Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMÁder aláírta a reklámadóról szóló törvényt
További Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Aláírta Áder János köztársasági elnök a reklámadóról szóló törvényt, amelyet az előző héten szerdán fogadott el az Országgyűlés, derül ki az Országgyűlés honlapjáról. A törvény, amely már 2014-re is megállapít adófizetési kötelezettséget, a kihirdetése utáni 31. napon lép hatályba.
Az Országgyűlés az előző héten fogadta el a jogszabályr, amelynek értelmében a reklámokból származó árbevétel, valamint a saját célú reklámok költsége után adót kell fizetnie a jövőben
- a médiavállalkozásoknak,
- a kiadóknak,
- a szabadtéri reklámhordozók hasznosítóinak
- és az internetes reklámok közlőinek.
A jogszabályt a Magyarországon letelepedett médiaszolgáltatókra kell alkalmazni, valamint azokra, akik napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű műsorokat sugároznak Magyarország területén.
Orbán Viktor miniszterelnök pénteken a Kossuth Rádióban a döntést így indokolta:
a reklámszakma sem maradhat ki a méltányos közteherviselés elvének érvényesítéséből. Nem gazdasági kényszer van, hanem igazság van.
10 milliárdot sem hoz a konyhára
A jogszabály különböző sávokban határozza meg a reklámbevételek adóját: félmilliárd forintos árbevételig 0 százalékos, 20 milliárd forint felett azonban már 40 százalékos adót kell fizetni. Az adóból kevesebb mint 10 milliárdot vár a költségvetés.
- Az adóalap félmilliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük.
- 5 milliárd forintig 1 százalékot,
- az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot,
- 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot,
- 15 és 20 milliárd között 30 százalékot,
- 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.
Reklámadó = RTL Klub-adó
Az új adó az RTL Klubot, illetve a csatornát működtető Magyar RTL Televízió Zrt.-t érinti a legsúlyosabban (erről ebben az elemzésünkben olvashat bővebben). Éppen ezért az RTL Klub pénteken levélben fordult Áder János köztársasági elnökhöz, azt kérve az államfőtől: ne írja alá a reklámadóról szóló törvényt, mert az
sérti közösen vallott európai értékeinket, így elsősorban a sajtószabadságot és a versenysemlegességet.
Andreas Rudas, az RTL Csoport elnöke korábban azt nyilatkozta reklámadóval kapcsolatban, hogy a csatorna felveszi harcot és nem vonul ki Magyarországról. Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója egyébként május közepén arról beszélt a Kreatívnak, hogy nem kizárt, hogy politikai nyomás nehezedik egyes médiaügynökségekre, hogy ne az RTL Klubnál költsék el a pénzüket, hanem inkább a most már kormánybarát Tv2-nél.
Szolidaritás az RTL Klubbal
Június elején a Magyar Reklámszövetség tiltakozó kampányt szervezett a reklámadó bevezetése ellen. A felhíváshoz csatlakozott:
- a TV-csatornák közül a Cool, a FEM3, a Film+, a Film+2, a HírTV, a Muzsika TV, a PRO4, az RTL Klub, az RTLII, az RTL+, a Sorozat+, a Story4, a Story5, a TV2, a Super TV2, a Viasat3 és a Viasat6,
- a rádiók közül a Class FM, a Gazdasági Rádió, az Info Rádió, a Juventus Rádió, a Katolikus Rádió, a Lánchíd Rádió, és a Music FM,
- a nyomtatott sajtótermékek közül a Blikk, a HVG, a Magyar Nemzet, a Metropol, a Népszabadság, a Népszava, a Nemzeti Sport és a TVR-7,
- az online felületek közül a babaszoba.hu, a blikk.hu, a citromail.hu, a femina.hu, a gphirek.hu, a hazipatika.hu, a hirkereso.hu, a hir24.hu, a hvg.hu, az index.hu, az investor.hu, az iwiw.hu, a komment.hu, a kremmania.hu, life.hu, a mandiner.hu, a metropol.hu, az mno.hu, a napi.hu, a nepszava.hu, az nlcafe.hu, a nol.hu, a nosalty.hu, az nso.hu, az origo.hu, a portfolio.hu, a postr.hu, a quart.hu, a startlap.hu, a storyonline.hu, a szoftverbazis.hu, a tafelspicc.hu, az uzletresz.hu, a vezess.hu, a videa.hu, a wellnesscafe.hu, a 444.hu, a kreativ.hu, a mediapiac.com, a totaécar.hu. a totalbike.hu, a Hócipő.hu, a blog.hu, az indafoto.hu, az indavideo.hu, index fórumok, PORT.hu, Fidelio.hu, Színház.hu
és az mmonline.hu.
A televíziós csatornák elsötétítéssel, a rádiók a tiltakozás szövegének beolvasásával, a nyomtatott sajtó fehér lappal, az online felületek szintén elsötétítéssel fejezték ki a reklámadó bevezetése elleni tiltakozásukat.