Budapest

Kigyulladt egy BKV-busz Újpesten

2013. március 17., 16:20 Módosítva: 2013.03.17 16:20
756

Vasárnap hajnalban, 0:50-kor tűz ütött ki Újpest Városkapunál a 196-os buszon. A BKV tájékoztatása szerint a tűz a csuklótér alatt keletkezett, először füst volt, majd később csaptak fel a lángok, de ekkorra már a busz vezetője az utasokat leszállította, így nem sérült meg senki. A tűz pontos okát egyelőre nem tudják, a vizsgálat folyamatban van.

A kigyulladt busz Ikarus 435 típusú csuklós jármű. 1994-es évjáratú, tehát 19 éves, eddig összesen 890 ezer kilométert futott, felújítást nem kapott. 2013 novemberéig van érvényes műszaki vizsgája. A BKV a tűzeset kapcsán újra megjegyezte: a buszparkjuk elöregedett, így nem ritka az ilyen korú jármű, de kiemelt feladatuknak tekintik a buszpark megújítását, például májustól várhatóan júliusig fokozatosan 150 új, korszerű autóbusz áll forgalomba Budapesten.


A tűzeset szemtanúja volt olvasónk, Luczenbacher Attila, aki a 950-es éjszakai járattal utazott, amikor észrevette a megállóból a tüzet. Fotókat és videót is készített. "Kevesen voltak a buszon, de mindenki azonnal fényképezni es videózni kezdett. Fél perc sem telt el, mikor kiért az első rendőrautó, és mindenkit feltereltek a buszra, ami azonnal elindult. A rendőrség próbált mindenkit távolabb terelni a robbanásveszély miatt" - írta.

Nem járt a Deák-Örs között a 2-es metró

2013. március 15., 10:28 Módosítva: 2013.03.15 13:11
96

Péntek délelőtt 9 és 10 óra között 20 percig nem járt a 2-es metró, pótlóbuszok szállították az utasokat a Deák tér és az Örs vezér tere között, tudtuk meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fődiszpécserétől.

Tovább

Indul az 1-es villamos felújítása

2013. március 14., 15:49 Módosítva: 2013.03.14 16:06
87

Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki  a BKK az 1-es villamosvonal Bécsi út – Kerepesi út közötti, legrosszabb állapotú szakaszának komplex felújítására. Nem csak a villamospályát, hanem a megállóhelyeket is átépítik, újjáépül az áramellátó rendszer is. A vonalon új, alacsonypadlós, korszerű villamosok állnak forgalomba.

A BKK közleménye szerint megszűnnek a jelenlegi, helyenként 10-30 km/órás sebességkorlátozások, csökken majd az utazási idő. Óbudán a Rendelőintézet és a Flórián tér között automatikus locsolóberendezéssel ellátott fűburkolatot kap a villamospálya. Megújulnak és nagyobb teherbírásúvá válnak a csomópontokban a villamospályát keresztező útátjárók. A burkolt villamospálya korszerű, a jelenleginél jóval csendesebb és tartósabb pályaszerkezettel épül át.

Pótlóbuszok jártak a 49-es villamos helyett

2013. március 12., 17:29 Módosítva: 2013.03.12 17:55
2

A 47-es és 49-es villamosok helyett pótlóbuszok jártak a Deák Ferenc tér és a Móricz Zsigmond körtér között kedd délután, mert a Szent Gellért térnél utasbaleset történt egy 49-es jelzésű villamoson, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Facebook-oldalán.

A pótlóbuszok Buda irányában az Erzsébet hídon keresztül, Pest felé pedig a Szabadság hídon át mentek. A 18-as, 19-es és 41-es villamosok utasai a Döbrentei tér és a Szent Gellért tér között a 7-es, a 86-os és a 173-as jelzésű, párhuzamosan közlekedő autóbuszokkal utazhattak.

A BKK tájékoztatása szerint 17:33-kor megszűnt a forgalomkorlátozás, így a 18-as, 19-es, 41-es, 47-es és 49-es villamosok ismét a teljes útvonalukon közlekednek. A forgalom végleges helyreállásáig még előfordulhatnak késések, tették hozzá.

Égnek a hajléktalanok a Baross téren

2013. március 12., 14:04 Módosítva: 2013.03.12 14:11
115

Ooarrrrgh, what a smell, mondja egy középkorú külföldi úr, leérve a Baross tér gyomrának, vagy méginkább vastagbelének tekinthető gyalogos aluljáró lépcsőjén, ami a Fiumei utat köti össze a Rottenbiller úttal a Rákóczi út alatt. A férfi viharedzett turista lehet, párjával kedélyesen hasítja az orrfacsaró bűzt, és eltűnik az aluljáró világítás nélküli másik felében. Mások nem ilyen határozottak. Van aki visszafordul a lépcsőkön, megijedve a sötét, büdös lyuktól, amit a középső részből érkező furcsa nyöszörgő hang tesz még kísértetiesebbé.

A szag három jól elkülöníthető főelemből áll: szúrós vizelet bűze keveredik az állott szarszaggal és a nedves hamu füstös bukéjával. Az egykor szebb napokat látott aluljáró a közepén kör alakú teremmé szélesedik, aminek a széleit csak sejteni lehet. A fejlámpa fényében széles koromfoltok tűnnek fel a falon. A földön több helyen elszenesedett halmok domborodnak bizonytalan anyagokból. Az egyik halom megmozdul, és síri hangon tüzet kér. Kap.

Tovább

Ne bízzon vakon a GPS-ben!

2013. március 12., 10:54 Módosítva: 2013.04.08 12:02

Kedden megváltozott néhány belvárosi utca forgalmi iránya a Veres Pálné utca környezetében, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). Az átmenő forgalmat akarják így csökkenteni.

Tovább

A 33-as busz sofőrje graffitiseket adott rendőrkézre

2013. március 10., 12:37 Módosítva: 2013.03.17 15:52
223

Szombaton késő este a Móricz Zsigmond körtér felé tartó 33-as autóbusz vezetője a járművet rongáló graffitizőket ért tetten, értesítette rendőrséget, majd a Lépcsős utcai megállónál át is adta őket a hatóságnak, közölte vasárnap a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A közlemény szerint az Ikarus 435-ös típusú autóbuszban okozott anyagi kár becsült értéke 200 ezer forint.

A BKK tudomása szerint a fiatalok az elmúlt két napban tizenkét másik buszt is összefirkáltak. "A Budapesti Közlekedési Központ és a BKV köszönetet mond a járművezetőnek a bátor fellépéséért" - áll a közleményben.

Aláírták a kormány-főváros szerződést

2013. március 8., 12:20 Módosítva: 2013.03.27 19:32
4

Orbán Viktor és Tarlós István aláírta a Budapest 21 elnevezésű szerződést, amelyben a kormány jelentős szerepet vállal a tömegközlekedés finanszírozásában és fejlesztésében, valamint a főváros adósságának konszolidálásában.

Tarlós István az aláírás előtt elmondta, hogy a szerződés egyszer s mindenkorra rendezi a főváros és a kormány kapcsolatát. A dokumentum eloszlatja azt a legendát is, hogy a jelenlegi városvezetés csak működtet, és nincsenek álmai. Az előző városvezetés hagyatékának két éves feldolgozása után ugyanis Tarlós szerint elérhető közelségbe került a fejlődés.

Orbán Viktor ezt követően megköszönte a főpolgármesternek, hogy közreműködött a megállapodás létrejöttében. Kifejtette, hogy Budapest a nemzet fővárosa, a főváros ezért mindenkié, tehát a vidékieké és a külföldön élő magyaroké is. Hozzátette: Budapest a gazdaság motorja, ha nem fejlődik, az ország sem fejlődik.

Tovább

Zöldet kap a budai fonódó villamos?

2013. március 8., 09:36 Módosítva: 2013.03.08 09:36
185

A Budapesti Közlekedési Központ a II. kerületi önkormányzat elképzelései szerint módosította a budai fonódó villamos terveit, így információink szerint zöldet kap a Margit híd alatt áthaladó villamosvágány építése, ami összeköti az északi és a déli hálózatokat.

fon1
Fotó: BKK - A képre kattintva elérhetők a pontos tervek

A fonódóvillamos-projektről éveken át kemény, sértődésektől sem mentes vita volt a II. kerület és a fővárosi önkormányzat között. A birkózás végül 2011 májusában azzal a kompromisszummal ért véget, hogy a beruházást kettébontják: a kerületnek is elfogadható, a Bécsi út felől a Széll Kálmán felé haladó ág előkészítése elkezdődött, a nehezebb dió, a Margit híd alatt áthaladó, Bem rakparti ágról (a 17-es és a 19-es villamosok összekötéséről) pedig tovább folyt az egyeztetés.

Tovább

Elkészültek a budai fonódó villamosvonalak részletes tervei

2013. március 7., 20:23 Módosítva: 2013.03.08 07:30
130

Elkészültek a budai fonódó villamosvonalak projektjének részletes tervei, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtök este lakossági fórumon ismertette elképzeléseit a II. kerületben élőkkel az engedélyeztetési eljárás előtt.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója elmondta: a budai villamosvonalak összekötésére számos változatot megvizsgáltak, végül úgy döntöttek, hogy az egyik ágat a Bem rakparton, a hídfő alatt, a másikat pedig a Széll Kálmán tér irányába vezetik el.

Jelezte, hogy a II. kerületi önkormányzattól számos érdemi észrevétel, kritika és javaslat érkezett, amelyek a projekt javára szolgáltak, ezeket beépítették a beruházásba. Ezek egyikeként említette a vonal felújítását, hozzátéve, hogy végül erre a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől is tudtak pluszforrást szerezni.

A vezérigazgató helyes iránynak nevezte az észak-budai és a dél-budai villamosok vonalának összekötését, jelezve, hogy átszállásmentes kapcsolat jön létre a csomópontok között. Kiemelte: sem a közúti kapacitás, sem a parkolóhelyek száma nem csökken a beruházás megvalósítása után, és ez nem is cél.

Kitért arra, hogy a mai 17-es villamosok helyett három másik vonalat vezetnek majd Óbuda irányába, így a jelenlegi 19-es, 41-es és 61-es villamosok járnának az összekapcsolt vonalon.

Vitézy Dávid szólt arról is, hogy a 43 milliárd forintos villamos- és trolibusz-beszerzési projekt nyomán a fonódó vonalon is új, alacsonypadlós és halkabb villamosok közlekedhetnek, ezeket 2015 végéig forgalomba is helyezik. Emellett a "ráhordó" buszok is megújulnak – tette hozzá.

A budai fonódó villamosvonalak projektjének összköltsége mintegy 10 milliárd forint, és az várhatóan 2014 második felében és 2015-ben valósulhat meg. A beruházást a Széll Kálmán tér megújításával és az oda vezető ág kiépítésével kezdik meg, és a Bem rakparti ággal fejezik be.

A BKK állami hitelből venne 250 buszt

2013. március 7., 12:41 Módosítva: 2013.03.17 15:52
153

Információink szerint húszmilliárd forintos hitelre adott be pályázatot a Budapesti Közlekedési Központ az állami tulajdonú Magyar Fejlesztési Banknál. A kedvező kamatú, árfolyamgarantált kölcsönből 250 új busszal stafíroznák ki a BKV-t, hogy bírja a versenyt a tovább privatizálandó fővárosi buszpiacon.

Szóba kerül várhatóan Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester pénteki találkozóján - sok egyéb mellett - az a 20 milliárd forintos hitelpályázat, amit a BKK nyújtott be az MFB-hez. Ha a kormány rábólint a kölcsönre, akkor a BKK 250 új buszt vásárolhat a BKV számára, méghozzá igen kedvező kamatfeltételek mellett.

Tovább

Négyszázezer új kuka jön Budapestre

2013. március 6., 20:35 Módosítva: 2013.04.03 16:23
275

Ahogyan arról a korábbiakban beszámoltunk, a fővárosi lakossági szelektív hulladék begyűjtéséért felelős FKF Zrt. idén tavasszal megkezdi az eddig négy budapesti kerületben kísérleti jelleggel működtetett házhoz menő szolgáltatás az egész fővárosra kiterjedő rendszerének kiépítését. Erre a főváros tavaly 4,3 milliárd forint uniós támogatást nyert el a KEOP (Környezetés és Energia Operatív Program) keretében, amit az FKF 775 millió forint önerővel egészít ki (a projekt teljes költségének 15 százalékával).

Tovább

Bontják a margitszigeti szökőkutat

2013. március 6., 08:33 Módosítva: 2013.03.06 10:12
50

Elkezdték a margitszigeti szökőkút újjáépítését. A felújítás 400 millió forintba kerül, amit a kormánytól kap a tulajdonos főváros. A rekonstrukció terve és ára több kritikát kapott, ezért rákérdeztünk a fővárosnál, mi szükség van rá.

A napokban hozzákezdtek a margitszigeti szökőkút és környékének a felújításához. A rekonstrukcióhoz szükséges pénzt a kormány biztosítja a fővárosi önkormányzat számára, a támogatási szerződésről nemrég döntött a közgyűlés.

Több olvasónk már akkor jelezte, hogy kétségei vannak a beruházással kapcsolatban. Kifogásolták, hogy nem lehet tudni, miért kell felújítani a szökőkutat, amikor az 11 éve esett át egy felújításon, nem lehet látni a kiviteli terveket, nem tudni, hogy ki hagyta jóvá azokat, és nem tudni, hogy megnövekszik-e az üzemeltetési költség.

Tovább

Elzavarták a városligeti zugárusokat

2013. március 5., 14:27 Módosítva: 2013.03.06 14:42
84

Óriási razziát tartottak a hét végén a Petőfi csarnok környékén. A rendőrség akciójában a polgárőrök, az állategészségügy, a NAV, az ÁNTSZ és a zuglói önkormányzat munkatársai is részt vettek.

Tovább

Omlik a BAH-csomóponti felüljáró, állt a villamos

2013. március 5., 12:38 Módosítva: 2013.03.05 16:42
80

Leállították a BAH-csomópont alatt átjáró 61-es villamost, mert a sós hólé által a télen megkínzott vasbeton-szerkezetről kisebb-nagyobb darabok potyognak le, tudtuk meg a BKK-tól.

A helyszínen emelőkosaras teherautókról kapargatták a le nem esett darabokat. A BKK tájékoztatása szerint 14 óra után helyreállt a villamosforgalom.

A BKK éjszaka végignézeti szakemberekkel az összes budapesti felüljárót, ahol villamos jár, hogy máskor ne kelljen leállítani a forgalmat a karbantartás idejére.

Jutalmat kap a zsebtolvajt elfogó BKV-s

2013. március 4., 13:32 Módosítva: 2013.03.04 13:32
29

Február 21-én hajnalban, fél 2-kor az éjszakai 909-es járat Kistorony park megállójában a buszsofőr elkapott egy zsebtolvajt – írta meg február 26-án a BKV Figyelő blog, ami szerint a BKV dolgozója tudatosan készült a lekapcsolásra, és mielőtt a tolvaj zsákmánnyal leugorhatott volna a buszról, becsukta a busz ajtaját, majd kihívta a rendőröket.

A BKV Figyelő az üggyel kapcsolatban tájékoztatást kért a BKV-tól, ahonnan azt a választ kapta, hogy: „A járművezető a munkáltatói dicséret mellett Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató és Bolla Tibor BKV-vezérigazgató közös döntése alapján 100 000 forint jutalmat kap arra tekintettel, hogy kollégánk munkáját bátran, a közszolgáltatótól elvárható felelősséggel, a társadalomban sajnos oly gyakori félrenézés helyett példamutató kiállással és intézkedéssel teljesítette.”

A rendőrség az ügyben eljárást indított.

Milyen legyen az új budapesti villamos?

2013. március 2., 12:45 Módosítva: 2013.11.14 16:44
1254

Hamarosan eldől milyen villamosokat vásárol a BKK az 1-es, 3-as, 19-es és 61-es vonalakra. A tendert kiírták, a 37 darab villamosra 35,7 milliárd forint van. Összegyűjtöttük, milyen gyártók és milyen típusok jöhetnek szóba. Értesülésünk szerint az ábécé-sorrendben felsorolt tíz cégből kilenc már megvásárolta pályázati dokumentációt.

Áprilisban van a határideje a villamostendernek, amire eddig kilenc villamosgyártó cég már jelentkezett is a lent felsorolt tízből:

Alstom Transport

A Citadis villamos járműcsaládot 1999-től gyártja az Alstom. Összesen több mint 1600 db, különböző hosszúságú és kialakítású Citadis jármű készült már el, mintegy 30, elsősorban francia vagy volt francia gyarmati területen fekvő városba. Ilyenek járnak Bordeaux, Montpellier, Párizs, Orléans, Lyon, Grenoble, Tunis, Rabat és Casablanca utcáin, de jutott belőlük Barcelona, Rotterdam, Dublin, Isztambul, Jeruzsálem, Melbourne, Adelaide és Ottawa sínpárjaira is. Az Alstom mostanában magyar (vidéki) villamostendereken nem indult el. A Citadis a világ egyik legsikeresebb alacsonypadlós villamosa, ugyanakkor a cég metróinak forgalomba állítása körüli budapesti anomáliák miatt kérdéses, hogy az Alstom belekezdene-e egy újabb budapesti projektbe.

alstom

Az Alstom csoport közlekedéstechnikai vállalata, az Alstom Transport S.A. mintegy 8600 alkalmazottal, 5,3 milliárd euró árbevétellel és 18%-os piaci részesedéssel a világ második legnagyobb vasúti járműgyártója.

Tovább

Ugratták volna a trolit, de nem ugrott

2013. március 1., 13:32 Módosítva: 2013.03.01 13:33
256

Olvasónk lőtte szerdán ezt a kedves fotót a Király utcában egy lerobbant 70-es troliról, amit az utasok toltak meg. A képen elkapott pillanatban a busz hátsó szélvédőjén elhelyezett mozgáskorlátozott matrica finoman módosult jelentéstartalommal bírt.

Természetesen megkérdeztük a BKV-t, mi történt a MAN trolibusszal, amit egyébként nem régen vásárolt használtan és újított fel a cég.

A BKV válasza szerint nem a trolibusz hibásodott meg, hanem a felsővezeték hibásodott meg. Az előírás szerint ilyenkor a trolibuszvezetőnek a forgalom folyamatosságának fenntartása érdekében ún. „ugratással” kell segítenie a forgalmat. Ez azt jelenti, hogy a jármű áramszedőjét a hibás vezetékszakaszon a hibánál le kell húzni, majd azt követően újra vissza kell helyezni a vezetékre.

Csakhogy a tájékoztatás szerint az ugratást végző trolibuszvezető az egyik áramszedőt beakasztotta a tartóvillába, majd dízelüzembe kapcsolt, hogy egy métert előre guruljon, de nem vette észre, hogy a másik nincs lehúzva és beakasztva, míg a másikat az áramszedő lehúzókötele tartja. Ilyenkor – bár a dízelmotor jár –  a jármű nem tud elindulni. A járművet tehát ezúttal a vezető figyelmetlensége miatt kellett megtolni.

Kiselefánt után itt a nagy gorilla

2013. március 1., 12:59 Módosítva: 2013.03.01 13:36
65

Bemutatkozott a budapesti állatkert gorillacsapatának új tagja. Hakuna Matata 1996-ban született, Nürnbergből érkezett. A nősténygorillát a közönség a hét végén láthatja, hétfőtől azonban elkezdik az állat összeszoktatását a többi gorillával, így az állatház látogatásában korlátozásokra lehet majd számítani.

Tesztfutás Alstommal az M4 vonalán

2013. március 1., 09:57 Módosítva: 2013.03.05 15:15
131

A BKK Facebook-oldalán tett közzé egy videót, tesztfutás Alstom-vonattal az M4 alagútjában címmel.

A videót LoviGabi készítette és tette közzé a youtube-on, itt. A film jó képet ad a vonal készültségéről.

Videóra vették, ahogy lefújták a metrót

2013. február 28., 17:05 Módosítva: 2013.02.28 17:07
166

Csütörtökön az erre kiverem nevű felhasználó feltöltött egy videót a Youtube-ra, amin az látszik, hogyan rongálták meg a 3044-es számú metrókocsit – írta meg a bkvfigyelo.postr.hu.

A videón az látszik, hogy az egyikük odaguggol az induló szerelvényhez, és fehér festékkel taget rajzol az oldalára. A metró vezetője dudált is egyet, aztán a rongálók elszaladtak, és az egyikük azt mondja: „Bújjunk el!”

A blog azt kéri, hogy aki felismeri a tetteseket, írjon a bkkfigyelo@outlook.com-ra vagy a BKV-figyelő Facebook-oldalára.

Lebontják a Gazdasági Minisztérium épületét

2013. február 28., 14:43 Módosítva: 2015.02.02 15:08
237

A kormány egyik legutóbbi ülésén úgy döntött: lebontásra javasolja a Gazdasági Minisztérium nyolcemeletes, Margit körúti irodaházát. Helyén még nem tudni, mi épül, de összhangban kell lennie a Millenáris épületeivel, például a szomszédos Melegpörgetővel.

Varga Mihály miniszter arról tájékoztatta a II. kerületi önkormányzat lapját, a Budai polgárt, hogy a kormány elé került a Margit körúti, 8 emeletes vasbeton irodaház jövőjének sorsa. Hamarosan megszülethet az a kormányhatározat, amely szerint az elhasználódott irodaházat lebontják.

A Gazdasági Minisztérium 1971-ben elkészült épülete Budán az egyik legnagyobb környezetvédelmi probléma a kerületi polgármester, Láng Zsolt szerint. A Hűvösvölgyből érkező szél a minisztériumi épület hatalmas tömbje miatt nem jut el a Margit körútra, nem tudja átszellőztetni a Duna irányába a körút felgyülemlett szennyezett levegőjét.

Szélcsatorna-vizsgálatok is igazolták, hogy a Margit körúton a Kis Rókus utca betorkollásánál a legnagyobb a károsanyag-kibocsátás koncentrációja.

Tovább

Hol van már a január 14-i hó?

2013. február 28., 10:56 Módosítva: 2013.02.28 11:11
25

Az alapvető jogok biztosa szerint a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) nem teljesítette megfelelően a feladatát a január 14-i budapesti havazáskor, így Szabó Máté szerint a közlekedési fennakadások veszélyeztették az alapjogokat.

Tovább

750 forintos jegy lesz a BKV-hajókon

2013. február 28., 07:51 Módosítva: 2013.02.28 07:51
14

Május elsejétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) bevezeti az önálló hajójegyet, a Budakeszi belterületén folytatott buszos utazások során pedig nem kell átszállás esetén második jegyet érvényesíteni, tájékoztatott a BKK.

Tovább

Utcát kap a magyar rockhérosz

2013. február 27., 14:26 Módosítva: 2013.02.27 15:17
102

Radics Béláról utcát neveznek el Angyalföldön, Puskás Öcsi szobrot kap Óbudán.

Újabb hat közterület átnevezéséről döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán, aminek eredményeként Kazahsztán és Grúzia fővárosai, valamint Radics Béla zenész neve is megjelenhet a budapesti utcatáblákon.


Újabb közterület-átnevezésekről döntött a főváros nagyobb térképen való megjelenítése

A VIII. kerületben a Bérkocsis utca Gutenberg tér és József körút közötti szakasza Scheiber Sándor nyelvész, irodalomtörténész nevét vette fel, aki a Bérkocsis utca 2. alatti egykori Rabbiképző Intézet újraindításának vezéralakja volt. Mivel a Bérkocsis utca védett közterületi elnevezés, a képviselők döntöttek arról is, hogy egy rövid szakasza átnevezhető legyen, a körút és a Nagyfuvaros utca közé eső rész pedig változatlan maradjon.

Tovább

Épül a 4-es metró őrmezői kijárata

2013. február 27., 14:11 Módosítva: 2013.02.27 14:11
55

Ideiglenes közműépítési munkákkal megkezdődött a 4-es metró Etele téri végállomásánál az őrmezői kijárat építése, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán.

A munkálatok a szerződés szerint egy éven át tartanak, azok határidőre történő befejezése az egyik feltétele a metróvonal 2014 első felére tervezett próbaüzemének. A BKK emlékeztetett arra, hogy ez az egyik legfontosabb kapcsolódó beruházás, amelyre tervpályázatot is kiírtak, a metró kijáratához csatlakozó helyi és helyközi autóbusz-pályaudvar, továbbá a csaknem 500 férőhelyes P+R parkoló és a 120 B+R kerékpártároló tervezését is magában foglaló pályázati eljárás jelenleg is folyamatban van.

A vállalkozó az őrmezői kijárat megépítését február közepén kezdte meg és azzal várhatóan 53 hét múlva készülnek el. Feladatuk a kijárat kivitelezésén túl a kapcsolódó szellőzőkivezetés megépítése, a jövőben döntően szervizútként funkcionáló Péterhegyi út felújítása 800 méter hosszúságban, ideiglenes (közös helyi és helyközi) buszvégállomás kialakítása, valamint a majdani végleges autóbusz-terminál és P+R parkoló földmunkáinak elvégzése is.

104 milliárdnyi adósságtól megszabadul a főváros

2013. február 27., 14:11 Módosítva: 2013.02.27 15:01
1

A kormány átvállalja a fővárosi önkormányzat adósságállományának 60 százalékát, jelentette be Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón. Ez azt jelenti, hogy Budapestnek összesen 104 milliárd forinttal csökken a tartozásállománya.

Kérdésünkre Tarlós István elmondta, azt nem tudni még, hogy melyik adósságelemeket vállalja át a kormány, de a főváros arra törekedik, hogy a mostanában lejáró, kedvezőtlen feltétlekkel felvett hitelektől szabaduljon meg.

Autóval ütközött a 24-es villamos

2013. február 26., 16:13 Módosítva: 2013.02.26 16:13
65

Baleset miatt pótlóbusz közlekedik a 24-es villamos helyett a Mester utcai megálló és a Közvágóhíd végállomás között kedd délután - közölte Takács Renáta, a Budapesti Közlekedési Központ sajtóügyeletese.

András Tamás, az Országos Rendőr-főkapitányság kommunikációs szolgálatának sajtóügyeletese elmondta: a IX. kerületi Haller utca és Nádasdy utca kereszteződésében egy személyautó ütközött a villamossal. A gépkocsi vezetője könnyebben megsérült - tette hozzá.

Jövő tavasszal indulhat a Bubi

2013. február 26., 11:20 Módosítva: 2013.02.26 14:13
121

Kiírták a tendert a budapesti bérbringarendszer kiépítésére és üzemeltetésére. A közbeszerzési eljárás nyertesének a szerződéskötés után mintegy fél év alatt kell a rendszert úgy felépítenie, hogy Budapesten beindulhasson a közbringa-rendszer.

A tervezett működési modell szerint a felhasználók télen-nyáron, éjjelnappal, automatizáltan hozzá tudnak majd férni a Bubi-kerékpárokhoz és a használat után tetszőleges állomáson le tudják tenni, áll a BKK közleményében.

A Bubit rendszeres és eseti felhasználók is igénybe vehetik majd díj ellenében, azonban az első félóra ingyenes lesz. A rendszeres felhasználók ügyfélszolgálati regisztrációt követően kapják meg Bubi-kártyájukat, az eseti felhasználók pedig bankkártyájukkal tudnak majd regisztrálni a termináloknál, amelyet a használat idejére kaucióval terhel meg a rendszer.

Tovább

Tavaszi menetrendre vált a BKV

2013. február 26., 11:06 Módosítva: 2013.04.20 08:21
30

Ismét indulnak a D12-es és a D13-as hajójáratok, több villamos- és autóbuszvonalon kisebb-nagyobb menetrendi módosítások lesznek márciustól, valamint tavaszi menetrend lép életbe számos vonalon, áll a BKK közleményében.

2013. március 1-jétől, péntektől a 28-as, a 28A, a 37-es és a 37A jelzésű villamosok menetrendje módosul, az indulási időpontok változnak.  A járatok kapacitása változatlan marad, az új menetrend a Maglódi úton és a Népszínház utcában az egyenletesebb, összehangolt közlekedést szolgálja.

Tovább