...alábbi sorrendben sorakoznak fel a versenyzők a rajthoz.
Jövő héten újabb versenyhétvége jön, a mezőny Olaszország felé veszi az irányt, és az Olasz Nagydíjon, Monzában versenyzik. Tartsanak akkor is percről percre közvetítésünkkel.
Elsőként intették le Max Verstappent a Holland Nagydíjon, ezzel a címvédő és kétszeres világbajnok sorozatban kilencedik futamgyőzelmét ünnepelheti. Ennek ismeretében immár ketten nyertek az F1 történetében egymás után kilenc futamot: Vettel és Verstappen.
A holland mögött Alonso végzett, a dobogó legalsó fokára pedig Gasly állhat fel. A futam részletes összefoglalóját alább olvashatja.
Pierre Gasly jelenleg a negyedik, de Pérez öt másodperces büntetése miatt simán lehet, hogy a francia állhat dobogóra a mexikói helyett.
Véghajrájába érkezett a futam, Alonso kissé leszakadt Verstappenről, míg az ötödik helyért komoly csata zajlik Sainz és Hamilton között. A Mercedes brit pilótájának maga mögé is kell néha néznie, mivel Norris egy másodpercen belül autózik hozzá.
Verstappen halad a történelem, tehát sorozatban kilencedik futamgyőzelme felé. Pérezt közben megbüntették, mivel korábban gyorsan hajtott a bokszutcában: öt másodperces büntetés a „jutalma”.
Jól kapta el az újraindítást a holland, mögötte Alonso sem maradt le, és ostromolja egyelőre Verstappent az első helyért. Mögöttük sem történt helycsere: Pérez, Gasly, Sainz a sorrend.
Úgy tűnik, Alonso akár a futamgyőzelemért is harcba szállna.
Több mint fél óra szünet után visszatértek a versenyautók a pályára, hamarosan jöhet az újraindítás. A pilóták a biztonsági autó mögött haladnak egyelőre, majd nekikezdhetnek a hétkörös minifutamnak.
Legalább két kört tesznek meg a Safety Car mögött.
Megjött a hivatalos tájékoztatás: 17.14-kor folytatódhat a verseny. Hét kör maradt hátra a futamból.
Az is kiderült, hogy gördülő rajt lesz, a versenybírák nem engedik az állórajtot. A csapatok nem választhatnak a gumikeverékek közül, mindenkinek kötelezően átmeneti esőgumikon kell folytatnia.
...arról viszont még nincs hivatalos hír, mikor jöhet a folytatás. Lassan fél órája nem történik semmi a pályán, csak várakozás.
Még mindig nincs információ arról, mikor folytatódhat a verseny, csak annyit tudni, hogy 17.05-ig egészen biztosan szakadni fog az eső. Közben javítják a falat, ahol Csou becsapódott, ezen munkálatok befejezése is közrejátszik, mikor térhetnek vissza a pályára a versenyzők.
Az újraindítást követően alábbi sorrendben vághat neki az élmezőny az utolsó köröknek: Verstappen, Alonso, Pérez, Gasly, Sainz.
Borzasztóak a látási körülmények, jelenleg versenyzésre alkalmatlan a pálya, piros zászlóval áll a futam. Csou autójának mentése zajlik, egyelőre nem tudni, mikor folytathatják a hátralévő hét kör teljesítését.
LAP 64/72
— Formula 1 (@F1) August 27, 2023
🔴 RED FLAG 🔴#DutchGP #F1 pic.twitter.com/VhVDHY8TZN
A szakadó esőben Sergio Pérez kicsúszott az egyik kanyarban, de nem kötött ki a gumifalban, Alonso ugyan lehagyta, de harmadik helyen visszatért a pályára.
Nem úgy, mint Csou: az Alfa Romeo kínai versenyzője szintén nem tudta bevenni az egyik kanyart, és a gumifalban kötött ki.
Közben villan a piros zászló, az extrém esőzés és a baleset miatt félbeszakítják a futamot.
Konkrétan zuhog az eső a zandvoorti pályán, bejött a csapatok jóslata. Elsőként Pérez jött ki a bokszutcába, majd őt követi szinte az egész mezőny. Megint feje tetejére állhat minden!
Mindenki átmeneti esőgumikra vált. A futam utolsó tíz köre rendkívüli izgalmakat tartogathat.
Perceken belül komoly esőzést várnak a csapatok, Verstappen már érdeklődik, jöjjön-e a bokszutcába, de egyelőre nem kapott választ.
50 perc folyamatos, erős csapadékot várnak a csapatok.
Mindkettőjük leelőzte Cunodát, így Norris és Hamilton is előrébb lépett, jelenleg előbbi kilencedik, utóbbi tizedik. Mindössze néhány tized a különbség kettejük között.
Albon továbbra is kiválóan tartja magát, most Russellt előzte meg, és a Williams versenyzője immár a hatodik helyen autózik.
Az előre prognosztizált újabb csapadék egyelőre nem érkezett meg, a jelenlegi információk szerint 15 perc múlva várnak esőt, de ezen jóslatokat azért nem véshetjük kőbe.
Meglátjuk, lesz-e újabb izgalom a futam végén. Közben Alonso friss gumikon megfutotta a mezőny leggyorsabb körét.
Rendkívül könnyedén előzte meg Alonso Sainzot, a Ferrari spanyolja nem tudott védekezni honfitársa ellen, így újra az Aston Martin pilótája áll a képzeletbeli dobogó legalsó fokán.
Alonso üldözőbe veheti Pérezt, igaz, a mexikói előnye több mint 13 másodperc.
Az Aston Martin pilótája hosszú másodpercekig vesztegelt a kerékcserénél, mivel bal első abroncsa elsőre nem akart lejönni, így több mint hat másodpercet bukott az átlagoshoz képest. Így csak Sainz mögé, a negyedik helyen tér vissza a futamba.
Ennek értelmében Pérez visszavette második pozícióját.
Verstappen is járt a bokszutcában, de akkora az előnye, hogy nem veszített pozíciót.
A Red Bull mexikói pilótáján kívül Albon is a bokszutcában járt friss gumikért, míg Sainz az új, lágy keverékű gumikon egyre gyorsabb tempót diktál.
Pérez a negyedik helyre jött vissza. Alonso jött fel a második helyre, de hátránya több mint 10 másodperc Verstappenhez képest.
Nem erőltetik tovább sérült autóval a Ferrarinál, Leclerc-t kihívják a bokszutcába, így ő a verseny második kiesője.
A Ferrari versenyzője a futam korábbi részén enyhén összeért Piastrival, aminek következtében megsérült az autója, azóta pedig nem tudja feljebb küzdeni magát. Jelenleg is a 16. helyen autózik, míg csapattársa, Sainz az ötödik.
Közben egyre több csapat jelenti rádión pilótáinak, hogy hamarosan megint esőre számítanak, de egyelőre kivárnak a gumicserékkel.
...Verstappen pedig egyre jobban gyorsít, lassan hat másodperc az előnye az élen. A további sorrend: Pérez, Alonso, Gasly, Sainz, Albon, Ocon, Cunoda, Norris, Hamilton, Piastri, Csou, Magnussen, Hülkenberg, Russell, Leclerc, Bottas, Lawson, Stroll.
A McLaren brit versenyzője rendkívül gyenge rajtja után zárkózik, előbb Csout előzte meg, és immár a kilencedik helyen autózik. Norris előtt Cunoda van, hamarosan megelőzheti a japánt is.
Legalábbis Verstappen ezt jelenti csapatrádión. Annyi bizonyos, hogy immár nem a napsütés dominál a zandvoorti pályán. Kérdés, lesz-e belőle újabb csapadék, amely felkavarhatja az állóvizet.
A Ferrari jelenti Leclerc-nek: 10 percen belül újra esőt várnak.
Közben Magnussen tovább zuhan, már a pontszerző helyekről is kiszorult, miután Hamilton maga mögé utasította.
...elkezdte előnyét kiépíteni az élen a holland, miközben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ezúttal sem férhet semmi kétség dominanciájához. Verstappen előnye az újraindítás után már rögtön több mint három másodperc Pérezhez képest.
Könnyen elképzelhető, hogy a holland címvédő legnagyobb ellenfele most is az unalom lesz a verseny hátralévő részében.
A Williams versenyzője a negyedik helyről indult, most a hatodik pozícióban autózik azok után, hogy megelőzte az Alfa Romeo kínai versenyzőjét.
Magnussen közben visszaesett az újraindítást követően, a dán versenyző már csak a kilencedik helyen áll.
Nem történt érdemi változás az élmezőnyben az újraindítást követően, Verstappen és Pérez az első két helyen, Alonso a harmadik, aki ugyan próbálja támadni a mexikóit, de egyelőre sikertelenül.
Őket követi Gasly, Sainz és Csou.
A biztonsági autó a kör befejeztével levonul a pályáról, folytatódhat a verseny. Még 50 kör van hátra a Holland Nagydíjból. Ami az időjárást illeti, jelenleg a napsütés dominál, nincs egyelőre jele újabb csapadéknak.
Egyelőre pályán a Safety Car, Sargeant összetört autójának a mentése zajlik. Jelenleg a két Red Bullt Alonso, utána Gasly, Sainz és Csou követi.
A verseny 16. körében jön a biztonsági autó, mivel a Williams versenyzője, Sargeant kisodródott az egyik kanyarban, és összetörte autóját. Ezzel megvan a Holland Nagydíj első kiesője, kérdés, meddig tart, míg kiemelik versenyautóját a gumifalból.
LAP 16/72
— Formula 1 (@F1) August 27, 2023
Sargeant into the barriers (he's okay) 💥
⚠️ @astonmartin SAFETY CAR ⚠️#DutchGP #F1 pic.twitter.com/yH0WbqrvBM
A pálya egyes részein újra elkezdett esni az eső, éppen azokban a pillanatokban, mikor többen is slick gumikra váltottak. Egyelőre kivárnak a csapatok, főleg annak ismeretében, hogy van olyan része a pályának, ahol süt a nap.
Könnyen lehet, hogy csak pár másodpercig esik újra a csapadék.