- Sport
- Forma-1
- f1
- formula-1
- magyar nagydíj
- hungaroring
- mercedes
- george russell
- lewis hamilton
- charles leclerc
- carlos sainz
- max verstappen
Verstappen a 10. helyről rajtolva győzött a Hungaroringen
További Forma-1 cikkek
- Telik a pohár, a Formula–1-es pilótáknak kezd elegük lenni az FIA-ból
- Verstappen a bűnös városban biztosíthatja be negyedik világbajnoki címét
- Fellélegezhetnek az F1-szurkolók, 2031-ig biztosan marad az ikonikus nagydíj
- Mercedes-motorra vált a Renault tulajdonában lévő F1-es istálló
- Brazil pilóta érkezik az F1-be, Schumacher számára elúszott az utolsó esély
Meglepetéspole után újabb első győztest avathat a Hungaroring? Ez volt a nagy kérdés a 37. Magyar Nagydíj kezdete előtt, ugyanis a szombati időmérőn George Russell olyat tudott, amit senki más, egy tökéletes kört összerakva élete első pole-pozícióját itt ünnepelhette a brit tehetség. A második helyről Carlos Sainz, a harmadikról Charles Leclerc várhatta a piros lámpák kialvását.
Just look at that grid 👀
— Formula 1 (@F1) July 30, 2022
Don't miss the final race before the summer break 🙌#HungarianGP #F1 pic.twitter.com/e3oyjZ61cw
Az egyForma csapata számos pilótát megszólaltatott a szombati kvalifikáció után. Russellnek egyértelműen a futamgyőzelem volt a célja, Hamilton is bízott a jó szereplésben, habár az időmérőn DRS-probléma hátráltatta a Mercedes hétszeres világbajnokát. A ferrarisok kissé csalódottak voltak, a tempójuk ugyan megvolt, de a gumimelegítéssel voltak problémák (és akkor még nem tudták, mi vár rájuk a futam végére...). Max Verstappent technikai meghibásodás hátráltatta, így a holland címvédő csak a 10. helyről kezdhette meg a felzárkózást az élmenőkre.
A rajtrácson felsorakozva az első esőcseppek is megjelentek az aszfalton, de száraz körülmények között rajtolt el a mezőny. A gumistratégiák az első 10-en belül meglehetősen eltérőek voltak: Russell lágyakon, a két Ferrari közepes keverékeken rajtolt, a két McLaren is a lágy keverékekre tette le a voksát.
Az élen George Russell elsőként tudott elfordulni, Carlos Sainz támadta ugyan, de nem tudott fogást találni a brit tehetségen. Hamilton volt a rajt egyik nyertese, a hetedik helyről az ötödik helyre jött fel.
Russell előnye az élen az ötödik körben stabil két másodperc volt Sainzhoz képest, bár a spanyol folyamatosan a leggyorsabb volt a pályán.
Verstappen sem tétlenkedett sokáig, a 10. helyről rajtolva gyorsan a hatodik pozícióban találta magát, Alonsót és Ocont is megelőzte a címvédő.
Verstappen a 11. körben már Hamiltonra is megérkezett, Hamilton eközben Norrist támadta a negyedik helyen. Egy körre rá Hamilton és Verstappen is levadászta a McLaren fiatalját, Norrisnak nem volt válasza az előzésekre.
A 17. körben Russellt kerékcserére hívta a Mercedes, a brit közepes keverékeket kapott. A következő körben Sainz is kerékcserén járt, ezt a kiállást a Ferrari viszont elhibázta, a különbség három másodpercre nőtt közte és Russell között. Leclerc stratégiája bejött, a 22. körig kivárt a kerékcserével, a monacói szintén közepes keverékeken folytatta, de Sainz elé sikerült visszajönnie.
Charles Leclerc jól menedzselte a tempót a második helyen, szép lassan megérkezett a vezető George Russellre.
A monacói a 27. körben már DRS-távolságon belül volt a brithez képest. Leclerc folyamatosan nyomás alatt tartotta Russellt, a Mercedes pilótája bravúrosan védekezett, nem adta könnyen a vezető pozícióját.
A 31. körben aZTÁN A célegyenes végén Leclerc bevetődött, tökéletes féktávot véve átvette a vezető pozíciót Russelltől.
LAP 28/70
— Formula 1 (@F1) July 31, 2022
Leclerc tries to pass Russell at Turn 2 but the Briton fends him off #HungarianGP #F1 pic.twitter.com/Hh34q8jiXC
Carlos Sainz is vérszemet kapott, a 35. körben már egy másodpercen belülre került az előtte autózó Russellhez képest, de Verstappen is feltűnt mögöttük, Sainznak a visszapillantó tükrét is érdemes volt figyelnie.
Verstappen új közepes kerekeket kapott. A 40. körben Leclerc-t és Russellt is bokszba hívták. A címvédőnek bejött az elévágási stratégia, Russellt már a bokszkiállás után átugrotta, Leclerc-t pedig körökön belül sikerült megelőznie, a monacói folyamatosan szenvedett a kemény keverékű abroncsokon.
A 42. körben Verstappen megforgott, ismét Leclerc vette át a VIRTUÁLIS vezetést, De hamar ledolgozta a hibáját, a holland világbajnok a 45. körben ismét megelőzte a monacóit.
Nem sokkal később Sainzot kihozta a Ferrari, hogy spanyol lágy keverékeken teljesítse a futam utolsó etapját – ez ugyanúgy nem volt jó döntés, mint Leclerc esetében a kemény, ez a két hiba pedig a dobogóba került.
Hamilton az 52. körben megkapta a lágy keverékű abroncsokat, a brit az ötödik pozícióba jött vissza kilenc másodperces hátrányban az előtte autózó Sainzhoz képest.
Leclerc kemény keverékű abroncsai gyakorlatilag használhatatlanok voltak, Russell nyomás alá tudta helyezni a monacóit, és az 54. körben átvette tőle a második pozíciót. Leclerc-t a bokszba hívták, lágy keverékű abroncsokat kapott, bizony ez ismét egy Ferrari stratégiai hiba és egy felesleges kerékcsere volt.
Hamilton a frissebb lágy keverékeken üldözőbe vette Sainzot, a tét ekkor már a harmadik hely megszerzése volt.
A hétszeres világbajnok a 63. körben a célegyenes végén sikeresen abszolválta az előzést, ezzel feljött a harmadik helyre.
Hamilton csapattársa, Russell ellen is hatalmas gumielőnyben volt, így két körön belül már a második hely is megvolt számára. Valtteri Bottas technikai hiba miatt kiállni kényszerült, a mentési munkálatok idejére VSC-szakasz lépett érvénybe. Ekkor már csak 2 kör maradt a futamból.
Verstappen a 10. helyről behúzta a futamgyőzelmet a 37. Magyar Nagydíjon, a holland tökéletesen menedzselte a tempót, a Red Bull megfelelő gumistratégiát állította össze számára. A Mercedes is sikeres hétvégét zárt, Hamilton a második helyen, Russell a harmadik pozícióban ért a célba.
Az F1 mezőnye most nyári szünetre megy, négy hét múlva a Belga Nagydíjjal folytatódik a szezon.
Végeredmény, Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,63 km):
- Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:39:35.912 óra
- Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 7.834 másodperc hátrány
- George Russell (brit, Mercedes) 12.337 mp h.
- Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 14.579 mp h.
- Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) 15.688 mp h.
- Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 16.047 mp h.
- Lando Norris (brit, McLaren) 1:08.300 perc h.
- Fernando Alonso (spanyol, Alpine) 1 kör h.
- Esteban Ocon (francia, Alpine) 1 kör h.
- Sebastian Vettel (német, Aston Martin) 1 kör h.
- Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1 kör h.
- Pierre Gasly (francia, Alpha Tauri) 1 kör h.
- Csou Kuang-jü (kínai, Alfa Romeo) 1 kör h.
- Mick Schumacher (német, Haas) 1 kör h.
- Daniel Ricciardo (brit, McLaren) 1 kör h.
- Kevin Magnussen (dán, Haas) 1 kör h.
- Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1 kör h.
- Nicholas Latifi (kanadai, Williams) 1 kör h.
- Cunoda Juki (japán, Alpha Tauri) 2 kör h.
kiesett: Valtteri Bottas (finn, Alfa Romeo) műszaki hiba a 68. körben
leggyorsabb kör: 1:21.386 perc (Hamilton, 57. kör)
pole pozíció: Russell
A vb-pontversenyek állása 13 futam után (még 9 van hátra):
versenyzők:
- Verstappen 258 pont
- Leclerc 178
- Pérez 173
- Russell 158
- Sainz Jr. 156
- Hamilton 146
- Norris 76
- Ocon 58
- Bottas 46
- Alonso 41
- Magnussen 22
- Ricciardo 19
- Gasly 16
- Vettel 16
- Schumacher 12
- Cunoda 11
- Csou 5
- Stroll 4
- Albon 3
- Latifi 0
csapatok:
- Red Bull 431 pont
- Ferrari 334
- Mercedes 304
- Alpine 99
- McLaren 95
- Alfa Romeo 51
- Haas 34
- Alpha Tauri 27
- Aston Martin 20
- Williams 3
Ezt a cikket az Index szakmai együttműködő partnere, az egyForma készítette.
(Borítókép: Max Verstappen. Fotó: Lisa Leutner / Reuters)