Azt mondta a futamgyőztes, hogy egész héten azon dolgoztak, hogy büszkévé tegyék Laudát, és egész évben ezen lesznek majd, majd hozzátette, hogy nagyon hiányzik a csapat mellől az osztrák. "Tudom, hogy most lenéz ránk, a sapkáját levéve."
A futam értékelése kapcsán továbbra is a gumistratégiát kritizálta, fenntartva, hogy a csapat rossz gumival küldte ki a kerékcsere után, de csodával határos módon, az időjárásnak is köszönhetően meg tudták szerezni a győzelmet.
Kiesett: Charles Leclerc
Ricciardo is előzött a végén Romain Grosjean büntetése miatt, tizedeken múlt.
Vettel és Bottas még a dobogón, hiába ért be másodikként Max Verstappen, 5 másodperc büntetés miatt csak a negyedik lett a holland.
Vizsgálják közben az előbbi Hamilton-Verstappen koccanást. A Red Bull nem támad, nincs helyzetben Verstappen, ez Hamilton győzelme lesz, a holland a büntetése miatt pedig csak a negyedik lesz.
Meg is lökte kicsit Hamiltont, aki levágta a kanyart, így maradt az élen. Verstappen elfékezte magát, ez ennyi volt, egyből le is szakadt.
Verstappen vége közel volt az alagútban Hamiltonhoz, érezte, hogy támadnia kell, de a féktáv már nem volt elég neki, nem tudta megcsinálni az előzést.
Átlépte a boxutca kijáratánál a sárga vonalat, 5 másodpercet kap ezért, de mivel 16 másodperc az előnye a 10. Ricciardóhoz képest, nem kell aggódnia.
Másban nem bízhat Verstappen látszólag. 1:14,279-cel közben tovább javítja a leggyorsabb kört Gasly, de 19 ezreddel elmaradt az abszolút pályacsúcstól, amit Max Verstappen futott tavaly.
Elég korán kell megelőznie Hamiltont ahhoz, hogy utána még legyen ideje 5 másodperc előnyt összeszedni Vettellel és Hamiltonnal szemben, hogy megtarthassa a helyét. Nem lesz könnyű, a Mercedes nagyon jól tartja az első helyét.
Kezdi éreztetni a hatását a nyomás, Verstappen az uszodánál levágja a kanyart, ami után le is szakad Hamilton mögött, ezen mehetett el a nagy terv, de nincs köztük akkora különbség, hogy ne érje utol hamar a Red Bull.
100%, hogy ez a támadás kódja a Red Bullnál, felkapcsolhat erősebb motorfokozatba, hogy esetleg a végén odaérjen Hamiltonhoz. Sokkal közelebb is van most Hamiltonhoz, mint eddig, a brit keményen védekezik egyelőre.
Azzal, hogy Bottas megint visszajött Vettel mögé, a holland az 5 másodperces büntetése miatt már megint csak negyedik lenne a végén. Egyre égetőbb neki, hogy valami őrült manőverrel Hamilton elé kerüljön, de nem lesz könnyű, az alagútban ugyanis messze van a Mercedestől, így a sikánban nem tud odaférni a címvédő mellé.
Csak helyet csinált magának a lemaradással Bottas, hogy megfuthassa a verseny leggyorsabb körét, hátha ezzel megnehezíti az előbb kerékcserére érkező Pierre Gasly dolgát.
A francia nem ijedt meg a kihívástól, 1:45,567-es körrel ő most a leggyorsabb, ami puszpontot jelent neki majd a leintéskor. Tervnek azért nem volt rossz, amit a Mercedes kitalált, de hát meglepő lett volna, ha agyonhasznált kemény gumin gyorsabbak lennének, mint a Red Bull teljesen friss lágyon.
Hova tűnt a finn a Mercedesszel? 6,6 másodpercre jön Hamilton mögött, ez több, mint 6 másodperc Verstappenhez képest is, a hollandnak pedig csak 5 másodperc a büntetése, vagyis ha Bottas nem kapja össze magát, meglehet a dobogó Verstappennek.
De már közeledik is vissza a finn, egy lekörözésnél ragadhatott be, legalábbis a középső szektorban a verseny legjobb idejét futotta Bottas, tehát biztosan nem a gumijai szálltak el.
Maradt az ötödik helyen a francia, tehát ingyen volt a kerékcsere, hiszen nem vesztett helyet, Sainz elé ért vissza. 30 másodpercre van előtte Bottas, szabad a pálya, meg is tudja csinálni a gyors kört minden bizonnyal a Red Bull pilótája.
Hamilton és Verstappen "csatája" a legforróbb helyzet a pályán, és minden azon múlik, hogy Verstappen mikor szánja el magát az igazán komoly támadásra, mert hogy gyorsabb a Mercedesnél, az biztos, de amíg így együtt vannak egy vonatban, addig a holland csak veszít, mert a büntetése miatt le fog csúszni a dobogóról.
Hamilton közben azt mondta a rádióban, hogy csak a csodában bízhatnak, szerinte tehát nem fogják kibírni a gumik a leintésig.
Arra kérik, tartsa a tempót, és próbálja a lehető legoptimálisabb tartományban tartani a gumikat. Verstappen közben már leszakadt mögüle, ezzel csökken kicsit a nyomás rajta, Vettel így közelebb került a hollandhoz. A Mercedes szinte biztos, hogy már nem fogja kihozni Hamiltont, nem is szabad, mert csak az ötödik helyre jöhetne vissza, és előzésben nem bízhat. Furcsa, hogy miért panaszkodik a gumira, más megoldás ugyanis nincs, végig kell mennie, fogcsikorgatva is.
Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Gasly, Sainz, Kvjat, Albon, Grosjean és Ricciardo a top 10. Ne feledjük, Verstappen kapott egy 5 másodperces büntetést, amivel Bottas mögött, a negyedik lenne csak a mostani állás szerint.
A mezőnyből utolsóként a francia tudja le a kötelező kerékcserét, közepes gumikat kapott a Haasra, amivel a kilencedik helyre ért vissza, Albon és Ricciardo közé.
A 11. Räikkönentől a 17. Strollig ér a vonat, amit most befogtak, illetve Räikkönen boxkiállásával eggyel rövidült az utolért boly. Hat autót kell majd lekörözniük, ha Hamilton jól csinálja, szerezhet egy kis előnyt. Az első adagot szépen letudták, Bottas viszont beragadt Stroll mögé, aki addig variált, hogy nem tudta hol elengedni a finnt a Mercedesben. Hamilton és Verstappen minimális előnyt szedett Vettelhez képest, de lehet, hogy a német nem is akar 1,5-1,7 másodpercnél közelebb kerülni Verstappenhez, a holland büntetése miatt úgyis előzni fogja, ha így marad a sorrend és a különbség.
1:15,607-et futott a Toro Rosso, és mivel pontszerző helyen van, ha ott is marad, és más nem fut jobb kört nála, övé lehetne a pluszpont. Albon egyébként 27 másodpercre van az élen haladó Hamiltontól, de a hátulja egyre közeledik az elejéhez, ami egy esetleges második kerékcserével nagy kavarodást hozhat. Hamilton, Verstappen, Vettel, Bottas, Grosjean, Gasly, Sainz, Kvjat, Albon és Norris a pontszerző helyeken a sorrend, Grosjean viszont még nem volt kerékcserén a futamon.
A lengyel nagyon simán engedte el az élmezőnyt, senkit nem tartott fel, és senkit nem hozott helyzetbe. Közben Albon is megjárta a boxutcát új gumikért, közepeseken tért vissza, a top 10-ben az ötödik Grosjean és a 10. Norris nem volt még kerékcserén.
Ennyire spórolnak az elején a gumikkal, jobba nem is lehetne érzékeltetni a helyzetet. Kubica persze csak egy körre tudott jobb tempót menni, de a Williams nem nagyon volt versenyképes tempón egész évben eddig.
1:15,891-es kört ment a spanyol a McLarennel, közepes gumin. Sainz most a nyolcadik, Gasly és Kvjat között megy, mindhárman voltak már kerékcserén, előttük viszont Albon és Grosjean még nem.
Hamilton kénytelen picit gyorsabban menni, mint szeretne, közben pedig a pálya is hűl, ez sem kedvez a gumijainak, el is kezdődött már a szemcsésedés nála a bal elsőn, ami rövidesen Verstappen támadásához vezethet. Több mint a futam fele hátra van még, ha Hamilton végig ezeken a gumikon akar maradni, óriási küzdelem elé néz. Verstappen bal elsőjén is látszik már a szemcsésedés, érdekes lesz, milyen állapotban tudják tartani a gumit a végéig.
Gasly kapott közben új, közepes gumikat a 27. kör végén, amivel a 9. helyre állt vissza a Red Bull-lal a francia.
Láthatóan gyorsabb a Red Bull a kemény gumin, mint a Mercedes a közepesen, de Monacóban nincs rendes előzési pont, ez menti meg most Hamiltont, aki feltartja a Verstappen, Vettel, Bottas sort. Az ötödik helyen Gasly jön a Red Bull-lal, és ő is csak 2,5 másodpercre jön Bottas mögött, nincs most akkora szakadék, mint a biztonsági autó előtt.
Mintha eddig nem lett volna elég izgalmas a futam. Hamilton továbbra is az élen, mögötte Verstappen, Vettel és Bottas jönnek.
Ha nem áll ki újabb kerékcserére, a végén adják hozzá az idejéhez, ha kiáll, 5 másodperc tétlenség után nyúlhatnak csak az autójához a szerelők.
7-8 tized a különbség közöttük, és Vertsappen mögött Vettel is szorosan jön, de Bottas is ott a nyakán a németnek, az első négy tehát eléggé együtt van a biztonsági autó távozása óta. Hamilton a közepes gumin, mögötte a másik három pilóta keményen, majd a még kerékcsere nélküli pilóták nagy része lágyon a sorban.