Ocon az ötödik, Alonso a hatodik, Russell a hetedik, Csou a nyolcadik– ők is nagyot rajtoltak. Russell a 12. helyről indult, Csou a 13-ról.
Miután honfitársával összeért Lando Norris, rádión jelentette, hogy sérült az autója. A második körben be is hajtott a bokszba, hogy cseréljék az első szárnyat az autóján. Ezzel a brit versenyének gyakorlatilag lőttek.
Bár Sainz jobban kapta el a rajtot, Verstappen behúzódott a belső ívre az első kanyarban, és megtartotta az első helyét. Norris annak ellenére, hogy jól rajtolt, összeért Hamiltonnal és két helyet bukott, ráadásul arról rádiózott, hogy megsérült az autója. Stroll közben feljött a harmadik helyre, óriásit rajtolt a kanadai.
Mindenki gond nélkül elhagyta a rajtrácsot, már a felvezető körön autóznak a pilóták. Verstappen a közepes keverékeken rajtol majd, mögötte az első tízben mindenki más a lágyakon indul. Ez a rajtnál hátrány lehet a hollandnak.
Ritkán látunk ilyet, hogy az első hét induló között nincsenek csapattársak. Íme a rajtsorrend:
1. | Verstappen | Red Bull |
2. | Sainz | Ferrari |
3. | Norris | McLaren |
4. | Hamilton | Mercedes |
5. | Stroll | Aston Martin |
6. | Ocon | Alpine |
7. | Hülkenberg | Haas |
8. | Alonso | Aston Martin |
9. | Piastri | McLaren |
10. | Gasly* | Alpine |
11. | Pérez | Red Bull |
12. | Russell | Mercedes |
13. | Csou | Alfa Romeo |
14. | De Vries | AlphaTuari |
15. | Cunoda | AlphaTauri |
16. | Bottas | Alfa Romeo |
17. | Magnussen | Haas |
18. | Albon | Williams |
bokszutca | Leclerc | Ferrari |
bokszutca | Sargeant | Williams |
Mindketten borzasztóan elrontották az időmérőt, Sargeant még a szabadedzésen össze is törte az autóját. Így a Ferrari és a Williams is úgy döntött, ahogyan ilyenkor szokás: bevállalják a bokszutcából való rajtot, hogy változtathassanak az autó beállításain.
Pierre Gaslyt az FIA büntette meg azok után, hogy hihetetlen módon a negyedik helyen végzett az időmérőn az Alpine-nal. A kvalifikáció során viszont kétszer is veszélyesen tartotta fel társait, emiatt kétszer három helyes büntetéssel sújtották a franciát, így a tizedik helyről rajtolhat.
A hétvége nagyrészt arról szólt, hogy a versenyzők nem igazán tudtak jól bánni az abroncsokkal – nyilván a változó körülményeknek is köze volt ehhez. A tegnapi időmérőn is látszott, hogy mennyire nehéz dolguk volt a versenyzőknek, Charles Leclerc, George Russell és Sergio Pérez nem jutottak be a Q3-ba.
Ha valakinek viszont nagyon ment, az ismét Max Verstappen. A holland eddig tökéletes hétvégét teljesít, az összes szabadedzést és időmérős etapot is megnyerte. Ategnapi nap folyamán az idei negyedik pole-ját szerezte meg. A hazai pályán versenyző Carlos Sainz lett a második, az idén gyengén szereplő McLarent pedig óriási meglepetésre a harmadik helyre hozta be Lando Norris.
Valteri Bottas bringával érkezett a versenyre.
1991 óta megszakítások nélkül rendeznek F1-es nagydíjat a Barcelona-Catalunya versenypályán, ez az idei hetedik versenyhétvége. A pálya 4675 méter hosszú, 16 kanyar található rajta, és ha minden jól megy, 66 kört láthatunk majd a versenyzőktől.
A pályán változtattak a korábbiak vonalvezetéshez képest, egy olyan verzióhoz tértünk vissza, amelyet 2006-ban használtak legutóbb az F1-ben. Az utolsó nagy sikán helyére egy hosszú elnyújtott jobb kanyar került be, mely az időmérőn is többeket megtréfált.
Az egész hétvégén változó körülmények uralkodtak a barcelonai pályán, néha az eső is tiszteletét tette. Bár a Spanyol Nagydíj hagyományosan nem a legizgalmasabb versenyek közé tartozik, ha ma is esne egy kicsit, az szépen megkavarhatná a kártyákat.
Jelenleg száraz a pálya és süt a nap, de a háttérben már tornyosulnak a sötét felhők is.