak voltak, mint a két Ferrari, és mivel ezzel a gumival is rettentő simán bejutottak a Q3-ba, ezen a szetten kezdhetik majd a futamot vasárnap, tehát kapásból eltérő taktikán lesznek, mint a két fő rivális. Valtteri Bottas egyébként hajszálnyival, 3 századmásodperccel gyorsabb volt Hamiltonnál, de a lényeg a továbbjutás volt a Merci számára. (Bottas később kigurult szuperlágyon is, de azon nem javított az idején.)

Mögöttük Daniel Ricciardo aggódhatott, az ausztrál technikai problémával tért vissza a kivezető köréről, ami után a garázsban le is kapták a motorfedelet a Red Bullról, ami sosem jó jel, pláne nem 9 perccel az időmérő adott harmadának vége előtt. Ricciardo nem is jutott ki mért körre, így legjobb esetben a 15. helyről kezd majd vasárnap, már ha nincs nagyobb baj a kocsival.

A Q2 végére odaért az eső a pályára, így aki az utolsó másodpercekben javított volna az idején, az pórul járt – Leclerc, Kevin Magnussen, Carlos Sainz, Lance Stroll és Ricciardo estek ki,

vagyis a Toro Rosso két pilótája a Honda hazai versenyén bejutott a top 10-be.

Ferrari-katasztrófa a Q3-ban

Az utolsó 12 perc indítására a Ferrari és a Mercedes teljesen más irányt választott, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen átmeneti esőgumin, Hamilton és Bottas viszont szárazra való szuperlággyal mentek ki. Gyorsan kiderült, kinek volt igaza: a két Ferrari azonnal mehetett vissza kerékcserére, értékes perceket elvesztegetve. Vettelen az se segített, hogy az első mért körén kicsúszott, így a Q3 felénél még 4 másodperces hátránnyal a kilencedik helyen állt csak.

Hamilton 1:27,760-es körrel kezdett, Bottas 3 tizedes lemaradással jött mögötte, a többiek (Verstappen vezetésével) már 1 másodpercen kívül jöttek, és mindenkinek nagyon sietős volt, mert 5 perccel a leintés előtt újra rákezdett az eső.

Itt jött ki nagyon, mennyire elszámolta magát a Ferrari, a szuperlágyakon ugyanis már nem tudtak rendes mért kört menni – Vettel és Räikkönen is hibázott a nagy sietségben, a legvégére pedig odaért az eső. Amikor átmeneti esőgumival mentek ki, még korai volt, utána viszont már a száraz gumi nem volt megfelelő a pálya állapotához. Räikkönen még mentette a menthetőt egy negyedik rajtkockával, Vettel viszont csak a 9. helyen zárta az időmérőt. Egy helyet nyert innen, ami sovány vigasz – Esteban Ocon nem lassított le eléggé a harmadik szabadedzésen a piros zászló alatt, így 3 rajthelyes büntetést kapott, és a 8. helyről a 11. helyig esik vissza.