Csapkodja idegességében a kormányt a mexikói, a csapata pedig hosszú perceken keresztül dolgozik már az autóján, de egyelőre minimális arra az esély, hogy Pérez becsületből visszatérhessen a pályára.
Eközben Leclercnek is szóltak, hogy sérült az autója, de még nem hívják a bokszutcába.
Kiválóan kapta el a rajtot a két Red Bull, Max Verstappen a Ferrarik mögül kibújva, hatalmas tempóelőnnyel ment el a Ferrarik között, míg a holland csapattársa, Sergio Pérez is jól startolt.
Sőt, az első kanyarhoz közeledve Pérez Leclerc-kel ért össze, amelynek következtében a Ferrari pilótája kilökte a mexikóit!
Pérez autója annyira megsérült, hogy nem tudja folytatni a futamot, míg Leclerc autóján az első szárny megsérült. Verstappen átvette a vezetést, jelenleg Leclerc a második, Sainz pedig a harmadik.
DRAMA AT TURN 1!!!
— Formula 1 (@F1) October 29, 2023
Perez and Leclerc make contact 💥
Perez limps on but he is out of the race ❌#F1 #MexicoGP pic.twitter.com/CrkPKusLG7
Drámai fordulat, Sergio Pérez hazai futamán egy kanyart sem tudott bevenni.
Felbőgtek a versenyautók motorjai, elindult a felvezető kör, pillanatokon belül rajtol a Mexikói Nagydíj. A versenyzők 71 kört teljesítenek a futamon.
A mezőny lényeges része közepes keverékű gumikon kezdi a futamot, Lando Norris döntött egyedül a lágy keverékek mellett.
Egyébként a mexikóvárosi pálya a versenynaptár legmagasabban fekvő helyszíne, több mint 2000 méter a tengerszint feletti magasság.
Charlec Leclerc szerint a mexikói pályán nem feltétlen a legideálisabb az első helyről indulni, de természetesen elfogadja a pole-pozíciót.
Csak magunkra figyelünk, jó volt a tempónk egész hétvégén, azonban így sem vagyok biztos abban, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy a végső győzelemért folyó is harcba is beszálljunk. Nehéz futamra számítok
– értékelte röviden esélyeit Leclerc a futamot megelőzően.
Az előrejelzések szerint csapadékra egyáltalán nem kell számítani a futam ideje alatt, napsütéses az idő Mexikóvárosban, nagyjából 22-23 Celcius-fok körüli a hőmérséklet, a szél erőssége pedig 10-15 kilométer/óra.
Alábbi felállás szerint – megegyezően az időmérő eredményének – sorakoznak fel a versenyzők a futam rajtjára.
De miért? Alább olvashatja a részleteket.
A Mexikói Nagydíjat 1962-től 1970-ig, majd 1986-tól 1992-ig rendezték a mexikóvárosi Autódromo Hermanos Rodríguez versenypályán. Erre a helyszínre 2015-ben tért vissza a mezőny, a 2021-es szezon óta pedig hivatalosan mexikóvárosi nagydíj néven szerepel a versenynaptárban. A legutóbbi két futam Max Verstappen győzelmével zárult.
A vasárnapi futamon 71 kört tesznek meg a versenyzők, a versenypálya hossza 4,304 kilométer, a kanyarok száma pedig 17.
Szombaton az utolsó – tehát harmadik – szabadedzésen szintén Verstappen végzett az első helyen, továbbá az is megfigyelhető volt, hogy rendkívül jó tapadással bírt a Williams, így pedig Alexander Albon ment először a hétvége során 1:17-es köridőt.
Aztán jött a magyar idő szerint késő esti időmérő edzés, amelyen hatalmas meglepetésre, abszolút a semmiből a Q3-ban a két Ferrari-pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz mindenkit maga mögé utasított. Verstappen a harmadik helyen végzett, míg mellőle korábbi csapattársa, Daniel Ricciardo indulhat a futamon. Az időmérő edzés minden fontos pillanatátide kattintva elevenítheti fel.
Berúgta a 2023-as Mexikói Nagydíj ajtaját az immár háromszoros világbajnok Max Verstappen, aki mind a két pénteki szabadedzésen első helyen zárt.
A Red Bull holland versenyzője az első gyakorláson közel egy tizedmásodpercet adott a második Albonnak, a harmadik Pérez pedig velük ellentétben már nem tudott 1:20 perces köridő alatt teljesíteni.
A közép-európai idő szerint éjfélkor kezdődött második szabadedzésen sem fért kétség Verstappen elsőségéhez, viszont a korábban negyedik Norris és ötödik Leclerc fel tudott zárkózni mögé. Minden további részlet alább!
Hamarosan kezdődik a Formula–1-es Mexikói Nagydíj, a versenynaptár 20. versenyhétvége. A Mexikóvárosban rendezett futamnak mindig kiváló a hangulata, nem csoda, mivel hazai közönség előtt gurul aszfaltra Sergio Pérez, a Red Bull pilótája.
Tartsanak velünk, és nem maradnak le a futam egyetlen fontos pillanatáról sem. Milyen jobb program lenne vasárnap estére, mint egy Formula–1-es futam? Pillanatokon belül kezdünk!