Az Electronic Arts küldött egy rakás játékot, én pedig jól kipróbáltam mindet. Többségük ismert pécés játék miniatürizált változata (Sims 2, C&C3 Tiberium Wars), de mind közül a legütősebb a direkt mobilra kifejlesztett Orcs & Elves 2. Másfél évtizeddel ezelőtti pécés játékaim jutottak eszembe róla. Bevallom sokáig kételkedtem abban, hogy mobilokon a tetrisznél bonyolultabb játékoknak is van létjogosultságuk, de az Orcs & Elves rendesen rácáfolt erre, tizenöt órán át kaszaboltam a patkányokat és a kétfejű szörnyeket, mire a kinetikus íjammal, jó sok varázslat segítségével levadászhattam a fő ellenséget.
A Valin nevű főhős egy beszélő, és néha egyszerűbb poénokat eleresztő Ellon nevű varázspálca és egy egér társaságában járja be a városokat és erdőket. Az akció körökre osztott, ami nagyon fontos: így nincs szükség olyan gyors ujjmozdulatokra, amelyek a mobil parányi gombjain nem kivitelezhetők. Minden lépés megfontolható. Az alap fegyverkészlet is jól van összeválogatva, a késsel és a varázspálcával messzebbről el lehet kezdeni az ellenség aprítását, a varázsgömbökkel pedig lefagyaszthatóak a komolyabb ellenfelek, így ha kevés az életerő, el meg lehet lépni előlük.
A méretes pályákon sokat kell mászkálni, és bár a nevetségesen parányi kijelzőn egyáltalán nem olyan rémisztőek szörnyek, mint mondjuk a pécés Doomban, legalább jól vannak megrajzolva. Aki szerette az RPG-ket, annak ezzel érdemes elütnie a BKV-n eltöltött unalmas perceket.
Egészen más volt a helyzet a Sims 2 Hajótöröttek esetében, a humanoid tamagocsi irányítása nem ingerelte nagyon az idegsejtjeimet. Ugyanúgy, mint a pécés változatnál, itt is ügyelni kell a főhős lelki egyensúlyára, enni és aludni kell, és ha büdös a főhős, elzavarják fürdeni. A játék persze nem a majd' harmincas férfiakat, hanem inkább az max. tizenéves lányokat célozza meg. Nekem az ötéves lányom miatt kellett végigjátszanom, mert reggelente azzal kelt fel, hogy
ugye játszunk még emberkést. (Szerencsére elég hamar visszaálltunk a játékról a meseolvasásra.)
A Simsben egyáltalán nincs erőszak, csak ugyanazt a néhány alapanyagot - inda, uszadékfa, pálmalevél stb. - kell különféle kombinációkban leszállítani a többi szigetlakónak. A főhős meghalni sem tud, mert igazán nem nagy kunszt nem ráklikkelni a halálfejjel jelzett futóhomokra vagy a darázsfészkes fára. A játék fő hibája, hogy a sztori nagyon lineáris, a küldetések egymásra épülnek, ráadásul az összes szereplő egy helyben áll. A Sims 2 előnyére válna, ha kevesebbet kellene gyűjtögetni, és lenne alternatív végkifejlet.
Nagyon nagy Command & Conquer-rajongónak kell lenni ahhoz, hogy az ember a mobilján is kipróbálja a híres stratégiai játékot, mert már a pécés változatban is felismerhetetlenül apró volt a gyalogság. A C&C3 Tiberium Warsban két részre bontották a játékot: minden egyes küldetésben először csak építkezhetünk, egységeket fejleszthetünk, ezután kell összecsapni a támadókkal. Mivel nem tudunk egy laza egérmozdulattal néhány katonát és tankot az ellenségre küldeni, még az építkezés fázisban meg kell határozni a két ötfős csapat összetételét. Harc közben a change gombra nyomva lehet egyik csapatról a másikra váltani, amihez elég nehéz volt hozzászokni.
Rovataink a Facebookon