Budapest

BKV: Periférikus hibák voltak az M4-nél

2017. január 10., 14:43 Módosítva: 2017.01.10 18:25
2

A 4-es metró vonalán ez elmúlt időszakban több hiba is volt, ami a PPE rendszer üzemzavara miatt következett be. A PPE feladata, hogy a peronról a vágányzónába esetlegesen beeső utasok védelmében a vonatot megállítsa, illetve az utasokra veszélyt jelentő nagy feszültséget lekapcsolja, áll a BKV közleményében.

A cég szerint ezek a hibák jellemzően periférikusak, például a számítástechnikai rendszerelemek áramellátásában beálló pillanatnyi kimaradások, amelyre a rendszer a magas szintű biztonság érdekében az utasforgalom leállításával válaszol.

A hibákra jellemző, hogy legfeljebb egy-két perces zavart okoznak, de az utasbiztonságot semmilyen módon nem befolyásolják. Az eseteket jelezték a Siemens felé, amely azonnal megkezdte a hibák okainak feltárását. A problémát  a BKV garanciális hibának tekinti. A Siemens jelenleg is dolgozik a hiba elhárításán.

Tovább

Jogszerűtlen volt az Alstom-metrókocsik beszerzése?

2017. január 9., 13:03 Módosítva: 2017.01.24 10:20
248
Az Alstom metrókocsik 2006-os közbeszerzését vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság jelentésében aggályosnak és jogszerűtlennek tartja a beszerzés egyes eljárásait - mondta el a testület elnöke hétfőn budapesti sajtótájékoztatón.

Borbély Lénárd (Fidesz-KDNP) csepeli polgármester közölte, hogy a vizsgálatok alapján úgy tűnik, mintha a közbeszerzési eljárásnak "nehezen lehetett volna" más nyertese, mint az Alstom, írja az MTI. Hozzátette, a Fővárosi Közgyűlés január végi ülésén javaslatot tesz majd arra, hogy a bizottság jelentését terjesszék a Legfőbb Ügyészség elé.

Tovább

Az összetöpörödés évei

2017. január 9., 12:39 Módosítva: 2020.01.10 00:01
284
Ingatlanok, kórházak, gimnáziumok, tűzoltóság, HÉV-ek, buszjáratok, adóbevételek és még egy csomó minden: vagyonának jelentős részétől szabadította meg a fővárost az állam az elmúlt négy-öt évben. A főpolgármester szerint a vak is látja, hogy visszafejlődik az önkormányzati autonómia. Méghozzá egyre gyorsabban: míg korábban egyeztetés előzte meg a bekebelezéseket, legutóbb, az Erzsébet tér elvételénél már csak a kész tényt közölték a városházával.

Az Erzsébet tér állami tulajdonba vételéről szóló törvényt csak egy hétre akasztotta meg a köztársasági elnöki vétó – miszerint nem volt róla egyeztetés –, a főváros egyik legértékesebb köztere már az államé. Nemcsak az egyeztetés hiánya teszi furcsává ezt a törvényt, hanem az indoklás hiánya is: nem tudni, kinek, miért és mire kell a tér.

Tarlós István szerint rendkívül bizonytalan helyzetet teremt, hogy ha valahol megnyomnak egy gombot, és hirtelen nagy értékű köztulajdonú vagyonelemek gazdát cserélnek. A főpolgármester közölte, hogy a Városliget esetében legalább komoly egyeztetés volt, meg tudták menteni a fővárosnak a Széchenyi fürdőt, az állatkertet és a műjégpályát.

Tovább

Megint gond volt a 4-es metróval

2017. január 9., 08:41 Módosítva: 2017.01.09 10:31
8

Több olvasónk is jelezte, hogy a 4-es metró nem állt meg Újbuda-Központnál hétfőn reggel. A Budapesti Közlekedési Központ szerint a biztosító-berendezés romlott el.

Frissítés 9:50-kor: ismét megáll a metró az Újbuda-Központ állomásnál.

Tovább

Lefagytak a BKK-jegyautomaták, mármint szó szerint

2017. január 8., 22:28 Módosítva: 2019.02.15 09:14
598

Facebookos posztban tette közzé a rossz hírt a fővárosi tömegközlekedést irányító vállalat, a BKK, hogy január 8-án vasárnap

a rendkívüli hideg miatt összesen 78 jegy- és bérletkiadó automata nem üzemel,

ebből 56 nyomtatóhiba miatt. Az automatákban a fűtés nem működik, ezért hétfőn az üzemeltető a lehető legtöbb emberét küldi ki, hogy lefagyott nyomtatókat javítsanak. Egy-egy automata javítása nagyjából fél óra, szóval ha minden jól megy, hétfő estére minden ma lefagyott automata megjavul.

De várjunk, mi lesz, ha holnap megint hideg lesz?

Akárhogy is lesz, a BKK mindenkit arra kér, hogy ha ilyesmit tapasztal (lefagyó automatát, nem hideget), akkor telefonáljon az ügyfélszolgálatra, mert a hasonló hibákat most soron kívül kezelik.

Kamera rögzítette, ahogy egy férfi leüt két ellenőrt

2017. január 5., 10:58 Módosítva: 2017.03.06 14:33
481

Sikerült elfogni azt a férfit, aki még 2016. november 20-án dél körül ütött le két BKK-ellenőrt az I. kerületi Várkert rakparton lévő villamos megállóban, írja a Police.hu

Tovább

Szmogriadót rendelt el Budapesten Tarlós

2017. január 2., 06:14 Módosítva: 2017.01.02 11:41
38

Tarlós István főpolgármester elrendelte a szmogriadó tájékoztatási fokozatát Budapesten, mert a szálló por légszennyezettségi szintje a budapesti mérőállomásokon két egymást követő napon meghaladta a tájékoztatási küszöbértéket.

Tovább

Átalakítanák Budapest tömegközlekedését

2017. január 2., 06:11 Módosítva: 2017.01.02 14:58
111

A fővárosi önkormányzat január 13-áig várja azoknak a cégeknek az ajánlatát, amelyektől Budapest tömegközlekedésének és finanszírozásának átalakítására kérnek stratégiát, cselekvési tervet - írja a Magyar Nemzet.

Tovább

Megoldódott az Andrássy úti Sváb-palota évtizedes botránya

2016. december 30., 09:56 Módosítva: 2016.12.30 17:25
13

Egy hányatott sorsú ingatlan, a világörökségi területen fekvő Sváb-palota ügye végére került pont - írja a Magyar Hírlap

Tovább

Megint nem ment a 3-as metró

2016. december 23., 15:29 Módosítva: 2016.12.23 16:38
434

Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedett nagyjából másfél órán kersztül az Újpest-Központ és a Deák Ferenc tér között járműhiba miatt. A BKK újra az utasok türelmét kérte a probléma miatt.

Egy olvasónk arra panaszkodott, hogy a pótlást sem sikerült száz százelékig megoldani, negyed óra várakozás után Újpest városkapunál egy kis buszt küldtek ki értük, ami már eleve tele volt emberekkel.

A héten nem ez az első leállás a 3-as metróban, csütörtökön füstölt a metró, akkor a Deák tér és Kőbánya-Kispest között nem járt. 

Valami csorog a falon a Fővám téri metrómegállóban

2016. december 23., 13:19 Módosítva: 2016.12.23 23:55
195

Szerda este a metróra várakozás közben vettem észre ahogy a falon apró vízcseppek csorognak lefele. 

– írta olvasónk, Milán, majd így folytatta: felnéztem és ekkor vettem észre igazán, hogy milyen szinten eltorzította a vélhetőleg már jó ideje tartó szivárgás az állomás falát.

Az aggasztó jelenséget jól levideódokumentálta, és beküldte szerkesztőségünknek, egy korábbi cikkünk alapján, amiben a Gellért téri megállóban feltörő kis forrásról számoltunk be

Tovább

Üres bőrönd miatt zárták le a körutat a Nyugatinál délután

2016. december 22., 15:27 Módosítva: 2016.12.23 00:37
240

Egy gazdátlan csomag átvizsgálása miatt a rendőrök lezárták a Teréz körút Podmaniczky út és Váci út közötti szakaszát teljes szélességében - közölte a rendőrség. A csomagot 13 óra 30 perckor találták a Budapesten a Nyugati téri McDonald's bejáratának közelében. A csomag átvizsgálását a Készenléti Rendőrség tűzszerészei végezte. Az intézkedés időtartamára a gyorsétterem vendégeinek el kellett hagyniuk az épületet, a rendőrök lezárták továbbá a Teréz körút Podmaniczky út és Váci út közötti szakaszát teljes szélességében, körülbelül 150 méter hosszan.

A hatósági zárást 15:25-kor oldották fel, a környéken hatalmas torlódás alakult ki. A rendőrség tűzszerészei a bőröndöt átvizsgálták, abban robbanószert vagy robbantásra alkalmas eszközt nem találtak. A bőrönd üres volt.

"A villamosmegállóból leküldik az aluljáróba az embereket, a villamos nem fog itt elmenni, szalaggal lezárva a Meki, a Nyugati pályaudvar működik" - közölte kollégánk a helyszínről. 

A zárás alatt a 4-es és a 6-os villamos nem közlekedett a Jászai Mari tér és az Oktogon között, a Jászai Mari tér és a Nyugati pályaudvar között a 9-es, a 91-es, a 191-es és a 291-es autóbusz igénybevételét ajánljotta a BKK. A 9-es autóbusz pedig terelve közlekedett, nem érintett a Bogdáni út felé a Nyugati pályaudvar megállót - közölte a BKK. A menetrend azóta helyreállt.

Megint füstölt a 3-as metró

2016. december 22., 13:40 Módosítva: 2016.12.23 15:31
4

Az M3-as metró helyett pótlóbusz közlekedik a Kőbánya-Kispest és a Deák Ferenc tér között járműhiba miatt. Utasaink türelmét kérjük!

- olvasható a BKK Facebook-oldalán.

Egy olvasónk szerint a hangosbemondóba azt mondták be, hogy műszaki okok miatt kiürítik az állomást. Egy másik olvasónk tűzoltóautókat látott és fotózott a Nagyvárad térnél - ami jelentheti azt is, hogy megint füstölni kezdett az egyik szerelvény.

Tovább

Korrupciógyanús a 4-es metró építése, tízmilliárdokat kéne visszafizetni

2016. december 22., 09:11 Módosítva: 2016.12.22 20:30
844

A Politico által megszerzett dokumentumok alapján az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) szerint Magyarországnak csaknem 300 millió eurót (csaknem 97 milliárd forintot) kellene visszafizetnie az EU-nak, miután a hivatal komoly szabálytalanságokat – csalást és korrupciógyanús ügyeket – tárt fel.

Az összesen 1,7 milliárd eurós projektből az európai regionális és várospolitikáért felelős bizottságnak 228 millió, az Európai Beruházási Banknak pedig 55 millió eurót kellene visszafizetnie a magyar költségvetésnek. Az OLAF vizsgálatai a 2006 és 2015 közötti időszakot fedték le.

Az OLAF megerősítette a Politico megkeresésére a dokumentumban leírt következtetéseket, tehát hogy csalásra és korrupcióra gyanakszanak. A lapnak Jávor Benedek EP-képviselő azt nyilatkozta, hogy a 4-es metróvonalat az eddigi tapasztalatok alapján nem igazán használják, ami szintén arra utal, hogy egy „teljesen felesleges” beruházásról volt szó.

Tovább

1800 fát ültetett a Főkert ősszel

2016. december 21., 14:54 Módosítva: 2016.12.21 21:44
24

Befejeződött a Tarlós István főpolgármester által korábban bejelentett hároméves faültetési program első üteme: a Főkert ősszel 1800 facsemetét ültetett el Budapesten.

 A Városligeti fasorra mintegy 180 vadgesztenyefa került, a Gyömrői út és a Ferihegyi gyorsforgalmi út mentén 130 fát ültettek el újonnan. Összesen 75 magas kőris került a II. kerületi Hűvösvölgyi útra, több mint 50 juharfa a Hungária körút X. kerületi szakaszára és 70 facsemete a XIV. kerületi Nagy Lajos király útjára. A FŐKERT 77 gömbakácot ültetett el a IV. kerületi Fóti úton, valamint összesen 50 gömbkőrist a Kőbányai út VIII. és X. kerületi szakaszán.

Tarlós István főpolgármester 2016. október 27-én jelentette be, hogy „Tízezer új fát Budapestre!” elnevezéssel hároméves faültetési programot indít a fővárosi önkormányzat. A program célja, hogy 2019-ig a meglévő üres fahelyeket beültessék, ezáltal megújuljon, megfiatalodjon a főváros kiemelt területeinek faállománya. A faültetési program jövőre folytatódik további fővárosi közterületek faállományának megújításával.

Átment a teszten a felújított 3-as metrószerelvény

2016. december 20., 13:54 Módosítva: 2016.12.21 00:48
12

Átment a gyári biztonsági teszteken a Metrowagonmash által felújított, a 3-as metróvonalra szánt szerelvény budapesti prototípusa - közölte a felújítást végző társaság kedden az MTI-vel.

Közlésük szerint a biztonsági teszt egyik legfontosabb részét Budapesten végezték, próbafutáson lévő szerelvényen. Ezek egyike volt az úgynevezett samponos teszt, amellyel a csúszós sínfelületen történő megállást próbálták ki. A teszt során a felújított orosz szerelvény fékrendszere megfelelően működött és az előírások szerint biztonságos távolságban megállította a vonatot.

Tesztelték emellett a kocsik elektromos szigetelését, a kasztni szivárgászárását, valamint az utasok vészhelyzetben történő evakuálásának a menetét is, mindegyik próbán jól vizsgázott a szerelvény. Az utastérbe esztétikus, de vandálbiztos üléseket és kapaszkodókat szereltek, továbbá az utastérben minden éghetetlen anyagból készült.

Tovább

Eredménytelen lett egy újabb 3-as metró tender

2016. december 20., 11:18 Módosítva: 2016.12.23 15:31
2

A 3-as metró északi szakasza után a középső (Nagyvárad tér – Lehel tér állomások közötti) szakasz felújítására kiírt tendert is eredménytelennek nyilvánították, jelent meg az uniós közbeszerzési értesítőben kedden. Az eredménytelen eljárás indoka az, hogy mind az öt kivitelező társaság magasabb árajánlatot tett, mint 40,4 milliárd forintos fedezet.

12401900 981888341869654 6892069388093677191 o
Fotó: BKK - Budapesti Közlekedési Központ / Facebook

Az öt ajánlattevő társaság vagy konzorcium:

  1. Swietelsky Magyarország Kft.-ZÁÉV Építőipari Zrt.
  2. SDD Konzorcium. (Dömper Kft.-Subterra-Raab Kft.-Pannon-Doprastav Kft.)
  3. KÉSZ Építő és Szerelő Zrt.
  4. STRABAG M3 KÖZÉP Konzorcium (Magyar Bau Holding Zrt.-STRABAG-MML Kft.)
  5. A-Híd Zrt.
Tovább

Nem céljuk a fakivágás, de azért kiirtanak 1500 négyzetméter erdőt

2016. december 19., 15:23 Módosítva: 2017.03.22 14:32
2410
A Budapest Gyógyfürdői és Hévízei (BGYH) Zrt. közbeszerzést írt ki a Csillaghegyi Strandfürdő területén hamarosan felépülő sípályáról és a felújítandó futballpályáról. Ezután kiadtak egy közleményt, hogy nem céljuk a fakivágás, hanem csak a gondozatlan cserjés, bokros területet akarják rendbe tenni, meg különben sincs a környéken értékes fa. Ehhez képest 1500 négyzetméternyi erdőt azért kiirtanak.

Nemrég jártunk  a Csillaghegyi Strandfürdő területén, ahol a fürdő két munkatársa körbevezetett minket, és megmutatták, hol és milyen fejlesztéseket hajtanának végre. A focipálya környéke bozótos és tele van vadhajtásokkal, ezek környezetvédelmi szempontból érdektelenek. A sípályának szánt terület is nagyon be van nőve, emiatt nem is tudtunk körbenézni.

Tovább

Besárgultak a bilikék volános buszok

2016. december 17., 07:59 Módosítva: 2016.12.18 00:18
146
Épp csak megszabadult a főváros az agglomerációs közlekedés finanszírozásának terhétől, már megjelentek az első nem túl biztató jelek. A Volánbusz kivont négy, eddig a fővárosban közlekedő modern csuklós buszt, átfestette sárgára, és Érdre csoportosította őket. Vajon egyoldalúan módosítható majd a tarifa és a menetrend is? Ennek néztünk utána.

Az Omnibusz szakblog közösségi oldalán nemrég megjelent egy fotó, amin egy korábban a budapesti agglomerációs vonalakon közlekedő világoskék Volvo 7900-as autóbusz már új, sárga volánbuszos színekben tündököl.

Rögtön megindult a találgatás, átfesti-e a Volánbusz a teljes 167 darabos, eddig égszínkék agglomerációs flottát, amiről egy nem régi megállapodás szerint a főváros levette a kezét. A teljes átfestés amellett, hogy esztelen pazarlás lenne, még meg is zavarná az utasokat. Ráadásul, ha a szín változik, követheti a menetrend és a tarifa is.

Az Omnibusz blog közösségi oldalán megjelent kémfotó (Vámos Levente fotója)
Az Omnibusz blog közösségi oldalán megjelent kémfotó (Vámos Levente fotója)

Ezért megkerestük a Volánbuszt, mik a tervei a flottával és az agglomerációs szolgáltatással, aminek a megrendelője novembertől már nem a BKK és a főváros, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. A Volánbusznál elmondták, hogy

jelenleg 4 darab autóbusz került sárgításra, mai ismereteink szerint további buszok sárgítását nem tervezzük.

Tovább

Ligetpusztítás vagy ligetmentés-e a faátültetés?

2016. december 15., 17:13 Módosítva: 2019.12.15 23:59
305
Júliusban jutott a Városliget Zrt. arra az elhatározásra, hogy stratégiát vált: fakivágás helyett inkább átültet a liget építkezései közelében, hátha így kifogja a szelet a ligetvédők vitorlájából. Az elmúlt napokban átültették az első hat fát, a zöldek viszont rögtön vörös riadót fújtak. Vajon megbízható-e az évtizedes német technológia? Ezt próbálta bizonygatni sajtótájékoztatón az átültető cég vezetője.

Szerdán a saját megfogalmazásuk szerint vörös riadót fújtak a ligetvédők, miután a Városliget Zrt. állításuk szerint teljesen szakszerűtlen módon, ad hoc alapon kezdte átültetni a fákat a volt Hungexpo-telken.

Ekkor már tulajdonképpen a hét tervezett fa átültetésén már nagyjából túl volt a német Opitz nevű cég,  ami a világon az egyik legnagyobb ilyen jellegű feladatokra vállalkozó társasága. Négy további fát  előkészítettek a költözésre, de azoknak még egy kis idő kell tavaszig, hogy képesek legyenek elviselni  az átültetést. A megbízás erre a 11 fára vonatkozott, a maradék 188 fa átültetésére januárban írnak ki  pályázatot.

A faátültetés ellen tiltakozók egy korábbi Index-cikkre hivatkoztak, ami szerint a Köztársaság téren 2007-ben speciális Opitz-gépekkel átültetett 11 fából mindössze 3 bírta ki az elmúlt 9 évet, a többi elpusztult. Elsőre tehát ezt kérdeztük Tom Braamtól, az Opitz vezetőjétől.

Tovább

3-as metró: Tarlós István közlekedési káoszról beszélt

2016. december 14., 20:36 Módosítva: 2017.10.19 17:25
9

Beláthatatlan politikai következményei lehetnek annak, ha biztonsági kockázatok miatt még a felújítási munkák megkezdése előtt le kellene állítani a 3-as metrót – mondta Tarlós István főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.

Tovább

Csütörtöktől teljes vonalon jár a 14-es villamos

2016. december 14., 09:25 Módosítva: 2016.12.14 10:55
1

A Lehel utcai csomópontban befejeződnek a villamosvágány-felújítási munkák, így december 15-től ismét teljes vonalán jár a 14-es villamos Budapesten - írja az MTI.  A BKK szerint ezzel párhuzamosan folytatódnak a Róbert Károly körút felújítási munkái is, december 20-áig befejezik az északi útfél középső sávjának felújítását. Az északi útfél járdája elkészült, a forgalombiztonsági berendezések elhelyezése után, várhatóan már ezen a héten már használható lesz. A 14-es villamos október 16. óta közlekedik rövidített útvonalon, azóta a Béke tér és a Lehel tér között pótlóbuszok járnak.

Már két éve is romhalmaz volt a hármas metró

2016. december 10., 17:42 Módosítva: 2016.12.11 10:30
463

A Jobbik közérdekű adatigényléssel kikérte és meg is kapta a BKV-tól a hármas metróvonal műszaki állapotáról szóló dokumentumokat. Az anyagokat honlapjukra is feltették, azok ezen a linket érhetők el.

A dokumentáció nem a metró aktuális állapotát tükrözi, mivel a felmérés még 2014 nyarán és őszén készült. Ettől függetlenül a jelek szerint már akkor is rettenetesen rossz állapotban volt a vonal.

Tovább

Pillangó utcai metróbaleset: megvannak a feketedobozok adatai

2016. december 7., 14:53 Módosítva: 2016.12.07 17:59
208

A Pillangó utcánál történt metróbalesetben szerepet játszott a hátsó szerelvény megcsúszása, az abból kinyert adatok alátámasztják a helyszíni szemle megállapítását, írja az MTI a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) szerdai közleménye alapján. A KBSZ vizsgálóbizottsága letöltötte a balesetben érintett mindkét szerelvény adatrögzítőjének tartalmát. Az ütköző metró nem lépte túl a sebességkorlátozást, írják.

Az NFM Közlekedésbiztonsági Szervezet közleményében a hétfői balesetet rekonstruálva azt írta: az elöl haladó vonat rendben megállt a Pillangó utcai állomáson, ahol 1 perc 20 másodpercet állt a balesetig.

A mögötte érkező vonat az adatrögzítőről kiolvasottak szerint az Örs vezér téri indulás után 356 méter megtételével 57,9 kilométeres óránkénti sebességig gyorsult fel, "ekkor a gyorsítás véget ért, megszűnt a vonóerő, a jármű saját lendületéből gurult tovább 341 métert, gyakorlatilag a korábbi sebességét tartva", majd megkezdődött a vonat fékezése. A fékezéstől számított 14 másodperc múlva a kerekek sebessége nullára csökkent és a vonat álló kerekekkel csúszott az ütközésig.

A kerekek sebességének nullára csökkenésével szinte azonos időben megkezdődött a jármű automatikus vészfékezése, majd a vezető "aktiválta a vészütő gombot is". Ez azonban a vonat sebességére már nem volt érdemi hatással a kerekek álló helyzete miatt. Az ütközés a számítások szerint körülbelül 18-20 kilométeres sebességgel történt - olvasható a közleményben.

A KBSZ adatai szerint az ütköző metró nem lépte túl a hatályban lévő sebességkorlátozásokat.

Hétfő reggel ütközött össze két metrószerelvény a 2-es vonalon, a Pillangó utcai metrómegálló közelében. A balesetben többen megsérültek. A BRFK Közlekedésrendészeti Főosztálya ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást vasúti közlekedés veszélyeztetésének gyanúja miatt.

Információink szerint rengeteg embert hallgatott meg hétfő este a rendőrség a hétfői metróbalesettel kapcsolatban, a kihallgatások kedden reggel is tartottak. A BKV alkalmazottai mellett az érintett utasok, köztük a súlyos sérültek is beszámoltak a történtekről, sőt a Metróért Egyesület vezetőjét is bekérték késő este a rendőrségre. A rendőrség keddre virradó éjjel kiszállt a 2-es metró járműtelepére, és házkutatást tartott – értesült több forrásból a Vs.hu. A lap úgy tudja, sorban hallgatják ki a BKV vezetőit a hétfő reggeli, Pillangó utcai baleset ügyében.

A négyes ülés szélén, az oszlop mellett üldögélt a metróbaleset egyik komolyabb sérültje, egy idősebb nő, akinek két bordája is eltört a hétfő reggeli ütközésnél. Az Indexnek a nő azt mondta, kártérítési pert indít.

Zöld utat kapott Garancsi 120 méteres felhőkarcolója

2016. december 7., 13:31 Módosítva: 2016.12.08 07:25
1783
Módosította fővárosi közgyűlés a budapesti városrendezési szabályzatot, hogy a Kopaszi-gátnál tervezett óriás-ingatlanfejlesztés a fejlesztő szándékai szerint valósulhasson meg. Cserébe mintegy egymilliárd forintért tervek készülnek a fonódó villamos meghosszabbítására, és kerékpárutakat is építenek a Budafoki útra.

A fővárosi közgyűlés által tárgyalt módosítási javaslat legfőbb eleme egy 120 méteres toronyház elhelyezése, ehhez módosítani kell azt a szabályozást, ami eddig tiltotta ilyen magas épület megépítését erre a területre. A településszerkezeti terv csak Csepel északi részén biztosított ekkora magasságra lehetőséget, a Lágymányosi-öböl melletti területen 65 méter volt a megengedett maximális magasság. Azaz csaknem kétszeresére nő az új szabályozás szerint a magassági határ.

A fejlesztési területen a beépítési sűrűség is változik (a vitában elhangzott, hogy csaknem kétszeresére nő a beépíthetőség is az új szabályzással). A módosítás a Lágymányosi-öböl környezetében elhelyezkedő közpark övezetbe sorolt területet átstrukturálja, új zöldfelületeket jelöl ki. A rendezési szabályzat módosítását kormánypárti többséggel fogadták el.

Tovább

Nem lesz metrós vizsgálóbizottság

2016. december 7., 10:13 Módosítva: 2016.12.07 14:04
58
Az ellenzék vizsgálóbizottságot követelt az elmúlt napok metrós problémái miatt, a többség leszavazta az indítványt a fővárosi közgyűlés ülésén, mondván, nincs generális metróügy.

A fővárosi közgyűlés szerdai ülése ellenzéki felvetésekkel indult: a jobbikos Tokody Marcell és a szocialista Horváth Csaba is azt követelte, hogy vizsgálják ki az elmúlt napok metróbaleseteinek okait, álljon fel vizsgálóbizottság.

Tarlós István főpolgármester az ülésen közölte: nem generális metróügy van, hanem három különböző metró, három különböző problémával, és abból csak egy a súlyos, a 2-es vonalon történt baleset. Hozzátette: a 4-esen egy papírfecni gyulladt meg, az okozta az eseményt, ami miatt le kellett szállítani az utasokat. A 3-as metró felújításával kapcsolatban pedig nem tud a főváros tovább lépni.

A kassza kulcsa nem nálunk van

– utalt a főpolgármester arra, hogy a kormány miatt többször halasztani kellett a metrópótló buszok beszerzését, és a felújítás finanszírozása is bizonytalan.

A 2-es metrón történt balesetről Tarlós annyit mondott: egy ember volt, aki azt mondta, várjuk meg a vizsgálat végét, az pedig ő maga volt, és most is ezt mondja. A három metróban történteket összemosni a főpolgármester szerint alamuszi, tisztességtelen dolog.

Tovább

Elromlott egy metró a kék vonalon

2016. december 7., 08:39 Módosítva: 2016.12.07 17:23
453

Szerdán reggel buszokkal kellett pótolni a hármas metrót a Deák Ferenc tér és az Árpád híd között, mert elromlott egy szerelvény. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerint azóta a teljes vonalon járnak a metrók.

Tovább

Titokzatos forrás tört fel a Gellért téri metróperonon

2016. december 6., 12:57 Módosítva: 2016.12.07 08:45
1517

A Gellért téri metrómegállóban, a kelenföldi irány peronján a második oszlopnál múlt hét óta körbe van kerítve egy pocsolya szalagkorláttal. A pocsolya inkább egy kis föld alatti forrás, elvégre múlt hét óta nem sikerült feltörölni...

- írta lapunknak Melinda.

Mint hozzátette, kéretlenül is rengeteg kép fut arról a fejében, hogy „mi minden következhet abból, hogy szivárog a víz, miközben sok emeletnyire van a föld alatt, két elektromos izékkel telerakott alagútpár mellett, amik átfutnak a fél város alatt, benne árammal működő szerelvények, azokban ötpercenként újabb metrókocsi, tele emberekkel... És abban a konkrét megállóban mellesleg egy rohadt nagy folyó alatt is”.

Tovább

Rengeteg a kihallgatás a metróbaleset ügyében

2016. december 6., 10:55 Módosítva: 2016.12.07 10:17
222

Információink szerint rengeteg embert hallgatott meg hétfő este a rendőrség a hétfői metróbalesettel kapcsolatban, a kihallgatások jelenleg is tartanak. A BKV alkalmazottai mellett az érintett utasok, köztük a súlyos sérültek is beszámoltak a történtekről, sőt a Metróért Egyesület vezetőjét is bekérték késő este a rendőrségre. A BKV vezetőit jelenleg is sorra hallgatják meg.

A nyomozók vizsgálják az ütköző szerelvény feketedobozát is. Ez a számítógépes vincseszterre hasonlító szerkezet egyszerre 64-féle adat rögzítésére alkalmas a jármű sebességétől kezdve a különböző vezetői kapcsolók használatáig. Az adatokat 24-36 óráig visszamenőleg ki lehet nyerni belőle.

Tovább

Idén is lesz Fényvillamos

2016. december 5., 18:38 Módosítva: 2016.12.06 00:04
104

Idén is járni fog a Fényvillamos Budapesten, írja a BKV közleménye. A kívül-belül feldíszített jármű 2016. december 5. és 2017. január 6. között szállítja majd az utasokat.

Tovább