Hamilton hihetetlen pályacsúccsal nyerte a Magyar Nagydíj időmérőjét
További Forma-1 cikkek
- Verstappen Ruandában vette át a világbajnoki trófeát, Micheliszt és Kisst is díjazták
- Fernando Alonso harmadik világbajnoki címről álmodik
- Michael Schumacher zsarolói közül ketten is bűnösnek vallották magukat
- Verstappen újabb címvédésére és Pérez F1-ben maradására sem érdemes most fogadni
- Afrikában teljesíti a rá kiszabott közmunkát a négyszeres világbajnok Max Verstappen
A Forma–1-es versenynaptár egyik leglassabb pályáján, a Hungaroringen a Red Bull előretörésére számított a legtöbb szakértő, ehelyett viszont a Mercedes dominanciája folytatódott, sőt, a lassú kanyarokban erős Red Bullt még a Mercedes alapjaira építő Racing Point is megelőzte.
A 35. Magyar Nagydíj szombati időmérőjének kezdetén láthatóan elbizonytalanodtak a csapatok, hogy milyen időre is számíthatnak, így a 18 perces első szakasz kezdetén már sorban álltak az autók a boxutca kijáratánál, hogy minél előbb használható mért kört autózzanak, és ne bukják el az esetleges továbbjutást a menet közben rákezdő eső miatt.
Az eső végül nem szólt bele a Q1-ben kialakuló erőviszonyba, sőt, a 18 perc végére hirtelen drasztikusan kezdett javulni a pálya állapota, így volt olyan pillanat, hogy George Russell a 3. helyre ugrott fel, vagy épp a két Racing Pointé volt a két leggyorsabb kör. A pálya javulása miatt leginkább a Red Bull izgulhatott, Alex Albon ugyanis kiesőhelyre csúszott vissza az utolsó percre, de végül megmenekült. Nem volt ilyen szerencsés a két Alfa Romeo, a két Haas, illetve az AlphaTaurit vezető Danyiil Kvjat – ez pedig azt jelentette, hogy mindkét Williams bejutott a Q2-be, a 2018-as monzai időmérő óta először.
Bejött a taktikázás
A Q2-ben beindult a taktikázás csapatoknál, a kté Mercedes, a két Racing Point és a két Renault közepes gumikkal gurult ki a pályára, a többi 9 pilóta viszont a lágyabb keveréket választotta. A hatosból öt pilótának látszólag bejött a közepes gumi, és első kísérletre a top 10-ben végeztek, egyedül Esteban Ocon nem állt továbbjutó helyen az első mért körével.
Olyannyira jól mentek, hogy Lewis Hamilton már ebben a szakaszban megdöntötte a Hungaroring pályacsúcsát, és közepes gumikor 1:14,261-es kört autózott.
(Az időmérő középső harmadában, vagyis Q2-ben azért fontos a gumiválasztás, mert az itt futott legjobb körön használt gumikkal kezdik a futamot a pilóták, vagyis már előre elindíthatják a stratégiát a versenyre.)
A legjobb 10-be végül meglepetésre nem jutott be Alex Albon a Red Bull-lal, illetve kiesett mindkét Renault és mindkét Williams, bár utóbbi csapatnak már az első továbbjutás is nagy eredmény volt. Albon és a Red Bull számára külön probléma, hogy kikapott Russelltől.
Hihetetlen pályacsúcsot futott Hamilton
A Q3-at őrületes tempóban nyitotta a címvédő, hatszoros világbajnok Hamilton, azonnal 1:13,613-ra javította a pár perccel korábbi pályacsúcsát. Ez a sebesség már a csapattárs Valtteri Bottasnak is sok volt, a finn pilóta 3 tizedes hátránnyal követte csak Hamiltont – a harmadik helyen Lance Stroll már 1 másodperc lemaradással jött.
A 12 perces szakaszba minden versenyzőnek jutott még egy próba – erre leginkább Sergio Péreznek volt szüksége, aki pályaelhagyás miatt elvesztette az első mért körét. A mexikói pilóta végül Stroll mögé, a 4. helyre ugrott fel, mögöttük pedig a Hungaroringre nagyot javuló Ferrari bérelte ki a harmadik sort a rajtrácson – Sebastian Vettel ezzel 2008 óta minden évben a legjobb 5-ben zárt a hungaroringi időmérőn. Verstappen az előzetes várakozásokhoz képest gyengén, a hetedik legjobb idővel zárt a két McLaren előtt.
A Q3 legvégére maradt még tartalék Hamiltonban, aki az utolsó próbálkozásával
1:13,447-es köridővel harmadszor is megdöntötte a pályacsúcsot, több mint 1 másodpercet javítva Max Verstappen 2019-ben elért körrekordján.
Hamilton a 90. pole pozícióját szerezte meg pályafutása során, ezzel toronymagasan vezet a Forma–1-en belül, a második helyezett Michael Schumacher 68-cal jön mögötte.
„Magyarország már korábban is jó vadászterületnek számított nekem, de tisztában vagyok azzal is, hogy ezen a pályán a rajtelsőség megszerzése még nem egyenlő a futamgyőzelemmel” – idézte az MTI az időmérő után nyilatkozó Hamiltont, aki szürreálisnak nevezte, hogy már 90 pole pozíciónál jár.
Pierre Gasly (AlphaTauri) mért kör nélkül zárta a Q3-at, miután az előző szakasz legvégén motorhiba lépett fel nála.
(Borítókép: A 35. Magyar Nagydíj időmérőjén győztes Lewis Hamilton, a Mercedes Forma–1-es csapatának versenyzője. Fotó: Leonhard Foeger / Reuters)