Mercedes-kettős győzelem, Verstappen még a dobogón. Ez a sorrend:
Kiesett: Charles Leclerc, Nico Hülkenberg, Kevin Magnussen.
Ezzel védik a hátulról érkező "rohamoktól". Ricciardo is új gumikat kapott, Bottas közepes, Ricciardo szintén, Verstappen lágy gumikra váltott.
Versenyincidensnek minősítették a koccanást a versenybírók.
Grosjean mögé ért vissza büntetéssel együtt, nem is rossz a hollandtól, a lényeg az volt, hogy a Ferrarik mögötte legyenek, ez sikerült. A franciát gyorsan megelőzte, úgyhogy már a negyedik helyen, Ricciardo mögött a Red Bull-versenyző.
1:34,320-at ment a finn, Hamilton századokkal lassabb csak. A kettős nagyon ellépett, Hamilton 5 másodperccel megy csapattársa előtt, Bottas mögött most Ricciardo jön 12 mp-re.
És már a 12. a német. Räikkönen a friss gumikon előzte simán Ocont, mehet a másik Force India után.
Lassan elérünk az első kerékcsere-ablakhoz, és igen, jön is Räikkönen, aki egyrészt a közepes, tehát a legkeményebb gumikat kapja, másrészt a 10. helyre ér vissza.
De még csak a 14. helyen, és ahogy az ismétlésben is látjuk, az első szárny jobb széle sérült kicsit, lehet, hogy a kerékcsere alatt azt is cserélni kell majd. Nagyobb baj, hogy a légbeömlő előtti légterelők is károsodtak, azt viszont nem tudják cserélni futam közben.
A 15. helyről indulva már az ötödik, 6 másodpercre jön Räikkönen mögött, és közeledik is a finnhez.
A Sky szerint ugyanaz a gond (tehát nem nagy), mint Szocsiban, ha spórol, és ez bele is fér neki, nem lehet probléa.
De sokkal messzebből, Szirotkint előzve most a 16. helyen a Ferrarival.
Szépen zárkózik a Red Bull-pilóta, aki technikai probléma miatt indult a mezőny közepéről.
És a mezőny miatt nem is tud visszatérni sokáig, csak a 19. helyen folytathatja az üldözést, micsoda dráma.
Vettel tapadt Verstappenre, ki is nézett jobbra a célegyenes végén, de nem volt elég jó helyzetben az előzéshez.
És folytatódhat a versenyzés. Magnussen közben visszavehette a kerékcsere miatt kapott körét, de majd 1 percre a mezőny mögött jön.
Veszélyesen tért vissza a pályára, amikor nekiment Räikkönennek. A kerékcseréje előtt kell majd letöltenie, 5 mp-ig nem nyúlhatnak a kocsijához.
Többen kihasználják a biztonsági autót kerékcserére, Szirotkin is úgy tett, ahogy a monacói. Leclerc ért hozzá egyébként Magnussenhez, az okozta a dán defektjét.
Magnussen elég sok törmeléket hagyott maga után a defekt miatt, takarítani kell.
A holland számíthat büntetésre, ami megint Vettelnek kedvezne.
Az ausztrál Brendon Hartley-t előzve már a pontszerző 10. helyen.
Majdnem egy teljes kört kellett mennie a boxig, közben lebontotta a teljes bal hátsó kereket.
Előbb Grosjeant előzi meg, majd Räikkönen mellett is elment, a finn a pályáról lecsúszó, majd onnan agresszívan visszatérő Verstappennel koccant, Vettel itt csapott le.
Jól kapta el a rajtot a német, aki egyből megelőzte a két Toro Rossót.
Elindultak a felvezetőkörre.
Brendon Hartley a 6., Pierre Gasly a 7. helyről indul majd, és ha Sebastian Vettelt nem is tartják majd fel sokáig, akkor is erős pontszerzésre készülhet a Honda otthon a Toro Rossóval. Ez egyrészt önbizalom és marketingszempontból sem mindegy, de sokkal fontosabb, hogy akár fel is ugorhatnak a hetedik helyre a csapatversenyben, megelőzve a Force Indiát.
A Q3 rettenetesen sikerült az olaszoknak, amíg mindenki látta, hogy szárazon kell megkezdeni az időmérő utolsó szakaszát, addig Vettel és Räikkönen átmeneti esőgumin ment ki, de mehettek is vissza a boxba egyből kerékcserére.
Utána rontottak a mért körön, a harmadik próbálkozás idejére pedig eleredt az eső, úgyhogy Vettel csak a 9. helyre kvalifikálta magát, nem csoda, hogy a Ferrari-főnök Maurizio Arrivabene kiakadt.
Hamilton és Bottas annyival gyorsabb volt a többieknél, hogy simán belefért nekik, hogy a Q2-ből lágy gumival jussanak tovább szemben a többiek szuperlágyas gyors köreivel, így a futamot is lágy gumiról kezdhetik.
Szinte biztos, hogy mindenki egykiállásos taktikát tervez, de ebben is lehet eltérés:
Here’s our at-a-glance guide to #JapaneseGP strategy. Enjoy the race! pic.twitter.com/WBhiBuja8G
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) October 7, 2018
2014 óta csak a Merci nyert itt, 2014-15-ben, illetve tavaly Lewis Hamilton, a köztes évben, 2016-ban az az évi világbajnok, Nico Rosberg. Az időmérő és a szabadedzések alapján műszaki hiba nélkül most sem szakad meg a sor, a Mercedesek sokkal gyorsabbak voltak a mezőny többi tagjánál egész hétvégén.
A Force India-pilóta Esteban Ocon még a harmadik szabadedzésen volt túl gyors piros zászló mellett, ezért 3 rajthelyes büntetés kapott. Eredetileg a nyolcadik helyről indult volna, a büntetésével Sebastian Vettel (is) nyer egy helyet.
A szombati balesete után Ericsson új energiatárolót és váltót kapott, de a 20. helynél már nincs hova hátrébb esnie büntetés miatt.