Bence
18 °C
32 °C
Index - In English In English Eng

Hamilton és a Mercedes taktikai győzelme a Hungaroringen

2019-08-04T151107Z 678317711 RC1F11ABBED0 RTRMADP 3 MOTOR-F1-HUN
2019.08.04. 17:06
Ügyes húzással nyert a világbajnok, 20 másodpercet dolgozott le 20 kör alatt, és előzött a győzelemért, amikor már csak alig több mint 3 kör volt hátra a 34. Magyar Nagydíjból. Verstappent verte kemény csatában, Vettel lett a harmadik.

A rajton Bottas nagyot veszített, a második helyről nem indult rosszul, de Verstappent befogni nem volt esélye, miközben Hamilton felért mellé. Az angol a külső íven ragadt, Bottas elfékezte magát, majdnem összeért a két Mercedes, a finn megtartotta a helyét.

A következő, lejtős balosban újra elfékezte magát, Hamiltont ismét kiszorította, de a világbajnok ezzel a belső ívre került a jobbosra, ahol el is ment a finn mellett. Szoros manőver volt, Bottas nehezen engedett, rajtavesztett, még Leclerc is bebújt elé.

A 2019-es Magyar Nagydíj rajtja

A Mercedesek össze is értek, Hamilton bal hátsó kereke annyira megkocogtatta Bottas első szárnyát, hogy eltört egy elem a légterelőn. Bottas a 6. körben ki is állt szárnycserére, 12-13 másodpercet veszített emiatt, és visszaesett az utolsó helyre.

Az élen Verstappen nem tudott meglépni Hamiltontól, a bajnok két másodperccel lemaradva követte, ők ketten Leclerc-t viszont nagyon gyorsan otthagyták. Vettel, Sainz, Norris, Räikkönen, Gasly, Grosjean, Hülkenberg zárta a top10-et. Leclerc a 20. körben már 15 másodperccel volt Hamilton mögött.

A mercedeses a 25. körre egy másodpercre megközelítette a Red Bullt, kezdte növelni a nyomást, Verstappen panaszkodott, hogy kevésbé tapad a kocsija.

A 27. körben ki is ment kerékcserére, de Hamilton nem követte, a következő körben sem. És az utána következő körben sem. 18 másodperc volt a holland hátránya, esélytelennek tűnt, hogy Hamilton csere után megőrizze a vezetést. Inkább azon dolgozhatott a brit, hogy minél tovább kint maradjon az első szett gumijával, így a futam végére valamivel frissebb kemény gumikkal juthasson el.

A 28. körben jött Leclerc gumicserére, csak egy helyet esett vissza, csapattársa, Vettel mögé.

Verstappen közben folyamatosan csökkentette hátrányát Hamilton mögött, aki a 32. körben döntött a váltás mellett. Hat másodperccel lemaradva állt vissza a második helyre. Azonnal leggyorsabb körrel nyitott az új szetten.

Borzasztóan felgyorsult Hamilton, két kör alatt lefaragta az 5 másodpercét, és a 35. körben, féltávnál már egy másodpercen belülre került a Red Bullhoz.

A 36. körben már ki is nézett a célegyenes végén a szélárnyékból, de visszakozott, majd külső íven próbálkozott, ott ahol Bottast megelőzte, de az inkább csak próba volt, mint rendes kísérlet.

A 39. körben kívülről ment a Red Bullra a célegyenesben, majd a

Mansell-kanyarban is kívülről próbálkozott, vezetett is pár métert a Mercedes, de erősen lesodródott a pályáról, így végül maradt a második helyen.

Verstappen nagyon nyugodtan nézte, mit csinál körülötte az ellenfél.

Vettel kerékcseréjét közben elrontották, a jobb első nehezen ment vissza, 3-4 másodpercet is veszíthetett a német, visszament negyediknek, 20 másodperccel csapattársa, Leclerc mögé.

Hamilton a két sikertelen támadás után 2 másodpercre csúszott le Verstappenről. Nehezen is jött vissza, 7 kör kellett neki, hogy újra 1 másodpercre szorítsa a különbséget.

Hamilton a 49. körben másodszor is kijött kerékcserére, keményről közepes gumira váltott:

21 köre maradt, hogy egy nagy hajrával befogja Verstappent, és megelőzze. A Red Bullnál egy kiállással tervezhettek, a Mercedesnél menet közben módosítottak a taktikán.

Az elején szerencsétlen Bottas ez alatt a 10. helyre jött fel, miután megelőzte a két Toro Rossót.

Az 54. körben megakadt a Hamilton-attak, 15 másodpercre csökkentette a hátrányát, de Verstappen ekkor hajszállal gyorsabb kört futott. 12 körrel a leintés előtt is még 14 másodperc volt a lemaradása, de nyomta neki rendesen Hamilton, 12 másodperce maradt 11 körre a hollandnak.

  • 62. kör - 9 másodperc
  • 63. - 7,8
  • 64. - 5,8
  • 65. - 3,2
  • 66. - 1,2

A hajrá ezek után szuperizgalmasnak ígérkezett.

A 67. körben Hamilton egészen simán, a külső íven körbeautózta Verstappent az első kanyarban, szűk 4 körrel a vége előtt átvette a vezetést.

"Halottak a gumijaim" - szólt be Verstappen a rádión, majd ki is intették kerékcserére, a második helye nem volt veszélyben.

Hamilton a maradék három kört simán lehozta, végül hatalmas előnnyel nyerte a 34. Magyar Nagydíjat.

"Ohh, emberek, ez jól esett" - így kommentálta a sikert a rádión, miután az egész csapatnak megköszönte a hétvégét. Nyolcadik futamát nyerte idén, növelte az előnyét a világbajnokságban. Hetedszer győzött a Hungaroringen, ezzel megdöntötte Ayrton Senna magyarországi győzelmi csúcsát. Csak a leggyorsabb kör nem jött össze neki, azt és az azzal járó egy pontot Verstappen elvette tőle az utolsó körben.

Elfáradtam, hálás vagyok a csapatnak, hogy hitt bennem és nyomott előre. Hihetetlen volt, nagyon meg kellett dolgoznunk érte. Fékproblémáink voltak egész hétvégén, úgyhogy spórolnom kellett a fékekkel. Nem tudtam, hogy le tudom-e dolgozni azt a 19 másodpercet, de sikerült, folyamatosan időmérőköröket mentem

- mondta Hamilton, miután kiszállt az autóból.

"Mindent megpróbáltam, hogy életben tartsam a kemény gumit, de nem jött össze. Keményen nyomott engem Lewis, ez tetszett, és a második hely megvan" - nyilatkozta Verstappen, aki nem tűnt csalódottnak, és nagy ölelést kapott Hamiltontól.

Harmadikként Vettel futott be, aki újra vert helyzetből végzett csapattársa, Leclerc előtt, a hajrában előzött ő is.

A vb állása 12 futam után

1 Lewis Hamilton 250
2 Valtteri Bottas 188
3 Max Verstappen 181
4 Sebastian Vettel 156
5 Charles Leclerc 132
6 Pierre Gasly 63
7 Carlos Sainz Jr. 58
8 Kimi Raikkonen 31
9 Daniil Kvyat 27
10 Lando Norris 24