Saját csapattársa mögé, a 16. helyre ért vissza az Alfa Romeóval, de hamar szétválasztották őket, a következő körben a boxból visszatérő Nico Hülkenberg bontotta meg az Alfa-vonatot.
Addig is köszönjük a figyelmüket.
A csapatverseny állása egy futam után:
A finn szerezte a legjobb körért járó első pluszpontot, 26 pontjával vezeti a vb-t.
Kiestek: Romain Grosjean, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz.
Hamilton a második, Verstappen a harmadik, 2008 óta az első dobogót hozva a Hondának. Nincs Ferrari a dobogón.
Bottasé az első 2019-es pluszpont.
Verstappen a Hamilton mögötti DRS-sel sem valószínű, hogy verni tudja az 1:25,580-at, de meglátjuk.
Räikkönen tartja a nyolcadik helyet, mögötte Stroll, Kvjat és Gasly változatlan sorrendben. Gasly nagyon előzne, de a folyamatos DRS-ek miatt nem tud elmenni a Toro Rosso mellett.
1:26,540-nel övé a leggyorsabb kör, tehát jelenleg ő kapná a pluszpontot. Bottasnak biztos lesz erre válasza, vagy legalábbis kísérlete arra, de lássuk, más is kinézte-e magának a leggyorsabb körért járó pluszpontot!
Ez egyébként Hamiltonnak is intő jel, mert a holland újra 1,3 másodpercre jön csak mögötte, vagyis ha Verstappen így nyomja neki a végéig, veszélyben lehet Hamilton második helye.
Ennyit akkor a két Ferrari csatájáról a negyedik helyért, tartják a pozíciót és szépen bejönnek egymás mögött. Ez a logikus döntést a szempontjukból, de jó lett volna látni, mit tud Leclerc a világbajnok csapattárssal szemben.
A rádióban mondták a finnek, hogy jelenleg övé a leggyorsabb kör a versenyben, de nem akarják, hogy kockáztasson a pluszpontért, Bottas viszont kijelentette, hogy nagyon akarja a 26 pontot, úgyhogy nem lassít a végéig.
Meglepne, ha a Ferrari engedné a csatát a két csapattárs között, de akár még izgalom is jöhet a 4-5. helyeken.
3 másodpercre jön most csak Hamilton mögött, valószínűleg nem bírják a gumik a Red Bullon a folyamatos szoros követést, és kicsit elvette a gázt.
A 8. Räikkönen és a 11. Gasly között alig van összesen 2 másodperc, és Gasly tűnik a leggyorsabbnak, vagyis ha siet a francia, egész jó helyezést kihozhat a 17. rajthelyéből. Kettejük között Lance Stroll és Danyiil Kvjat vannak még, elég nemzetközi a sor tehát.
Úgyhogy megmutatjuk az előzést, amivel elvette a harmadik helyet Verstappen Vetteltől.
Amire pont a 24 másodperces előnye miatt nem lenne szüksége, de ha friss gumikat kap, akkor sokkal nyugodtabban mehetne rá az egy pluszpontot érő leggyorsabb körre a finn. Bár amúgy is ő most a leggyorsabb, de lehet, hogy valaki hátrébb szintén kerékcserében gondolkodik.
Gasly a 11. helyre jött vissza, de a hétvége leglágyabb gumiján, szóval innen fog még javítani. Előtte így néz ki a sorrend: Bottas, Hamilton, Verstappen, Vettel, Leclerc, Magnussen, Hülkenberg, Raikkönen, Stroll, Kvjat.
A 3-as kanyarban csúszott ki az orosz, aki Strollt támadva fékezte el magát. Nem vesztett helyet a rontott manőverrel, pont a kanadai mögött maradt.
19,5 másodperccel vezet a finn a csapattárs Lewis Hamilton előtt, ez lehet pályafutása legsimább győzelme, eddig mindig nagy küzdelem után tudott csak nyerni. Hamilton mögött közben továbbra is 1,5-1,8 másodpercre jön Verstappen, kicsit stabilizálódott a különbség. Vettel pedig már 7 másodpercre szakadt le a holland mögött.
De azért mondjuk a sorrendet: Bottas, Hamilton, Verstappen, Vettel, Leclerc, Gasly, Magnussen, Hülkenberg, Räikkönen, Stroll az első tíz.
Előbbi miatt bánkódik jobban a hazai közönség. Mindkettő technikai hibának tűnik.
Feljön a harmadik helyre a holland, érik a dobogó a Honda-motornak. Keményen betette a Red Bullt a 3-as kanyarban DRS-sel a Ferrari mellé, Vettelnek nem volt esélye ezt kivédeni.
A német kicsit le is szakadt Hamiltonról, Verstappen 4-6 tizeddel mögötte jön, kénytelen védekezni. A három pilóta között összesen 2 másodperc van, nagy csaták jöhetnek.
Nagyon elkoptak már az olasz alatt a rajt óta használt közepes gumik, nem bírta feltartani a többieket, sőt, nem sokkal később Sergio Pérez is megelőzte a Force Indiával, jelezve, hogy ideje a kerékcserének.
A kerékcsere után az ötödik a holland, de Leclerc kerékcseréjével kap majd egy helyet ő is.
Közepes gumit kapott (ami ugye csak a futam szempontjából jelenti a közepes keveréket), a második helyre jön vissza, és csak 7 másodperc a hátránya a holland mögött. A 2008-as Kanadai Nagydíj után először újra Honda-motor az élen egy F1-futamon.
A kerékcserén túllevő Lando Norris támadja a 12. helyen autózó Antonio Giovinazzit, a páros mögött pedig Romain Grosjean várakozik, hogy lecsaphasson, ha az egyikük hibázik. Giovinazzi még kerékcsere nélkül küzd, vagyis lassan ki kell majd állnia az újonc Norris McLarenje elől.
De még nem volt kerékcserén a Red Bull-pilóta, mögötte viszont két kivétellel mindenki más már igen, úgyhogy picit csalóka ez a helyezés. Ha most jönne kerékcserére a francia, nagyjából a 15-16. hely környékére érhetne vissza.
Hülkenberg sorozatos előzésekkel már újra pontszerző helyen, legutóbb a két Alfa Romeo mellett ment el. Közöttük is volt egyébként helycsere, Kimi Räikkönen megelőzte a csapattárs Antonio Giovinazzit.
Ugyan a német kerékcseréje volt a lassabb, de a kivezető köre sokkal gyorsabb volt, talán Hamilton forgalomba jött vissza, vagy csak még nem érte el a működési hőmérsékletet a frissen kapott közepes keverék nála. Mindenesetre Vettel ott van a nyakán, lassan akár nézelődhet is a német.
A tavalyi fiaskó előtt 20 kerékcserével készültek az idényre, idén viszont legalább 300-szor elpróbálták a kerékcsere menetét Kevin Magnussen szerint, mégsem ment hibátlanul a procedúra.