De a kigyorsításon a Ferrari volt a gyorsabb, maradt az élen Leclerc. Hihetetlen csata a két fiatal pilóta között, és még van pár kör ebből. Hátrébb is figyeljünk azért, Hamilton mögött már 1 másodpercen belül Vettel, DRS-sel támadhat ő is.
Késve jött meg a bal első gumija, csak a nyolcadik helyre tért vissza, Bottas viszont a 4. helyen folytatta. Mindketten kemény gumit kaptak.
Leclerc épp most futott 1:09,227-tel leggyorsabb kört, amit azonnal tovább javított Vettel 1:09,073-mal, pedig a Pirelli szerint már cserélniük kellene a lágy szettet. Meglátjuk, meddig tartanak ki a kerékcsere előtt.
A kerékcsere miatt úgy is 20. volt a Haas pilótája, aki ment egy plusz kört a boxban.
3,5 másodperc fölé kúszott Bottasszal szemben, Vettel pedig közelebb került a harmadik Hamiltonhoz, köztük 4 másodperc van már csak.
Kevin Magnussené az első kerékcsere, lágyról váltott keményre. A többi lágyon futó pilóta is jön hamarosan.
De nem jött össze a bátor próbálkozás. Kvjat már ott is a nyakán most a 18. Russellnek, Albon, Grosjean, Russell és Kvjat nagyon együtt hátul. Kubica 3,5 másodperccel lemaradva mögöttük az utolsó.
Közben így fest a sorrend: Leclerc, Bottas, Hamilton, Vettel, Verstappen, Räikkönen, Norris, Gasly, Giovinazzi, Pérez az első tízben. Vettel 5 másodpercre jön Hamilton mögött, és nem is nagyon közelít.
Magnussen ráadásul le is lassult, folyamatosan csúszik hátra a Haas, ami 2-3 másodperccel lassabb tempót megy, mint a többiek.
Az angol mclarenes mögött most a két Red Bull, velük se lesz egyszerű dolga, hiába megy meglepően jó tempót Spielbergben a McLaren. Leclerc és Bottas között ugyanúgy két másodperc, ahogy Bottas és Hamilton között, majd Räikkönen 4,5 másodperc leszakadással jön, a nyakán pedig már ott van Vettel.
Ez a gyorsabb taktika, tovább maradhatnak kint, mint a lágyon futó riválisok. A végére mindenki egy kiállással vált majd kemény szettre a Pirelli szerint. Leclerc előnye közben már 2 másodperc Valtteri Bottas előtt, kezd elhúzni a monacói az élen, de ennél nagyobb különbség kell, hogy a végére fáradó lágy gumival jól járjon.
Lando Norris McLarenjét megelőzve jött fel negyediknek a finn a kör elejére. Norris most épp Vettelt tartja fel, mögötte a két Red Bull jön, Verstappen a hetedik pozícióban.
Verstappen a második helyről indulva azonnal visszaesett a rajtnál, a két Ferrari és a két Mercedes is jól jött el. Verstappen az első kanyarban nem volt a top 5-ben, Hamilton a második szektorban megelőzte Norrist, és már a harmadik Bottas mögött.
Az aszfalt hőmérséklete 57,5 fok (a Mercedes szerint, hivatalosan csak 52), tavaly 48 fok volt a futam alatt, és már az is gondot okozott a verseny alatt. Elindult a mezpny a felvezetőkörre.
Ez a 2019-es idényben általában így van, az Osztrák Nagydíjon viszont duplán így lehet, több tényező miatt. A Ferrari főleg a hétvége lágy keverékén gyors, ám mivel a nagydíjon vasárnap lesz a legmelegebb, egyik csapatnak sincs pontos információja arról, hogy mennyire kopik a lágy gumi a hőségben.
A Ferrari terve az lehet, hogy az élről induló Charles Leclerc egy kiállással kemény gumira vált, és így nyer, de ha túl korán váltanak, akkor a Ferrarinak nem annyira kedvező, lassabb gumin sokat veszthetnek, ha pedig túl későn cserélnek, hirtelen sokat romolhat a lágy szett, ami szintén nagy kockázat lehet Leclerc-nek, a középutat kell majd tehát megtalálni.
A Pirelli szerint egyébként a lágyról 12-16 kör után kellene keményre váltani, a közepest pedig elég lecserélni 12-20 kör környékén, ez a taktika szerintük gyorsabb is.
Hat pilóta kapott rajtbüntetést a szombati időmérő után, így alaposan megkavarodott a rajtsorrend. Olyannyira, hogy csak az első Charles Leclerc és a 11. Romain Grosjean indul onnan, ahol az időmérőz zárta. Mivel Russell egy korábbi specifikációjú, tehát az eddig használttól eltérő szárnyat kapott, csak a boxból indulhat.
Íme a végleges rajtsorrend:
Nem elég az ernyő vagy a sapka, plusz védelem kell a szerelőknek és az egyéb vendégeknek. Ilyet azért a lehető legritkábban látni a rajtrács mellett.
Mercedes & Ferrari setting up tents on the grid. Yes, it's still hot. #AMuS #F1 #AustrianGP pic.twitter.com/YtR5HeC27N
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) June 30, 2019
A május 20-án, 70 évesen meghalt háromszoros világbajnok Niki Laudára emlékeznek hazája F1-futamán, a Red Bull Ringen. A csapat tulajdonosa közölte, hogy a célegyenes végi első kanyart, illetve a futamgyőztesnek járó trófeát is Niki Laudáról nevezték el.
Emellett Lauda egyik ismertetőjegye, a piros baseballsapka is felbukkan majd, 60 ezer darabot helyeztek el a lelátókon, hogy a szurkolók ezzel tisztelegjenek Lauda előtt.
Amíg Charles Leclerc az egyik Ferrarival pályacsúcsot döntve megnyerte a szombati időmérőt, addig Sebastian Vettel a másik Ferrarival ki sem hajtott a pályára a Q3-ban. A csapat közlése szerint a motorban lecsökkent a légnyomás, ezért nem vett részt a német az időmérő utolsó harmadában.
Vettel végül a többieket érintő büntetés miatt a kilencedik helyről kezdheti az Osztrák Nagydíjat.
Hat pilótát büntettek a szombati időmérő után, a Williamses George Russellt például kétszer is, ő így a boxutcából rajtol majd. Nem is ez a legérdekesebb, hanem hogy az időmérőt második helyen záró Lewis Hamilton a három rajthelyes büntetése ellenére is negyediknek indul a büntetések furcsa kiosztása miatt. A furcsa F1-matek magyarázata itt.