Robert Kubica Williamse mellett ment el az ausztrál. Az élen nincs változás, viszont Bottasé a leggyorsabb kör egyelőre.
Tavaly két egymást követő körön, egyaránt rosszul felrakott kerék miatt esett ki a csapat két pilótája pontszerző helyről, most Romain Grosjean állt hosszú másodpercekig a garázs előtt, mert nem ment fel a bal első kerék. A francia így eléggé visszaesett, a 14. helyért küzdhetett Albon ellen a visszatérés után.
Hamilton egyből reagál is rá, nehogy előnybe kerüljön hozzá képest a friss gumikon a német, igyekeznek mindenre figyelni a Mercedesnél. Verstappen ideiglenesen a második, Leclerc a harmadik, de csak addig, amíg nem jönnek ők is kerékcserére.
Saját csapattársa mögé, a 16. helyre ért vissza az Alfa Romeóval, de hamar szétválasztották őket, a következő körben a boxból visszatérő Nico Hülkenberg bontotta meg az Alfa-vonatot.
A spanyol pilótáé az első kiesés a 2019-es szezonban, lángok és füst a McLaren végén, ami a boxutca bejáratánál állt meg. Nem nagyon siettek a spanyol megsegítésére, nem sok marad így a kocsiból.
Emiatt le is szakadt Verstappen mögül, hat másodperc a hátránya a holland Red Bullja mögött. Verstappen viszont szorosan követi Sebastian Vettelt, 1,5 másodperc kettejük között a különbség.
Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Leclerc, Magnussen, Grosjean, Hülkenberg, Räikkönen és Lando Norris. A pontszerző helyek mögött egy másik újonc, a Toro Rossó-s Alexander Albon jön, folytatják tehát Norisszal a tavalyi F2-es csatáikat.
Hamilton nem tudja, vagy nem akarja tartani feleslegesen a tempót a csapattárssal. Közben a rajt utáni ismétléseken láttuk, hogy Charles Leclerc egy pillanatra még a csapattárs Sebastian Vettel mellé is beszúrt a kettes kanyarban, de nem volt neki elég hely, így Verstappen is vissza tudta előzni a fiatal monacói pilótát.
A célegyenes (rendezői) bal oldalát figyeljék a sárga Renault-val.
Robert Kubica Williamse mellett ment el az ausztrál. Az élen nincs változás, viszont Bottasé a leggyorsabb kör egyelőre.
Ezt még nem mondtuk, de Ricciardo orrkúp-cseréje alatt erre is van idő. Kemény keverékre vált az ausztrál versenyző, aki a fűre lehajtva hagyta el az első szárnyát a célegyenes vége felé.
Verstappen megtartotta negyedik helyét a két Ferrari között. Nincs nagy baleset, de az egyik Renault elhagyta az első szárnyát.
A 2018-as F2-szezon ezüstérmese, Lando Norris erősen kezdte F1-karrierjét, hiszen nyolcadik helyen zárta az időmérőt a McLarennel, általános meglepetést okozva a boxutcában. A futam persze keményebb menet lesz a 19 éves pilóta számára, akitől egyébként az időmérőn sem várt sokat csapata, hiszen már a Q1-ben ellőttek vele három új szett gumit, nem gondolván arra, hogy lesz mire spórolni.
A három F1-újonc, Norris, a williamses George Russell és a Toro Rossó-s Alex Albon egyébként megelőzte rutinosabb csapattársát az időmérőn, ami szintén nem rossz jel az új generációra nézve.
Mindenki, rendben.
A japán motorgyártó idén a Toro Rosso mellett már a Red Bull-lal is dolgozik, és a közös együttműködés jól indult, hiszen Max Verstappen a negyedik rajthelyet szerezte meg a két Mercedes, illetve Sebastian Vettel mögött, hozva a tavalyi renault-s eredményt. A Honda – akár gyári csapatként, akár motorbeszállítóként – utoljára 2008-ban ért el dobogós helyezést, akkor a Honda gyári csapatában Rubens Barrichello lett harmadik a Brit Nagydíjon Lewis Hamilton és Nick Heidfeld mögött.
Annak így örültek:
1959 után visszatért a leggyorsabb körért járó pluszpont a Forma-1-be, de csak akkor kapja meg az adott pilóta, ha pontszerző helyen zárja a futamot. Ezért adott esetben azok, akik tavaly még a gumival és az üzemanyaggal is biztosra mentek a végén, most jobban nyomhatják neki, hogy elcsípjenek egy pontot, ami később akár jól is jöhet.
Ráadásul biztosra sem lehet menni, mert mi van, ha valaki a mezőny hátsó felében, egy előzéssel tarkított körön túlgyorsulja magát? Biztosat majd csak az éles bevetés után tudunk, de érmes lesz a végén figyelni, amikor már fogy az üzemanyag a kocsikból.
Semmi gond, a rajtig még van idő átvenni azokat.
2018-ban is Lewis Hamiltoné volt a pole, 2018-ban is 7 tizedmásodperces lemaradással követte Sebastian Vettel, aki a Ferrari jobb versenytempójának köszönhetően végül győzni tudott a futamon, és ezzel jelezte, hogy kemény harc várható majd a szezonban a világbajnoki címért.
A Ferrarinál idén is ebben bíznak, csakhogy több elemző (például a BBC és az Auto Motor und Sport) is arra jutott a pénteki szabadedzések alapján, hogy a Mercedes mind a lágy, mind a közepes keveréken (ami itt egyébként a C4-es és a C3-as, vagyis az öt keverékből álló palettát tekintve a második leglágyabb és a valódi közepes gumikon) is gyorsabb volt mindenkinél, tehát a Ferrari egy vasárnapra megtalált tökéletes beállításban reménykedhet.
1. sor: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
2. sor: Sebastian Vetel, Max Verstappen
3. sor: Charles Leclerc, Romain Grosjean
4. sor: Kevin Magnussen, Lando Norris
5. sor: Kimi Räikkönen, Sergio Pérez
6. sor: Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo
7. sor: Alexander Albon, Antionio Giovinazzi
8. sor: Danyiil Kvjat, Lance Stroll
9. sor: Pierre Gasly, Carlos Sainz
10. sor: George Russell, Robert Kubica
A Forma-1 versenyigazgatója csütörtökre virradó reggel, váratlanul halt meg tüdőembólia miatt. 66 éves volt.
Pénteken pedig a szomszédos Új-Zélandon történt 49 halálos áldozatot követelő terrortámadás, rájuk is emlékezett a Forma-1.