Néhány körön belül megérkezett Hamilton a második Norrisra, és hamarosan megpróbálkozhat az előzéssel. Szereti ezt a pályát a brit világbajnok, az autó is magabiztos alatta, így minden esélye meg lesz arra, hogy második helyen fejezze be a futamot.
Lássuk, mennyire lesz nehéz az előzés!
Max Verstappen győzelmével zárul a Formula–1-es Amerikai Nagydíj, a száguldó cirkusz mezőnye pedig jövő héten, Mexikóban méri össze tudását.
Tartsanak velünk akkor is!
Hatalmas szerencséje volt most Verstappennek, hogy nincs több kör hátra a versenyből, így a holland megnyeri a futamot, ezzel pedig pályafutása 50. futamgyőzelmét aratja.
Hamilton a második, Norris pedig a harmadik. A további pontszerzők névsora: Sainz, Pérez, Leclerc, Russell, Gasly, Stroll és Cunoda. Sőt, Cunoda még a leggyorsabb köridőért megkapja a plusz pontot.
Minden további részlet a futamról alább.
...de nem eléggé? Már a három másodperchez közelít Hamilton lemaradása Verstappen mögött, miközben a holland rendkívül frusztrált a fékproblémái miatt, de az utolsó előtti kört kezdik a versenyzők, lehet, hogy már nem lesz elég ideje Hamiltonnak felzárkóznia.
Annyi viszont biztos, hogy rendesen megizzasztják most Verstappent.
Nagyon rosszul sült el a McLaren döntése, hogy kemény keverékű gumikra váltanak Norrisnál, a brit pilóta látványosabb lassabb az elmúlt körökben, és még akár a dobogója is veszélyben lehet.
Közben helycsere történt a Ferrarinál, Sainz ment el Leclerc mellett, de utóbbit már Pérez is lehagyta, így jelenleg a sorrend: Verstappen, Hamilton, Norris, Sainz, Pérez, Leclerc.
...mivel problémák adódtak az autójával, így a bokszutcába hívta csapata. Eközben Hamilton nem tud közelebb kerülni Verstappenhez, így egyre kevesebb az esély, hogy megszorongatja éllovas holland riválisát a győzelemért.
Egyre jobban csúszkált Norris alatt a kemény keverékű gumi, így Hamilton szinte játszi könnyedséggel előzte meg honfitársát, és lépett előre a második helyre. Hat kör van hátra a futamból, Hamilton hátránya pedig az éllovas Verstappenhez képest közel 5 másodperc.
Szólnak is Hamilton fülére, hogy Verstappen kisebb fékproblémákkal küszködik, így elképzelhető, hogy az utolsó körökben beéri a hollandot. Izgalmas hajrára van kilátás.
Néhány körön belül megérkezett Hamilton a második Norrisra, és hamarosan megpróbálkozhat az előzéssel. Szereti ezt a pályát a brit világbajnok, az autó is magabiztos alatta, így minden esélye meg lesz arra, hogy második helyen fejezze be a futamot.
Lássuk, mennyire lesz nehéz az előzés!
Legalább is a számítások szerint, így elképzelhető egy csata az utolsó körökben a második Norris és a harmadik Hamilton között. A Mercedesnél abban bíznak, hogy Hamilton közepes keverékű – és némileg frissebb – gumijai megbízhatóbbak lesznek az végelszámolásnál, mint Norris kemény abroncsai.
10 kör van hátra a végéig.
Hatalmas volt a tapadási előnye Hamiltonnak Leclerc ellen, így különösebb probléma nélkül előzte meg a Ferrari versenyzőjét, és lépett előre a harmadik helyre. Leclerc az élről indulva már csak a negyedik, míg csapattársa, Sainz az ötödik.
Hamilton egyébként nincs olyan messze a második Norrishoz képest, szóval még az is elképzelhető, hogy előzési távolságba zárkózik hamarosan honfitársához képest. Összességében jó futama van Hamiltonnak.
És a negyedik helyen tért vissza a versenybe immár kemény keveréken. Jelenleg nagyjából hat másodperc a lemaradása a második Norris mögött.
Padlóig nyomja a gázt a McLaren brit pilótája, és megfutja friss abroncsokon a mezőny leggyorsabb körét. Verstappen ugyan megelőzte Leclerc-t az élen, de a monacóin már Norris is túlhámozta magát, így újra Verstappen, Norris az első kettő sorrendje.
A brit versenyző lemaradása jelenleg egy másodperchez közelít Verstappenhez képest, nagy harc lehet még a győzelemért.
Rögtön hívják Verstappent is a bokszutcába, reagálva ezzel Norris kerékcseréjére, de lassabb volt most a holland bokszkiállása, nagyjából másfél másodpercet bukott Verstappen.
Jelenleg Hamilton vette át, mögötte Pérez, Leclerc, Verstappen, Norris, Russell, Sainz, Gasly, Alonso, Stroll, Cunoda, Ricciardo, Albon, Bottas, Hülkenberg, Sargeant, Csou és Magnussen a sorrend.
Norris nagyon próbálkozott a holland világbajnokkal tartani a tempót, de az utóbbi körökben Verstappen ellépett, olyannyira, hogy Norrist kihívták a bokszutcába, kissé váratlan, de rendkívül bevállalós döntés a McLarentől.
Most nagyon nyomnia kell Norrisnak egészen az utolsó körig. Verstappen mögé így Hamilton érkezik meg, igaz, a brit lemaradása több mint 6 másodperc a hollandhoz képest.
A hétszeres világbajnok úgy látja, csapata rendkívül nehéz helyzetbe hozta őt, mivel az egykiállásos taktikához túl korán, míg a két kiállásra építve viszont későn hívták a bokszutcába, ezzel nagy hátrányt okozva neki. Hamilton jelenleg a harmadik helyen autózik, mintegy négy másodperccel lemaradva a második Norris mögött.
Közben Norris nem hagyja meglógni Verstappent az élen, marad egy másodpercen belül a hollandhoz képest.
A vártnál talán sokkal könnyebben előzte meg Verstappen Norrist, a brit pilóta alig tudott védekezni, így a holland versenyző a hatodik helyről rajtolva átvette a vezetést.
Többször is belehibázott Norris az elmúlt kanyaroknál, elfékezett féktávokat, így Verstappen rögtön meg is érkezett a britre, és hamarosan előzéssel próbálkozhat.
A holland versenyző pályafutása 50., míg Norris első futamgyőzelmére hajt.
Mögöttük a sorrend alább: Hamilton, Sainz, Pérez, Russell, Gasly, Cunoda, Alonso, Csou, Albon, Bottas, Sargeant, Ricciardo, Stroll, Hülkenberg és Magnussen.
– érkezett a rádióüzenet Norrisnak. A McLarennél úgy látják, hogy Verstappen lesz a legnagyobb ellenfelük a végső győzelemért folytatott harcban, amely nem csoda, mivel a holland pilóta hátránya már csak 2,5 másodperc Norris mögött.
Közben Leclerc is járt már a bokszutcában, így Norris újra visszavette a vezetést, tehát mondhatni „visszaállt a világ rendje”. Verstappen a második, Hamilton pedig a harmadik.
Alonso egyébként nagyon jó futamot teljesít, ahhoz képest, hogy a bokszutcából rajtolt, minden esélye megvan rá, hogy pontot szerezzen, és jelenleg a 10.
Vészesen közeledett a mezőny a brit pilótára, csapata pedig úgy döntött, hogy nem húzzák tovább, kihívják a bokszutcába. Hamilton kemény keverékű gumikat kapott, és megpróbálkozhat jelenlegi abroncsaival teljesíteni a futamot.
Hamilton az ötödik helyen tért vissza a versenybe, éppen Verstappen mögé. Sőt, Russellt is kihívták friss gumikért, így már csak az élen autózó Leclerc nem járt a bokszutcában.
A rengeteg bokszkiállás miatt Hamilton vezeti jelenleg az Amerikai Nagydíjat, de a brit pilóta még nem járt a bokszutcában. Verstappen közben megfutotta friss abroncsain a mezőny leggyorsabb körét, egyre feljebb tornázza magát a holland versenyző, és négy másodpercre van Norristól.
A Mercedes minden bizonnyal megpróbálkozik az egy kiállásos taktikával, kérdezték is csapatrádión Russelltől, hogy öt körig míg bírja-e a tempót a jelenlegi gumikon.
Nagyjából a táv negyedénél némileg meglepetésre Verstappent hívták ki elsőként az élmezőnyből a bokszutcába, érdekes döntés ez most a Red Bulltól.
Reagál erre gyorsan a mezőny, az élről Norrist is kihívják, míg a Ferrari Sainzot hívta be friss abroncsokért. Most pár körön keresztül kicsit feje tetejére áll a mezőny.
Norris kemény keverékre váltott, Sainz és Pérez maradtak a közepeseken.
...nem büntetik meg a hollandot. Verstappen úgy előzte meg néhány körrel korábban Leclerc-t, hogy letolta közben a pályáról, a versenybírák szerint azonban nincs itt semmi látnivaló, megvizsgálták az esetet, de nincs büntetés.
A Mercedes brit világbajnoka is kiváló tempót megy, egyre jobban közelíti az élen autózó Norrist, sőt a mezőny leggyorsabb köridejét is megfutotta az imént. Hamilton lemaradása jelenleg nagyjából két másodperc az éllovas honfitársához képest.
Itt vannak az első kerékcserék: Albon, Bottas és Magnussen is a bokszutca felé vette az irányt új abroncsokért. Az élmezőnyből egyelőre még senki nem jött ki friss gumikért.
Miközben Norris magabiztosan autózik az élen, csapattársa, Oscar Piastrit sorra hagyják le a vetélytársak, úgy tűnik, az ő autója is megsérülhetett a rajtnál az Oconnal való összeérésnél.
Egyébként Verstappen megelőzte Leclerc-t, és már a Red Bull hollandja a harmadik, de a manőver közben kiterelte a pályáról a monacóit, de egyelőre nem jeleznek, hogy vissza kéne adnia pozícióját. Verstappen nagyjából négy másodperces hátrányból kezdheti el üldözni Hamiltont.
A Red Bull mexikói pilótája csapatrádión jelezte, hogy az előtte autózó Russell gyakran elhagyja a pályát, emiatt pedig meg kéne büntetnie a versenybíráknak. Pérez jelenleg a hetedik, míg Russell a hatodik helyet foglalja el.
Verstappen pedig egyre jobban megérkezik Leclerc mögé.
Egyelőre tökéletes tempót megy Lando Norris az élen, megfutotta a mezőny jelenlegi leggyorsabb köridejét, míg a második helyen autózó Hamilton nem tudja lemaradását három másodpercen belüli időre csökkenteni.
Egyelőre kétség sem fér a McLaren pilótájának dominanciájához. Verstappen kicsit beragadt Leclerc mögött a negyedik helyen, de elképzelhető, hogy hamarosan megpróbálkozik az előzéssel.
Sainz már csak az ötödik.
Mint említettük, Ocon autója a rajt utáni pillanatokban megsérült, minden bizonnyal Piastrival értek össze, viszont a francia húzta a rövidebbet. Az Alpine csapatrádión jelezte Oconnak, hogy adja fel a versenyt az autó sérülései miatt.
Azóta pedig már be is tolták a bokszutcába. Megvan az Amerikai Nagydíj első kiesője.
Néhány pillanaton belül két pozíciót vesztett Sainz, most Verstappen ment el mellette könnyedén, így mér negyedik helyen autózik a holland versenyző. Hamilton pedig már az éllovas Norrist közelítheti meg, mivel szintén különösebb nehézség nélkül előzte meg Leclerc-t.
A hétszeres világbajnok jelenlegi lemaradása nagyjából három másodperc Norrishoz képest.
Eddig ez nem a Ferrarik napja.
A francia pilóta autója egyértelműen lassabb, mint vetélytársaié, folyamatosan instabil a kanyarokban, minden jel arra utal, hogy megsérült az Alpine versenyautója. Ezt már rádión is jelzik egymásnak a felek.
Eközben nagyot bukott Russell a rajtnál, három helyet is vesztett, de csapattársa, Hamilton megelőzte Sainzot, és immár a brit pilóta a harmadik.
Sainz szinte azonnal elkezdte csapattársát támadni a második helyért, egyelőre viszont nem került igazán veszélyes támadási pozícióba. Elképzelhető, hogy az élről rajtoló Leclerc hamarosan két pozíciót is veszíthet.
Az éllovas Norris előnye már több mint két másodperc Leclerchez képest.