Leghangsúlyosabb elemként a pesti alsó rakpart belvárosi (a Március 15. tér – Jászai Mari tér közötti) szakaszának forgalomcsillapításával számol az ősszel a fővárosi közgyűlés elé kerülő rakpartfejlesztési koncepció. A legpuhább verzió szerint 30-40 km/órás sebességhatár és járdaszintre emelt zebrák segítenék elő az új Duna-parti sétány elérését, a köztes változat egyirányúsítással és egy sáv elvételével operál, míg a legdurvább forgatókönyv szerint kizárnák a teljes autós forgalmat.
Mint lapunk megtudta, a BKK 2012 tavaszára készítette el a fővárosi Duna-partok fejlesztési koncepciójának első munkaanyagát. A még nem véglegesített tervezet még szakmai koordináción van, várhatóan ősszel dönthet róla a közgyűlés. A koncepció fő célja, hogy új – eddig gyakran tabuként kezelt – gondolatokat vessen fel, és ösztönözze a Duna-partokról folyó párbeszédet.
Felújítás miatt kisebb-nagyobb forgalomkorlátozásokra kell számítani szerdától a fővárosi Rákóczi hídon, közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A korlátokat javítják a hídszerkezeteken, a pesti oldalon a Soroksári út, a budai oldalon a Nádorkert felett is.
Várhatóan július 30-ig tartanak a gázvezeték-építés miatti forgalomkorlátozások a budai alsó rakparton. Az I. kerületi Sztehlo Gábor és Friedrich Born rakpartokon a Halász utca és a Döbrentei tér között kell további forgalomkorlátozásokra számítani – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Szeptemberre készül el a dugódíj bevezetésének a koncepciója, amiben nem szerepel a hídpénz, tudtuk meg a Budapesti Közlekedési Központtól. A rendszer felállításának indulóköltsége 15 milliárd forint, most folynak a tárgyalások a bankokkal, hogyan lehetne ezt a pénzt hitelből megfinanszírozni. A dugódíj napi összege 500, a havi dugódíjbérlet pedig 10 ezer forint lehet.
Mint lapunk megtudta, a dugódíjrendszernél jóval kisebb beruházási költséget igénylő hídpénz bevezetésével igazán nem számolnak. A hídpénz esetleges bevezetéséről Tarlós István főpolgármester nyilatkozott a Népszavának. Ideiglenes bevezetésére informátoraink szerint csak akkor kerülhet sor, ha a fővárosnak nagyon nem lesz pénze, és emellett gyorsan szüksége lesz forrásra. Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az ötletre azt reagálta, hogy még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit.
Óbuda polgármestere szerint kevés P+R parkolót tervez a dugódíj bevezetése mellett a BKK. Bús Balázs attól tart, hogy a dugódíj 2014-es bevezetésével elözönlenék kerületének parkolóit az agglomerációból érkező autók. Ezért kétzónás dugódíjat javasol: a belső határ a Hungária körút lenne, a külső pedig maga a városhatár.
Vitézy Dávid, a BKK igazgatója a lapnak azt mondta, hogy Bús Balázs javaslata nem kivitelezhető, mert a rendszer így ellenőrizhetetlenül nagy lenne, és nem tehermentesítené a belvárost.
A Népszabadság szerint a dugódíj 2014-es bevezetésének egyik alapfeltétele a megfelelő P+R hálózat. Ám Budapesten mindössze 4600 ilyen parkoló van, míg Bécsben például 32 ezer.
A magyar fővárosban 2020-ig mindössze 459 P+R parkolót tervez építeni a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt., valamint a 4-es metró kelenföldi végállomásánál lesz egy 1500 férőhelyes parkoló. A BKK összesen 1240 új helyet szeretne 9 helyszínen.
Üzemzavar-elhárítás miatt munkálatok folynak az Erzsébet híd közelében, ezért félpályás útzár van a budai alsó rakparton a Szabadság híd felé vezető oldalon, mondta el kérdésünkre a Fővinform ügyeletese.
Csütörtökön reggel hat óra körül kezdtek dolgozni, 72 órán belül megoldják a problémát, ezért vasárnap biztosan megszűnik a lezárás. Mivel egy sávban váltakozva halad az érintett részen a forgalom, ezért mindkét irányban torlódás alakult ki.
Munkatársunk szerint reggel háromnegyed kilenckor a Petőfi hídig állt a sor a rakparton. A hídon is lelassult a forgalom, nehézkes a lejutás, egy lámpaváltással csak két Pestről érkező autó tud becsatlakozni. A budai felső rakparton, a Hegyalja út és a Gellért tér között is nagy dugó alakult ki.
Vasárnap futóverseny miatt forgalomkorlátozásokra kell számítani a XXIII. kerületi Szentlőrinci úton és a Szent László úton és a III. kerületben, a Hajógyári sziget térségében – közölte honlapján a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Vasárnap 27. alkalommal rendezik meg Budapesten a Vivicittá Városvédő Futást, melyen ezúttal is több ezer ember részvételére lehet számítani. A verseny egész napos lesz és a vele járó útlezárások miatt a város egyes részein forgalomkorlátozásokkal és dugókkal kell számolni.
Jövőre 22,8 milliárd forintot költ útfelújításokra a főváros, az összegből számos nagyforgalmú főút és tömegközlekedési út megújul.
Tarlós István főpolgármester elmondta: a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az ideihez hasonlóan 2012-ben is új szemlélet alapján végzi az útfelújítások, karbantartások menedzselését.
Aszfaltoznak a Margit híd alatt, emiatt egész nap hatalmas volt a torlódás a környéken, mondta kérdésünkre a Fővinform ügyeletese szombaton délután. A híd déli oldalán lévő le- és felhajtókat lezárták, ezért ott nem lehetett lejutni a budai alsó rakpartra. Bedugult a Bem rakpart, a Fő utca és a Margit körút is. A Fővinform ügyeletese hozzátette, hogy a munkálatokat nem jelentették be. A felújítást végző MH 2009 Konzorcium szóvivője cáfolta a Fővinformot, az Indexnek elmondta, hogy kedden tájékoztatták emailben az illetékeseket.
A Margit híd közepén elhelyezett gyalogos közlekedési lámpa bosszantja legjobban a fővárosiakat. A dobogón villog még egy gyalogosokat futtató ultrarövid lámpa, valamint az ürömi leágazás dugóduzzasztó villanyrendőre.
Három héttel ezelőtt jelentettük be, hogy a bécsi városháza ötlete nyomán mi is keressük Budapest 10 legidegesítőbb lámpáját. A felhívásra közel ötszáz javaslat érkezett e-mailben. Ebből a többszöri ajánlások és a nehezen értelmezhető javaslatok szűrése után összeállt a legidiótábbnak tartott lámpák százas listája, amelyre három körben lehetett szavazni.
A Budapesti Közlekedési Központnál is olvasták cikkeinket, és közölték: örömmel vették az Index kezdeményezését, és a cikkek és a hozzájuk érkezett felvetések számos új információt szolgáltattak. Az első 10 helyszínen több változás is történt ennek köszönhetően, de volt helyszín, ahol szerintük nincs szükség változtatásra.
Hétfőtől négy éjszakán át mossák a budai Váralagút csempeburkolatát, ezért lezárják a közúti forgalom elől – közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. A Váralagút hétfő, kedd, szerda és csütörtök éjféltől hajnali négyig lesz lezárva, ezért arra kérik az autósokat, hogy a jelzett időpontokban más útvonalat válasszanak.
Usain Bolton kifogó gyalogátkelőhely, türelmük elvesztésével magukat az autók közé vető idős nénik.
Háborgó autósok, rettegő gyalogosok gyűjtötték össze az idiótán beállított fővárosi közlekedési lámpákat. De melyik lesz a legrosszabb? Szavazás!
Vasárnap rendezik a 26. Nemzetközi Maraton és Futófesztivált Budapesten, emiatt forgalomkorlátozásokra kell számítani, közölték a szervezők.
Reggel nyolc óra és délután négy óra között hosszabb-rövidebb ideig, a futók elhaladásáig több helyen is lesz forgalomelterelés az I., a II., a III., az V., a VI., a IX., a XI., a XIII. és a XIV. kerületben. Néhány órán át a rakpartokon és a Kós Károly sétányon sem lehet majd közlekedni.
A forgalmi változásokról részletesen itt olvashat>>>
Szombaton és vasárnap napközben mossák a Rákóczi hidat (volt Lágymányosi hidat), emiatt egy-egy forgalmi sávot részlegesen lezárnak majd – közölte a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt.
Szombaton a híd déli (Budáról Pestre vezető), vasárnap az északi (Pestről Budára vezető) oldalának tisztítását végzik reggel hat és délután egy óra között. A híd takarítása alatt torlódások várhatók.
A bécsi városháza zseniális kommunikációs ötlettel indította útjára a város jelzőlámpáinak felülvizsgálatát: megszavaztatta a város polgárait a tíz legidegesítőbb lámpáról. Budapesten Tarlós István főpolgármester jelentett be jelzőlámpa-forradalmi lépéseket, ám erről elfelejtették megkérdezni a fővárosiakat, ezért most megtesszük mi.
Első körben szerkesztőségen belül néztünk körül, második körben olvasói javaslatokat várunk erre az e-mail címre, harmadik körben lehet kiválasztani az idegesítő lámpák krémjét.
Az eső miatt akadozik a közlekedés a fővárosban, közölte Rosta Mariann, a Fővinform ügyeletese kedd reggel. A városba vezető főbb útvonalakon, a hidak környékén, illetve balesetek miatt nagyon nehezen lehet autóval közlekedni.
Új buszsávot festettek fel az M1-M7-es bevezető szakaszára. A sáv hivatalosan hétfőn átadott új szakasza a Budaörsi út befelé jövő oldalán a Nagyszőlős utcai felüljárótól a BAH-csomópontig tart, az általa generált kocsisor viszont Budaörsig. A BKK szerint a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról, és segítsen a buszoknak a haladásban.
Újabb teljesen érthetetlen budapesti szabályozással találkoztam ma, írta olvasónk, György. Hozzátette: múlt pénteken arra lett figyelmes, hogy a Budaörsi úton a Nagyszőlős utcai felüljárón a belváros irányában dupla záróvonalat festettek fel. Hétfőre kiderült, hogy a kérdéses útszakaszon buszsávot alakítottak ki.
A nyár végén fejeződhet be a felújított Deák Ferenc tér és a Károly körút műszaki átadás-átvétele, amellyel lezárulhat a projekt - mondta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója kedden.
Vitézy Dávid a Budapest Szíve program két eleme, a Március 15.-e tér, illetve a Károly körút felújításának bejárásán arról is beszélt, hogy az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Március 15.-e tér északi oldalán június végén fejeződhet be a projektzárás.
Hétfőtől vette át a VI. kerületi önkormányzat vagyonkezelő cége a parkolás-üzemeltetést a Centrum Parkolótól, ezért az összes parkolóórát át kell állítani, ezalatt az idő alatt azonban a szerkezetek egy jelentős része nem használható készpénzzel, számolt be keddi számában a Népszava.
A tervek szerint három helyen is javítják az útburkolatot hétfőn Budapesten. Reggel fél héttől délután háromig a II. kerületi Pasaréti úton és a XXII. kerületi Ady Endre úton kell korlátozásra számítaniuk az autósoknak. Este tíz órától másnap reggel hat óráig pedig a XI. kerületi Pázmány Péter sétányon dolgoznak a munkások.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. arra kéri a sofőröket, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek az érintett szakaszokon.
Január 26-án jelezte egy olvasónk felháborodottan, hogy az autósok már két hete kerülgetnek egy aknafedlapot a legnagyobb dugóban a Hegyalja úton, mert az akna üzemeltetője azóta nem tudja azt a hiányzó pár centis betonréteget rásimítani a tetejére. Érdeklődésünk hatására az akna akkor egy éjszaka alatt elkészült, az autósok boldogan autózhattak. Egészen mostanáig.
Olvasónkat Tamást, ugyanis újra akcióra késztette az akna, amivel megint baj van. Mint írja, készített pár képet pénteken 11-kor a Hegyalja úton. Az akna felbontva, a sáv lezárva, természetesen sehol senki, aki dolgozna.
Budapest a költségvetés tervezete szerint idén 117 milliárd forintot költene közlekedésfejlesztési feladatok finanszírozására, ebből 74 milliárd forintot a 4-es metró idei építkezéseire fordítanak, olvasható a Városháza oldalán közzétett összesítésben.
A költségvetés mellékletében szereplő adatok szerint több forgalomtechnikai korrekcióra, kerékpár- és buszsávok kivitelezésére, az M3-as autópálya bevezető szakaszának zajvédelmére és a csepeli gerincút építésére is több százmillió forint juthat 2011-ben.