Mi, magyarok az akciós lapostévéért őrültünk meg pár napja. Bezzeg a kijeviek!
Hogy a magyarok mekkora konzumidióták, akik lelkét és józan ítélőképességét felzabálta és feneketlen gyomra mélyére süllyesztette a fogyasztói társadalom és a tátott tőke sárga szája – nagyjából ebben a Semjén Zsolt-i értelemben vett jó szándékú, érted-nem-ellened típusú kommentekkel kísérve járta be a hagyományos és a közösségi médiát (Facebookot) a hír a múlt héten, hogy a 150 ezerről 90 ezer forintosra leértékelt lapostévék micsoda felfordulást váltottak ki a kaposvári Tescóban.
Az őrület, ami a kaposváriakra rátört, persze tényleg érthetetlen, én most vettem okostévét, és ugyanazok a szar műsorok vannak rajta, mint a korábbi hagyományos tévén voltak, de mégis csak tény: a 60 000 forintos kedvezmény azért nem kevés. Sőt, ha azt vesszük, hogy egy tavalyi felmérést szerint 30-35 ezer forintot költ egy átlagmagyar karácsonyra, akkor kifejezetten sok, már persze nem Szijjártó Péter öltönyszámlájában számolva.
De a lényeg, hogy a kaposvári tévéharcosok snúrságban még így is kispályások a kijevi utca emberéhez képest. Ott ugyanis az egyik hiperlánc – nem a kaposvári tévés, hanem a nálunk jelenlévő másik – ennél sokkal filléresebb, mondhatni, kopijkásabb akciójára őrültek meg az emberek.
Ha jól értem a kísérő szöveget, a bolti háború az akciós cukor és tojás miatt tört ki, illetve aztán a tojás el is, és nyilván szakadtak a cukros zacskók is. Szóval ha valahol egy kis liszt is akadt, már kész is az akciós piskóta kijevi módra (ahelyett, hogy ott is szépen áfacsalnának, mint nálunk).