16:00, November 30.
Ausztrália 0
Dánia 0
al-Dzsanúb Stadion D csoport
16:00, November 30.
Tunézia 0
Franciaország 0
Education City Stadion D csoport
20:00, November 30.
Lengyelország 0
Argentína 0
974 Stadion C csoport
20:00, November 30.
Szaúd-Arábia 0
Mexikó 0

Ki a béna, a Nemzeti Sport vagy a Fradi?

2012.08.28. 14:19
Hétfő óta tart a balhé, ami Pericsnek, a Videoton szerb támadójának az átigazolása körül robbant ki. A Ferencváros szerint a Nemzeti Sport Online feltörte a hivatalos honlapjukat és lenyúlta a hírt, mielőtt az még hivatalos lett volna. A sportújság szerint ők nem követtek el törvénytelenséget.

14 óra után pár perccel a Nemzeti Sport Online vezetőben hozta le, hogy a Fradi egy évre kölcsönvette a Videotontól Milan Pericset. A cikk a fradi.hu-ra, vagyis a klub hivatalos honlapjára hivatkozott, ráadásul az alábbi screenshottal (amin 14:09-es időponttal látható a cikk publikálása, és Orosz Pál vezérigazgató és Milan Perics - már Fradi mezben - kezet fog egymással).

fradiperics
Fotó: Nemzeti Sport Online

14:33. Egy komment a Fradi szurkolói oldaláról: „az NS azt írja hogy Perics aláírt, screen is van a hivatalos oldalról, de a hivatalos oldalon nincs fent a hír :) most akkor mivan?"

16 óra után közlemény jelent meg a fradi.hu-n, amiben Kubatov Gábor, a klub elnöke azt írja, feljelentik az NSO-t számítógépes rendszerekbe történő illegális behatolás és szerzői jogok megsértése miatt.

19:11. Buzgó József, a Nemzeti Sport főszerkesztője az MTI-nek nyilatkozik az ügyről olyan hangnemben, ami nem éppen azt mutatja, hogy aljas rágalmazás történt Kubatovék részéről. „Olvastuk a közleményt, most várjuk a hivatalos fejleményeket. Továbbra is szeretnénk a Ferencvárossal a jó kapcsolatunkat megtartani és a helyzetet tisztázni."

22 óra körül kikerül a hír a fradi.hu-ra, miszerint Milan Perics aláírt a Ferencvároshoz. A kérdés: aznap először vagy másodszor?

Két lehetséges változat van:

1. Az NSO etikátlan módon betört a fradi.hu rendszerébe, és egy még nem élesített cikk előnézetét (preview) lefotózta (screenshot) és kirakta a saját honlapjára.

Ez gyakorlatilag csak úgy történhetett, hogy a fradi.hu szerkesztői közül segített nekik valaki (ez inkább a klub, mint a sportújság sara), de erre kevés az esély. Milyen érdeke fűződne az NSO-nak ahhoz, hogy ekkora bajba keverje magát egy olyan hírrel, amivel milliós olvasótábort valószínűleg nem lehet szerezni, de egy esetleges lebukással csúnya bajba lehet kerülni? Talán akkor, ha szándékosan akartak belerondítani a Videoton-Perics-Ferencváros-üzletbe. Kubatov közleményében azt írta, a hír kikerülése a Fradi tárgyalási esélyeit jelentősen csökkentette, de azt azért senki sem gondolhatta komolyan, hogy egy ilyen miatt nem jöhet össze az üzlet.

2. A fradi.hu-nál előre megírták a cikket, hogy majd csak élesíteni kelljen, amikor hivatalos a szerződés. Lefotózták Orosz és Perics kézfogását, majd a tervezett időpont előtt nyilvánosságra került az írás.

Csak hogy még bonyolultabb legyen, ez is kétféle módon történhetett.

Ki a hunyó?

- A rendszerükben az élesítésre váró cikket véletlenül a tervezettnél korábban publikálta egy szerkesztő, és mire ezt a hibát észrevették, az NSO figyelmes újságírója már lecsapott a cikkre, screenshotot készített róla, hogy legyen a saját cikkükhöz illusztráció, majd rakták is ki vezetőbe. Akkor már hiába kaptak észbe a Fradi szerkesztői, a Pepsifoci is átvette a hírt, miszerint hivatalos Perics átigazolása. Ez is egy opció, de mivel az NSO screenshotján "14 perce" szerepel - ami az élesítés óta eltelt időt jelenti -, szinte elképzelhetetlen, hogy ennyi idő alatt egyetlen drukker sem látta volna az eredeti cikket a Fradi-hu-n, márpedig a kommentelők mindegyike az NSO-ra hivatkozott, az eredetit a hivatalos honlapon nem találták.

- A Fradi honlapja állhat olyan gyenge lábakon, hogy aki ismeri a struktúráját, könnyen ki tudja bogarászni a vázlatokat, mert az is megjelenik, ami még nem éles. Ha ez így van, akkor joggal merül fel a kérdés, miért nem várta meg, hogy megjelenjen a hivatalos honlapon a hír?

Megkerestük Buzgó József NSO-főszerkesztőt is, aki annyit mondott, hogy ők semmiféle törvénytelenséget nem követtek el. Ő nem szakember, de megvizsgálták az ügyet és bizonyítékaik vannak arra, hogy nem tettek semmi olyat, amivel Kubatov megvádolta őket.

Update: a Nemzeti Sport közleménye

A Nemzeti Sport azt állítja, legálisan jutott hozzá a Milan Peric Ferencvároshoz igazolásával kapcsolatos cikkhez, mert az írás bizonyíthatóan nyilvánosan megjelent a fradi.hu weboldalon. A Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója, Mihók Attila által aláírt és az MTI-hez eljuttatott közleményben az áll, hogy "a Ferencvárosi Torna Club 2012. augusztus 27-én 17:31-kor kiadott közleményében valótlanul vádolta meg a Ringier Kiadó Kft. tulajdonában lévő Nemzeti Sport online kiadását, az nso.hu-t, amelyben kijelentette, feljelentést tesz számítógépes rendszerekbe történő illegális behatolás, valamint szerzői jogok megsértése miatt, egyértelműen a nemzetisport.hu-t nevezve meg, mint elkövetőt." A közlemény úgy fogalmaz, a Nemzeti Sport szerkesztősége rendelkezik közjegyző által is hitelesített bizonyítékokkal, amelyek szerint az átigazolással kapcsolatos íráshoz legálisan jutott hozzá, s ahogy korábban is, úgy most is a hivatkozás szabályait betartva közölt információt. "A Ferencvárosi Torna Club ezidáig hivatalosan még mindig nem kereste meg sem a Nemzeti Sport szerkesztőségét, sem a Ringier Kiadó Kft.-t, ennek ellenére megtesszük a megfelelő lépéseket, és készek vagyunk jogi útra terelni az ügyet az FTC közleménye nyomán" - áll a közleményben. 

A Népsport blogjának posztját érdemes még elolvasni a témában.



  • Tippek
  • Bankszámla