Veszélyezteti az egészséges környezethez való alapjogot az elviselhetetlen mértékű járműforgalom a fővárosban - állítja a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa. Fülöp Sándor szerint Budapesten nincs lehetőség arra, hogy mindenki gépkocsival oldja meg közlekedési igényeit.
Várhatóan július 20-án forgalomkorlátozás nélküli rekonstrukciós munkálatok kezdődnek a Margit hídon - közölte Nyáry Krisztián, a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülésének döntését ismertetve a Városháza kommunikációs igazgatója.
Nem lesz nyáron forgalomcsillapítási modellkísérlet Budapesten - dönött a Főpolgármesteri Kabinet hétfőn.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) főpolgármester-helyettes egy hete ismertette azt a tervet, hogy július elejétől augusztus elejéig különböző korlátozásokkal akadályoznák meg az autók belváros felé haladását. Részlegesen lezárnák a Rákóczi utat, a pesti alsó rakpartot, az Üllői út egy részét, a József Attila utcát és a Bajcsy-Zsilinszky utat. A lezárt sávokból bicikliutat, buszsávot, vagy egyes helyeken parkolókat alakítanának ki. A főváros így akarta tesztelni forgalomcsökkentési terveit. Szakmai szervezetek és politikusok is tiltakoztak a július 4-e és augusztus 2-a közötti időszakra tervezett kísérlet ellen. Lakos Imre, a főváros közlekedési tanácsnoka szerint a terv minden ésszerűséget és szakmaiságot nélkülöz, és mint a szakmai bizottság elnöke elhatárolódik ettől az "agyrémtől, íróasztalötlettől".
Újabb helyeken javítják az útburkolatot hétfőn Budapesten. Reggel fél 7-től délután 3 óráig a III. kerületi Mátyás király úton, a XII. kerületi Jagelló úton és a Ferihegyi repülőtérre vezető út, valamint az Üllői út XVIII. kerületi szakaszán dolgoznak majd a munkások. Este 10-től másnap reggel 6-ig pedig a Ferihegyi repülőtérre vezető út XIX. kerületi részén számíthatnak korlátozásra emiatt az autósok.
Budapest Főváros VII. kerületi Önkormányzat Képviselő-testületének Közrendvédelmi és Környezetvédelmi Bizottsága csütörtöki ülésén megtárgyalta a mesterséges dugó néven elhíresült, úgynevezett Nyári Belvárosi Forgalomcsillapítás tervezetet.
A testület támogatta a tervet, sőt kiegészítéseket javasolt hozzá.
Politikai támogatás híján nagyon kicsi az esélye, hogy ezen a nyáron meg lehessen tartani a forgalomkorlátozási kísérletet, nyilatkozta csütörtökön kora este az ügyet felkaroló SZDSZ-es Ikvai-Szabó Imre, Budapest főpolgármester-helyettese.
"Előrelátható volt, hogy az ügy nem kap politikai támogatást, de ettől függetlenül az előterjesztés elkészül a főpolgármesteri kabinetnek, amiben bemutatom az alapvető elképzelést és a felmerült érveket és ellenérveket" - mondta az SZDSZ-es politikus.
A főváros XI. kerületének polgármestere szerint előkészítetlenek a mesterséges dugóról szóló tervek. Molnár Gyula több kérdést tett fel az elképzelésről csütörtökön, ezeket Demszky Gábornak is elküldte.
Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes úgy reagált, hogy nem egyes kerületek, hanem az egész főváros érdekeit kell nézni a júliusi forgalomkorlátozás tervezésekor, és hogy a programot nem akarják egyeztetés nélkül végrehajtani.
A 4-es metró Gellért téri állomásának építése miatt május 25-től jövő év szeptemberig lezárják a Műegyetem rakpartot, áll a DBR Metró Projektigazgatóság közleményében.
Az alsó rakpart azonban a lezárás idején végig használható lesz. Május végétől már nem az Etele téren, hanem a Gellért téren emelik ki a kitermelt földet.
A jogszabályok betartatása és az élhetőbb város kialakítása érdekében a teherautók behajtási engedélyének ellenőrzését rendelte el Bozsó Zoltán, a budapesti rendőrfőkapitány rendészeti helyettese Budapesten. Az akció csütörtökön kezdődött, a rendőrök a behajtási tilalom és a súlykorlátozás alá eső területeket ellenőrzik. Az akció folyamatos lesz a nyáron, ugyanis tavaly kiderült, hogy a fővárosban bejegyzett több mint 84 ezer teherautó kevesebb mint egytizedének van behajtási engedélye.
Az akciót a IX. kerületben, a Határ út és Zalaegerszeg utca kereszteződésénél kezdték. A délelőtt 11 óráig ellenőrzött teherautók 70 százalékának nem volt behajtási engedélye és a rendőrök találtak hamisított engedélyeket is.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke, a mesterséges dugó néven elhíresült nyári kísérleti forgalomcsökkentési terv támogatója szerint a program körül felcsapott hatalmas vita arra mindenképpen jó, hogy rámutat: a közösségi közlekedésnek megújításra van szüksége. Az alábbiakban az Indexhez küldött levelét ismertetjük:
"A tervezett belvárosi forgalomcsillapításról szóló hírekből úgy tűnhet, hogy hirtelen jött ötlet alapján „mesterséges dugó” kerülne bevezetésre háttértanulmány, előkészületek nélkül. Ez természetesen nem igaz, a vita azonban egy dologra mindenképpen jó. Kiderült, hogy egyöntetű a vélemény: a főváros nem visel el több járművet, a tömegközlekedés színvonala javítandó, az ára magas. Bízunk benne, hogy ezzel az össznépi vitával ráirányítottuk a figyelmet a közösségi közlekedés megújításának feltétlen szükségességére.
Akkora felháborodást váltott ki a főváros nyári belvárosi sávszűkítési kísérlete, hogy az egészből jó eséllyel nem lesz semmi, írja a csütörtöki Népszabadság.
A Közlekedéstudományi Intézet három szakértőjének a városházához címzett levelében azt írják, a "mesterséges torlódások" előidézését nem tartják célszerűnek, a sávszűkítések miatt az autósok nem fognak tömegközlekedésre váltani, amíg az nem lesz lényegesen jobb színvonalú. Hasonló véleményen volt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is, hangsúlyozva, hogy több mint negyven vonalon kritikus a zsúfoltság, és kevés a busz.
Ikvai párttársa, Lakos Imre fővárosi közlekedési tanácsnok a kísérletet agyrémnek, íróasztalötletnek nevezte, amely "minden ésszerűséget nélkülöz". A lap úgy tudja, a területet felügyelő Hagyó Miklós (MSZP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a javaslatot jelenlegi formájában nem támogatja, így az jó eséllyel nem is kerül a főpolgármesteri kabinet, illetve a Fővárosi Közgyűlés elé.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) városfejlesztési főpolgármester-helyettes kedden jelentette be, a készülőben lévő tervek szerint egy-egy sávot levennének a Kossuth Lajos utcáról, a Rákóczi útról, a Hegyalja útról, a Bajcsy-Zsilinszky útról és az Üllői útról, azok helyén pedig buszsávot, kerékpárutat vagy parkolót alakítanának ki, illetve szélesítenék a járdát.
Levelet írt a Közlekedéstudományi Intézet három vezető szakértője (Dr. Vörös Attila tudományos igazgató, Dr. Merétei Imre Tamás tudományos tanácsadó, környezetvédelmi szakértő, Dr. Berényi János tudományos tanácsadó) Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesnek, amelyben arra kérik, hogy „szíveskedjék elállni a tervezett kísérlettől a fővárosi lakosok, a fővárosi közlekedők, a fővárosi vállalkozók mind rövid, mind közép, mind hosszú távú érdekeinek védelmében”.
Az Index úgy tudja, hogy a következő közgyűlésre szánt előterjesztést Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes nem írta alá, így elképzelhető, hogy nem is tárgyalja majd azt a testület.
A főváros nagyszabású forgalomcsillapítási programot indít, hangzott el Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes és a Levegő Munkacsoport sajtótájékoztatóján. De kinek a pozícióit erősíti az egy hónapos nyári kísérlet? Félő, hogy a közvélemény kutatás azt jelzi majd: „monnyon le!”
Az építészfórum rövid hatáselemzése a mesterséges dugók ötletéről.
Az iskolaszünet kezdetével fellélegezhet Budapest belvárosa egy hónapra, a főváros ugyanis nagyszabású forgalomcsillapítási programot indít, hangzott el Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes és a Levegő munkacsoport sajtótájékoztatóján. A modellkísérletről két hét múlva dönt a fővárosi közgyűlés.
Sávlezárásokkal idézne elő dugókat a budapesti közlekedésben nyáron a fővárosi önkormányzat, hogy tesztelje forgalomcsökkentési terveit, közölte egy birtokába jutott munkaanyagra hivatkozva hétfőn az Origo.
Az írás szerint szinte az összes bevezető főúton lezárnának egy-egy sávot, hogy így kényszerítsék autóbuszokra és kerékpárra a budapestieket. "A lezárásoktól az önkormányzat élhetőbb belvárost remél", írták, a Főpolgármesteri Hivatal felkérésére végzett, egy fővárosi tervezőiroda által készített tanulmányra hivatkozva.
Május 16-án kezdődik a Rózsakert, 18-án a Vénusz utca és a Farkastorki út rekonstrukciója, áll a főpolgármesteri hivatal közleményében.
Pünkösdre elkészül a Szabadság híd, jelentette be helyszíni sajtótájékoztatón Demszky Gábor főpolgármester. Budáról Pestre azonban csak a Lónyai utcáig lehet majd menni autóval, mert ott a Kálvin téri metróállomás építése miatt le kell kanyarodni a Kiskörútról. Az év végéig várhatóan ez a forgalmi állapot marad.
A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. folyamatosan javítja az úthibákat a 2005-2006-os nagy budapesti útfelújítási program során hibás munkát végzett, azóta már felszámolás alatt lévő cégek, illetve azon társaságok helyett, amelyek felmondták a garanciális szerződéseket.
A politikusok tájékoztatása szerint az esetenkénti hibás munkavégzések ellenére is alapvetően sikeres volt ez a fővárosi útjavítási program, amelynek keretében az önkormányzat tulajdonában lévő 1040 kilométeres budapesti úthálózat közel egyharmada, 280 kilométer újult meg.
A Főmterv'TT Zrt. vezette konzorcium tervezheti a budapesti Margit híd felújítását és a kapcsolódó közlekedési rendszer fejlesztését, és végezheti a tervezői művezetés feladatait - az eredmény a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A nyertes konzorcium tagjai: MSC Mérnöki Tervező és Tanácsadó Kft., CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt., és a konzorciumot vezető Főmterv'TT Zrt.
Az ajánlatkérő Budapest Főváros Önkormányzata nettó 395 millió forintra becsülte a tervezési díjat, a nyertes nettó 350 millió forintért vállalta a munkát.
Hat helyen javítják az útburkolatot a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. munkatársai szerdán Budapesten. Reggel fél 7 és délután 3 óra között a II. kerületi Bimbó úton és az Ördögárok utcában, a XI. kerületi Pázmány Péter sétányon, a XVIII. kerületi Gyömrői úton és a XXII. kerületi Kamaraerdei úton, este 10 és csütörtök reggel 6 óra között pedig a XII. kerületi Ráth György utcában dolgoznak majd.
Az előző évekhez képest lassul az útfelújítások tempója a fővárosban a különböző nagyberuházások miatt; idén 36 kilométernyi útburkolatot újítanak fel összesen 43 útszakaszon, közölte Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester pénteken.
Többi között a hídfelújítások, a 4-es metró építése, a Budapest Szíve projekt és a főgyűjtőcsatorna kialakítása miatt kénytelen lassítani az útfelújítások ütemét a főváros, részletezte sajtótájékoztatóján a főpolgármester, hozzátéve, hogy jövőre már kétszer annyit utat újítanak meg, mint az idén.
Újabb hét szakaszon javítják az útburkolatot csütörtökön Budapesten. Reggel fél 7-től délután 3 óráig a III. kerületi Mátyáshegyi úton, a X. kerületi Jászberényi úton, a XI. kerületi Repülőtéri úton, a XIII. kerületi Dózsa György úton, a XVI. kerületi Szabadföld úton, valamint a XVIII. kerületben a Lőrinci úton dolgoznak majd a munkások. Este 10-től másnap reggel 6-ig pedig az I. kerületi Attila úton számíthatnak korlátozásra emiatt az autósok.
Városházi források szerint júliusig kiválasztják a kivitelezőjét és a független mérnökét a mintegy 12 milliárd forintos beruházásnak, amely felerészben EU-forrásból újulhat meg.
Május végére befejeződik a Szabadság híd felújítása, áll a főpolgármesteri hivatal Indexhez elküldött közleményében. Tavaly decemberben megindult a villamosközlekedés, Pünkösdkor pedig az autósok is birtokba vehetik a hidat.
A Szabadság híd átadása után, a 4-es metró építése miatt azonban korlátozásokra kell számítaniuk a Vámház körúton a Belváros és az Üllői út irányába közlekedőknek. Az ősszel kerül zárófödém a Kálvin téri állomásnál lévő nyitott gödörre, ez enyhíti majd a korlátozásokat.
III. kerület Jablonka út (Farkastorki út – buszforduló között)
Április 22-én, szerdán kezdődik a XIII. kerületi Gogol utca és a III. kerületi Jablonka út felújítása a Farkastorki út és a Jablonka úti buszforduló között.