Vince, Artúr
-6 °C
2 °C

Budapest

Nem jött be a fizetős parkolás Óbudán

január 19., 13:01 Módosítva: 2018-01-20 00:11
954

2015 október: Bevezették a fizetős parkolást két nagy óbudai területen, mert zsúfoltak voltak a parkolók. A kimondott cél az volt, hogy a nem óbudai (főleg az agglomerációból érkező) autósokat kiszorítsák a lakótelepi parkolóhelyekről.

2017: Egy felmérés megállapította, hogy a zsúfoltság a díjfizetés ellenére sem csökkent: a parkolók kihasználtsága 84-87 százalékos a fizetős övezetekben. A cél tehát nem jött össze.

2018 január: Mit lép az óbudai önkormányzat erre? Megdrágítja a parkolást, sőt, újabb parkolási övezetet alakít ki, még kijjebb a városból.

A fővárosi önkormányzat jövő szerdai ülésén dönt arról az óbudai kerületi kezdeményezésről, hogy a zsúfoltság csökkentése érdekében emeljék a fizetős övezetek díjtételeit: ahol eddig óránként 175 forintot kellett fizetni, ott 265 forint legyen a díj, ahol pedig eddig 265 forintot, ott óránként 350 forint legyen a tarifa. A kerület új parkolási övezetet is szeretne, ami északon egészen a Bojtár utcáig tartana, mert a fizetős parkolás elöl odamenekülnek az autósok.

Tovább

A 3-as metró pótlása miatt jöhet bérfejlesztés a BKV-nál

január 18., 15:48 Módosítva: 2018-01-18 18:30
0

A BKV idei fejlesztéséről is dönthet jövő szerdán a fővárosi közgyűlés, miután a 3-as metró pótlása miatt további buszvezetőiállomány-bővítés szükséges, és ezt csak jelentős bérfejlesztéssel lehet megoldani, olvasható az MTI hírében. 

Tovább

Megkegyelmezett saját közbeszerzési cégének a főváros

január 18., 14:34 Módosítva: 2018-01-18 22:34
0
Lapogatás lett az asztalra csapás vége: a lassan és drágán működő céget nem szüntetik meg, de csökkentik a hatáskörét. A háttérben meghúzódó érdekcsoport megmentette a kft-t.

A jelenlegi 150 millió forintról 200, illetve 500 millió forintra emelik azt az értékhatárt, ami alatt a fővárosi közbeszerzések bonyolítására létrehozott Fővárosi Közbeszerzés Kft. nem foglalkozhat fővárosi közbeszerzésekkel – információink szerint ez áll abban az előterjesztésben, amit következő ülésén tárgyal a fővárosi közgyűlés. A 200 milliós limit a főpolgármesteri hivatal ügyeire vonatkozik, az 500 millió pedig a főváros tulajdonában álló közműcégekre. Ezzel a lépéssel a közgyűlés a közbeszerzési torta egy jelentős szeletétől távol tartja a saját tulajdonában álló céget, mely azonban továbbra is bábáskodhat a legnagyobb közbeszerzések felett. 

Ez lett abból a nagy asztalra csapásból, amit tavaly ősszel vizionált a sajtó az ügyben. A céggel ugyanis már megalakulásakor problémák voltak, amik nem megszűntek, hanem inkább sokasodtak. 

Tovább

Senki nem akarja megvenni a fővárostól a Bálnát

január 18., 05:46 Módosítva: 2018-01-18 10:15
0

Senki nem adott be ajánlatot a Bálna néven ismert Duna-parti épületre a múlt év végi határidőig, így az értékesítésére kiírt nyílt pályázat eredménytelenül zárult, mondta  a Magyar Nemzet megkeresésére Barts J. Balázs, a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ Zrt. vezérigazgatója.

Korábban a kormány és a Magyar Nemzeti Bank is jelezte vételi szándékát az épületre, ajánlatot azonban végül senki nem adott be.

A lap szerint  a városvezetés egy ideje sikertelenül próbál megszabadulni "a Demszky-korszak botrányos beruházásától". Az egykori közraktárakból kialakított üvegépítmény tulajdonjogáért most legalább 11 milliárd forintos vételárat kértek volna.

Tovább

A BKV-nak hónapokba telik egy ajtó megjavítása

január 17., 05:07 Módosítva: 2018-01-17 11:41
158

Ilyen panasz érkezett legalábbis az egyik olvasónktól a Széll Kálmán téri metróállomás rossz automata ajtajáról. Nem voltunk hát restek, fogtuk magunkat a fagyos téli hidegben, hogy személyesen is megnézzük, mi a helyzet.

Röviden: semmi furmányosság.

Tovább

Elég spártaiak lesznek a 3-as metró új állomásai

január 16., 13:38 Módosítva: 2018-01-17 07:24
1402
A lapunkhoz került látványterveken az látszik, hogy a 4-es metró grandiózusabb terveihez képest a 3-as metró állomásainál kevesebb pénz jut a látványra.

Eljutottak lapunkhoz a felújított 3-as metró északi szakaszának állomástervei. A látványtervek kissé későn készültek el, nem jellemző, hogy egy beruházó csak kivitelezés közben jöjjön elő velük, jóval korábban szokás megjelentetni őket. A képek a galériában láthatók.

A rekonstrukció filozófiája szerint az építészeti tervezés fő célkitűzése „az utasforgalmi terek általános műszaki és esztétikai megújítása, frissítése, a vonalra jellemző egységes arculat kialakítása, az állomások egyedi jellegének részbeni megtartásával”. 

Tovább

Alig férnek fel az utasok a reptéri buszra

január 13., 09:26 Módosítva: 2018-01-14 01:44
618
Alig tud elindulni a reptéri járat a Kálvin téri megállóból, mert folyamatosan szállnak fel rá az utasok - ez látható a Közlekedő Tömeg Egyesület egy hete készült felvételén.

A szervezet szerint a zsúfoltság oka, hogy a fél évvel ezelőtt bevezetett járat sokkal népszerűbb, mint a kezdetekkor volt. Másrészt a repülők menetrendje nem olyan, hogy egész nap egyenletesen érkeznek a gépek, hanem minden nap, egy néhány órás időszakban sokkal több érkezik és indul, mint máskor. Ezekben az időszakban a 100E is utaslemaradásos.

Mint az egyesület részéről elmondták, a probléma napi szintű, rendszeresen naponta többször is sűrítőbuszokat kell forgalomba állítani a járaton, ami nem normális, egyértelmű jele annak, hogy rossz a menetrend. A sűrítőbuszokat az esetek döntő többségében más vonalakról, sokszor a várost átszelő legfontosabb gerincvonalakról veszik le (5, 7, 8E, 9), mert onnan még hamar oda tudnak érni a buszok a Deák téri indulópontra.

Szerepet játszik továbbá, hogy az egyébként nem utaslemaradásos buszokon is sokszor 60-80 utas utazik. Egy csuklós buszra nagyjából 100 utas komolyabb kellemetlenségek nélkül felfér, azonban ez a reptéri busz, itt majdnem mindenkinek van 1-2 nagyobb csomagja. A legtöbb járaton így lehetetlen normálisan elférni, és főleg kibírni 35-45 percet a Deák és a reptér között.

Tovább

A Kálvin téren lehet egy új metrólift

január 12., 12:09 Módosítva: 2018-01-12 16:09
62
A 3-as metró akadálymentesítése, a Római-parti védműszakasz megépítésének esetleges elmaradása, az aluljárókat megtöltő hajléktalanok, új villamosok és trolik - ezek voltak a témái Tarlós István főpolgármester sajtótájákoztatójának.

3-as metró akadálymentesítés: Tarlós István szerint ha a 3-as metró teljes akadálymentesítésére kiírni tervezett népszavazás esetlegesen eredményes lesz, az sem lesz kötelező a főváros számára, mert nem írja elő jogszabály a legmagasabb szintű akadálymentesítést. Hozzátette: 20 állomásból 12 állomáson így is lesz lift, ami pont 12-szer annyi, mint a 2-es metró felújításánál. Még azon gondolkodnak, hogy a Kálvin térre is építenek egy liftet a vonal felújításakor, mert ott jelentősen könnyítene a mozgássérültek helyzetén. 

Római-parti árvízvédelem: A főpolgármester elmondása szerint még készülnek az összehasonlító tanulmányok,  tárgyal a beruházást vizsgáló bizottság. A Közbeszerzési Döntőbizottság azért bírságolta meg a beruházó FCSM-et 1,5 millió forintra, mert nem úgy bontották szakaszokra a beruházást, ami megfelel a szabályoknak. A büntetés Tarlós szerint nem okoz újratervezési kényszert, az engedélyezett tervek megvannak, azok alapján a kivitelezés elkezdődik.

Ami biztos: az árvízvédelmi szakasz két végénél, az Aranyhegyi-ároknál és a Barát-pataknál megépül az árvízvédelmi mű, ezzel párhuzamosan korszerűsítik a meglevő pünkösdfürdői földgátat, és a Nánási úton is történnek korszerűsítések. Ha ezek mind elkészülnek, az is előfordulhat a főpolgármester szerint - bár csekély a valószínűsége -, hogy nem kell a Római-parton megépíteni a Dunával párhuzamos védműszakaszt.

Tovább

Elindul az első Rigó-busz

január 9., 13:32 Módosítva: 2018-01-09 20:28
338

Hamarosan forgalomba áll az első, a Rigó nevű elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó járműfedélzeti érvényesítő készülékekkel felszerelt autóbusz Budapesten, áll a BKK közleményében. Az új készülékekkel felszerelt MAN Lion’s City típusú autóbusszal, amelyen a BKK a készülékek működését teszteli, kezdetben a VT-Arriva Kft. által üzemeltetett dél-budai autóbuszvonalakon, majd később a teljes közösségi közlekedési hálózaton találkozhatnak az utasok. Az eszközökkel az utasoknak egyelőre nincs dolguk, továbbra is a megszokott módon zajlik majd a jegyek érvényesítése és ellenőrzése.  

A most induló teszten egyelőre csak a BKK és a gyártó Scheidt & Bachmann szerez tapasztalatokat (pl.: szoftverbeállítások, adatkapcsolat megfelelősége, stb.), amelyek segítségével tökéletesíthetik a készülékeket a sorozatos telepítés előtt. Az érvényesítő készülékek telepítésére az esélyegyenlőségi szempontok figyelembevételével került sor, azok működésének és elhelyezésének megfelelőségét pedig a közeljövőben érdekképviseleti szervezetekkel egyezteti a BKK.

Tovább

A taxisok most is órapörgetéssel trükköznek

január 9., 07:11 Módosítva: 2018-01-09 16:04
6

Változatlanul sok a jogsértés a taxisok körében, írja a Világgazdaság a taxisok ellenőrzését végző Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. tájékoztatása alapján.

A trükkök alig változtak az elmúlt években: most is előfordul az árdrágítás, az órapörgetés, és továbbra is vannak olyanok, akik úgy taxiznak, hogy se jogosultságuk, se megfelelő felszerelésük nincs hozzá. O lyan vállalkozó is akadt, aki megtagadta az ellenőrzést.

Tovább

Nem jár a metró a Déli és a Deák tér között

január 6., 13:45 Módosítva: 2018-01-06 16:44
5

Baleset miatt nem jár az M2-es metró a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar közötti szakaszon – közölte Facebook-oldalán a BKK szombat délután. 

Tovább

Letarolták a fél fasort a vizes vébé luxus bringahídjánál

január 5., 05:00 Módosítva: 2018-01-05 17:18
378
A vizes vébé parkolójának helyére épülő lakópark kivitelezője lezárta a Rákos-patak menti szervizutat is. A 424 milliós kerékpáros híd pont a majdani bejárathoz vezet.

A vizes vébére készült el két és félszeres áron, 424 millióért egy kis híd, ami a beruházó indoklása szerint a Duna Aréna és a Rákos-patak túlpartján levő autóparkoló közti gyalogos- és kerékpáros-forgalmat szolgálja ki. A parkoló helyére azóta lakóépületeket építenek, az ingatlanfejlesztő pedig lekerítette a bekötő utat és kivágta a patak menti fasort, írta felháborodva olvasónk. Levele nyomán a helyszínre gurultunk.

A meghökkentően drága, ellenben feleslegesnek tűnő kerékpáros hídról már többször írtunk. Legutóbb akkor, amikor kiderült, hogy a vizes vébé ideje alatt nem lehet rá kerékpárral felhajtani, holott építésének egyik indoka épp ez volt.

A méregdrága kerékpáros híd építése ráadásul ezen az indokon túl értelmetlennek tűnt, hiszen a pataknak az egyik felén eddig is volt bringaút, ami 300 méterrel feljebb egy már rég meglevő hídhoz vezetett. Egy másik cikkünkből hamarosan kiderült, hogy a híd éppen a vizes vébé utánra tervezett Danubio Budapest lakópark majdani bejáratához visz. Az ingatlanfejlesztés a Zahara Park Kft. tulajdonában lévő területen valósul meg, a cég tulajdonosa a hírek szerint Bajor András Gyula, aki a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-t vezető Szivek Norbert állandó üzlettársa.

Tovább

Új metró Budapesten? Persze, sőt, rögtön több is!

január 4., 07:10 Módosítva: 2018-01-04 23:22
893
Nyilvánosságra került Riz Levente, Rákosmente polgármesterének beszéde, amit a XVII. kerületi önkormányzat decemberi ülésén mondott el: eszerint 2020-ban elindulhatna egy rákoskeresztúri végállomással rendelkező metrószárnyvonal építése. A tervek részben már meg is vannak.

A most még futurisztikusnak tűnő elképzelés előtt azonban még meg kell tenni legalább egy lépést: a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését az Örs vezér terénél. Ugyan

ez a projekt nem áll rosszul, de pénz, az még nincs rá.

Ráadásul több kerület is szeretne metrót, ezért megindulhat a versenyfutás és (az alagút helyett) egymás kifúrása.

Az biztos, hogy Zugló jól állna, hiszen a 4-es metró meghosszabbításának tervei megvannak a Bosnyák térig. Rákospalota (ami nem keverendő a most a hírekbe került Rákosmentével) ennek a vonalnak a további meghosszabbításában-megépítésében reménykedik már majd' ötven éve, hiszen nem véletlenül nevezték el DBR-nek (Dél-Buda–Rákospalota) először a 4-es metrót. De hiába.

Látványterv a rákoskeresztúri metróról (Forrás: Rákosmenti pirítós Fb-oldal)
Látványterv a rákoskeresztúri metróról (Forrás: Rákosmenti pirítós Fb-oldal)
Tovább

Február 18-án lesz népszavazás a bulinegyed nyitvatartásáról

január 4., 06:15 Módosítva: 2018-01-04 08:57
6

Senki sem támadta meg a helyi választási bizottság határozatát, így február 18-án népszavazás dönt majd az erzsébetvárosi szórakozóhelyek nyitvatartásáról, írja a Magyar Nemzet.

Vattamány Zsolt, a VII. kerület fideszes polgármestere azt mondta: egy héten belül minden választópolgárt levélben fog arra buzdítani, hogy nyilvánítson véleményt a népszavazáson, írja lapszemléjében az MTI.

Tovább

Ezer ember készül felmondani a BKV-nál az egyik szakszervezet szerint

január 2., 15:21 Módosítva: 2018-01-03 15:08
1

Megalázónak tartják a dolgozók a BKV 12 százalékos béremelési ajánlatát, csaknem ezer alkalmazott készül felmondani a cégnél – nyilatkozta a HírTV-ben Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Tovább

337 millió forint év végi jutalmat osztottak szét a Főpolgármesteri Hivatalban

2017. december 27., 14:34 Módosítva: 2017-12-28 10:26
5

Több mint 337 millió forintnyi jutalomkeretet oszthatott szét az év végén a Főpolgármesteri Hivatal a saját köztisztviselői között – válaszolta a Magyar Nemzet közérdekűadat-igénylésére Sárádi Kálmánné. Budapest főjegyzője 1,8 millió forinttal vezeti a jutalmazottak 670 fős listáját, a politikusok az idén is hiányoznak róla.

Tovább

Nem oldja fel a Pillangó utcai baleset miatti sebességkorlátozást a BKV

2017. december 26., 13:13 Módosítva: 2017-12-27 08:11
0

A BKV egyelőre nem oldja fel a sebességkorlátozást a 2-es metró Pillangó utca és Örs vezér tere közötti szakaszán.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezete (KBSZ) a múlt héten nyilvánosságra hozta a tavaly novemberben két szerelvény összeütközéséről szóló záró biztonsági jelentését. A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két metró jelentősen megrongálódott.

Tovább

Műszaki hibák is okozhatták a tavaly decemberi metróbalesetet

2017. december 20., 19:05 Módosítva: 2017-12-20 20:21
0

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) megállapítása szerint a sínek csúszóssága és a 2-es metró Alstom Metropolis szerelvényeinek műszaki hiányosságai is hozzájárultak a tavaly decemberi metróbalesethez, aminek során két szerelvény összeütközött a Pillangó utcai állomáson - írja az MTI. A balesetben ketten súlyosan, tizennégyen könnyebben megsérültek.

A szervezet honlapján közzétett végső jelentés szerint a tavaly december eleji kedvezőtlen időjárás miatt a 2-es metró felszíni szakaszán a sínszálak rendkívül csúszóssá váltak, a szerelvények nem rendelkeznek a tapadást javító berendezésekkel, csúszásvédelmi berendezéseik pedig már nem voltak képesek kompenzálni az ilyen mértékű tapadáscsökkenést, ezért a vonat kerekei megcsúsztak.

A két vonat összeütközött, a balesetben ketten súlyosan, tizennégyen pedig könnyebben megsérültek, a két szerelvény jelentősen megrongálódott.

A baleset következtében a KBSZ megállapítása szerint élet- és balesetveszély alakult ki, a tömegszerencsétlenség bekövetkezését az akadályozta meg, hogy az érkező szerelvény már távolról elkezdett fékezni, így a viszonylag alacsony sebességű ütközés energiáját az ütköző- és vonókészülékek nyelték el, a kocsik nem érintkeztek.

A szervezet szerint a balesettel közvetetten összefüggésbe hozható az is, hogy a metró szabályrendszere nem tartalmaz előírásokat a rendkívüli időjárás esetén történő közlekedés lebonyolítására és a vezetők nem rendelkeztek elég kézi vezetési rutinnal.

A KBSZ ezért azt javasolja a BKV-nak, hogy a szerelvény gyártójával közösen dolgozzon ki olyan műszaki megoldást, ami szélsőséges időjárási körülmények között is biztosítja a szerelvény kerekei és a sínszálak közötti tapadást, dolgozza ki a csúszós pályaszakaszon történő közlekedés szabályait, és dolgozzon ki eljárásrendet a járművezetők kézi vezetési rutinjának növelésére és szinten tartására.

Tovább

Csúszik a Párisi udvar átadása

2017. december 19., 12:49 Módosítva: 2017-12-19 18:42
0

Előre nem látott műszaki problémák miatt a tervezett 2018 júniusa helyett ősszel adják át a felújítás alatt álló Párisi udvarban épülő ötcsillagos Hyatt Hotelt, jelentette be egy háttérbeszélgetésen Fazekas Tamás szállodaigazgató. Újabb 1400 négyzetméteren kellett a födémet lebontani, ami 700 millió forint többletköltséget jelent, így a beruházás összértéke 13,1 milliárd forintra nőtt.

Az építési munkák miatt lezárt Petőfi Sándor utca december 23-án ugyan újra megnyílik, de ekkortól a Ferenciek terén növelik az építési területet, ami miatt a buszmegálló 10 méterrel hátrébb kerül - a közterület-foglalás vélhetően fél évig tart.

Az önkormányzattal kötött megállapodás értelmében a földszinti passzázst - ami valójában a hotel lobbija lesz - bárki látogathatja majd, nem csak a hotelben található kávézók és éttermek vendégei.  Erről és az épület történetéről az Urbanistán olvashatnak jóval bővebben

Tovább

Egy hét, amikor nem kell fizetnünk a parkolásért

2017. december 18., 16:29 Módosítva: 2017-12-18 20:45
10

Ahogy a korábbi években, most sem kell fizetni a pakolásért a két ünnep között.

„A fővárosi közterületi várakozást szabályozó rendelet alapján 2017. december 24-én üzemkezdettől 2018. január 1-én üzemzárásig a várakozási övezetekben lévő közterületeken nem kell várakozási díjat fizetni” - írta közleményében a Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatala.

KIVÉVE:

Vagyis ez nem pontos, mert az I. kerületben a Budai Vár területe és a Citadella alatti parkoló, a II. kerületben a Budagyöngye üzletközpont előtti parkoló, a III. kerületben a Flórián üzletközpont melletti parkoló, valamint a Margitsziget északi részén kiépített parkoló, ahol a fenti időszakban is a megszokott rend szerint kell fizetni a várakozásért. :(

(Borítókép: Róka László / MTI)

Tovább

Tarlós véglegesítette az FKF új vezérét

2017. december 18., 16:16 Módosítva: 2017-12-18 18:07
0

Az idén lemondott Fővárosi Közterületfenntartó Nonprofit Zrt. vezérigazgatójának utódját véglegesítették. A tavasszal, botrányok után távozó vezér helyett előbb egy volt kémelhárító merült fel, majd  Tarlós István főpolgármester Nagy Lászlót, a cég eddigi műszaki vezérigazgató-helyettesét nevezte ki december végéig.

A Fővárosi önkormányzat hétfőn délutáni közleménye szerint Nagy marad januártól is. Az egymondatos közlemény így szó: Tarlós István főpolgármester Nagy Lászlót 2018. január 1-től határozatlan időre az FKF Zrt. vezérigazgatójává nevezte ki.

Az FKF belső ügyeiről és Tarlós meglátásáról, hogy akárkit nevez ki, azt kicsinálják, az alábbi cikkünkben olvashat.

Tovább

Foltosabb ez az utca, mint egy kolduskabát

2017. december 15., 17:42 Módosítva: 2017-12-15 21:45
240

A napokban írtunk a rákospalotai Mogyoród útjáról, aminek egy szakasza annyira foltos a sok kátyúzástól, hogy beférne a Guinness Rekordok Könyvébe. Megkerestük a XV. kerületi önkormányzatot, hogy adjon magyarázatot a már műalkotásszámba menő utca állapotáról.

Mint Németh Tibor, a XV. kerületi önkormányzat városüzemeltetési főosztályvezetője elmondta, a Mogyoród útja egy szakaszáról van szó, a Régi Fóti út és a Csobogós u. között, és tulajdonképpen eddig bármelyik évben fel tudták volna újítani. 

Csakhogy az utca alatt húzódna az új, egy egyméter átmérőjű főgyűjtő szennyvízcsatorna, ami részben már korábban (1995 környékén) megépült, és erre kéne továbbvinni. Mivel a továbbépítés fővárosi feladat lenne, a kerület évekig várt arra, hogy folytatódjon a beruházás, ezért nem nyúlt hozzá komolyabban a szakasz aszfaltjához.

Tovább

Teherautóval ütközött villamos a BAH-csomópontnál

2017. december 14., 11:19 Módosítva: 2017-12-14 16:05
2

A Police.hu híre szerint fél 11 körül összeütközött egy villamos és egy teherautó a XI. kerületben, a BAH-csomópontnál, a Budaörsi úton. A balesetben egy ember megsérült.

A rendőrök megkezdték a helyszíni szemlét, a baleset miatt torlódás alakult ki. A BKK a Facebook-oldalára azt írta ki, hogy a 17-es és a 61-es villamos helyett pótlóbusz jár a Móricz Zsigmond körtér és a Széll Kálmán tér között. A villamos terelve a Krisztina körúton át közlekedik.

Frissítés: A Katasztrófavédelem tájékoztatása szerint a balesetben a sofőr sérült meg, a villamoson utazóknak nem esett bántódásuk. A villamos újra közlekedik.

Tovább

Tarlós: Nincs remény teljes konszenzusra a védmű ügyében

2017. december 14., 09:27 Módosítva: 2017-12-14 13:11
8

A kormánypárti Magyar Hírlap kétoldalas interjút közölt Tarlós István főpolgármesterrel, amiben többek közt elmondta, hét év alatt a kormány és a városvezetés együttműködve sokkal többet tett Budapestért, mint amennyit Demszkyék húsz éve alatt tettek összesen, hogy nem lát reményt teljes egyetértésre a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmének ügyében, a levédett hullámtérben viszont megfontolandó a helyi adó ötlete, és hogy nem lett volna Karácsony Gergely helyében. 

Tovább

Szilveszterkor negyed 2-ig járnak a metrók

2017. december 11., 16:10 Módosítva: 2017-12-11 18:01
4

A BKK menetrendi adatbázis hétfői frissítésében az látszik, hogy idén szilveszterkor az M2-es, az M3-as és az M4-es metró éjjel negyed 2-ig közlekedik, 10 percenként, áll a Közlekedő Tömeg Egyesület Facebook-bejegyzésében

Az egyesület két hete hívta fel a nyilvánosság figyelmét, hogy a BKK idén szilveszterkor is csak éjjel fél 12-ig közlekedtetné a metrókat annak ellenére, hogy azon az éjszakán már évek óta elviselhetetlen a zsúfoltság a felszíni éjszakai járatokon. Ezért nyílt levélben fordultak a BKK vezérigazgatójához azzal a javaslattal, hogy szilveszter éjszaka is közlekedjenek a metrók.

A döntés nagy segítség a ünneplő tömegnek, de az egyesület továbbra is fenntartja, hogy az év első éjszakáján a metrókat egész éjjel szükséges közlekedtetni. Az idei tapasztalatok alapján jövőre már ezt is meg lehet majd lépni, tették hozzá.

Tovább

Meghibásodott egy új metrószerelvény

2017. december 8., 15:12 Módosítva: 2017-12-08 16:44
0

Meghibásodott péntek kora délután egy Alstom metrószerelvény, ezért egy ideig buszokkal pótolták a 2-es metró keleti szakaszát. Az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion között jártak a pótlóbuszok egy órán keresztül. A BKK a Facebookján délután 3-kor közölte, hogy újra a teljes vonalon jár a metró, de a pótlóbuszokat is használják, amíg helyreáll a menetrend. 

A BKK Facebookján egy kommentelő azt írta a pótlás ideje alatt: "a Kossuth téren a Déli felé már tele a peron. Szerelvény 10 perce nem járt erre". Ugyanezt jelentették a Batthyány térről is ebben az időszakban.

Tovább

Az olajfolt a legújabb fakocka

2017. december 8., 13:06 Módosítva: 2017-12-09 14:06
170

Szerdán jött a hír, hogy rozsdásodnak a 3-as metró idén forgalomba állt, Oroszországban felújított kocsijai. Tarlós István pénteki sajtótájékoztatóján azt mondta, a metrón talált, rozsdának tűnő jelenség olajfolt volt csak, és azt már le is mosták róla - számolt be a Hvg.hu. A BKV korábban azt közölte, hogy a 444.hu által bemutatott megfolyások nem egyértelműen korrózióra utalnak, azok a járművek mosását követően is kialakulhattak. A főpolgármester azt mondta, lehet poénkodni légkondicionáláson, lehet elbagatellizálni a dolgokat, de ők mégiscsak biztonságossá teszik az ország legforgalmasabb metróvonalát.

Tarlós szerint a metrók rendszeres ajtóhibái esetében is rendre kiderül, hogy fakockát, kavicsot, fémlapot találnak az ajtóvezető sínben.

Tarlós István a metróvonal felújításáról is beszélt, azt mondta, a munka ütemterv szerint halad, a pótlás alapvetően a közvélemény megelégedésével zajlik, és az "annyira vágyott" kaotikus állapotok elmaradtak - tudósított a Hvg.hu.

Vége a bulinak a Margitszigeten

2017. december 6., 16:07 Módosítva: 2017-12-07 10:12
90

A margitszigeti szabadidős létesítmények és a közterületi tevékenységek zavaró hanghatásainak, zajterhelésének tartamát korlátozó zajrendelet megalkotásáról döntött a Fővárosi Közgyűlés. A testület 25 igen szavazattal 1 tartózkodás mellett fogadta el a Szalay-Bobrovniczky Alexandra humán főpolgármester-helyettes előterjesztését.

A döntés értelmében jövő márciustól kulturális célú létesítmény naponta 10 és 24 óra között, sport vagy más létesítmény 10 és 22 óra között használhatna csak hangosítóberendezést. Sportlétesítmény szabadtéri területén a sporttevékenység megvalósításához 10 és 23 óra között, alkalmi rendezvény esetében 9 és 20 óra között lehetne hangosító eszközt használni. A Margitsziget területén hangosító eszköz használata nélküli, de zajhatással járó tevékenység szabadtéren legfeljebb naponta 10 és 22 óra között lenne végezhető.

A korlátozások megsértése esetén a főjegyző jogosult eljárást indítani, bírságot kiszabni.

Az elfogadott javaslatban azt írták, hogy a Margitsziget Budapest egyik legkedveltebb közparkja, ami évszázadokon át megőrizte természeti adottságait, történelmi, kulturális örökségét, miközben a közösségi használati szempontok közül kiemelkedett, majd hagyományt is teremtve megerősödött, illetve alapvetővé vált a pihenőparki jellege.

Tovább

Nincs egy éve, hogy jár, de már rozsdásodik a felújított metró

2017. december 6., 12:48 Módosítva: 2017-12-07 07:20
1128

Durván rozsdásodnak az első körben felújított orosz metrószerelvények, írja a 444.

Tovább

Garancsi hirdetési cégét nyomja a főváros?

2017. december 6., 12:04 Módosítva: 2017-12-06 14:34
0

A fővárosi ellenzék szinte egyhangúan kritizálta azt a fővárosi közgyűlési határozat-tervezetet, ami alapján pályázatot írnak ki a közvilágítási oszlopokon elhelyezendő hirdetések üzemeltetésére. Két fő problémát fogalmaztak meg:

  • az egyik, hogy a tendert az ESMA nevű cégre, Garancsi István, kormányközeli nagyvállalkozó cégére írták ki
  • a másik, hogy az ESMA sokmillió forint közterülethasználati-díjjal tartozik a fővárosnak, így el sem indulhatna a tenderen

Tarlós István a közgyűlési vitában elismerte, hogy az ESMA tartozik, de jelenleg folynak az egyeztetések arról, hogy ezt a tartozást megfizeti. Véleménye szerint az egy jogi kérdés, hogy indokolt-e a kizárás, de a tartozással el kell számolni. 

Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közölte, hogy ha a cég korábban jogszabály-ellenesen működött, és ha nem fizeti ki a tartozást, nem indulhat a tenderen.

Közölte: az, hogy referenciaként 1000 elefántfül-hirdetés kihelyezését kérik az indulóktól a korábbi évekből, nem csak a fővárosra vonatkozik, hanem országosan kell érteni, így pedig legalább három cég van, ami ennek a feltételnek. Az ellenzéki kérésre viszont, hogy nevezze meg azt a három céget, Szeneczey nem válaszolt.

A tender kiírásáról szóló határozatot a közgyűlési többség elfogadta.