Amikor Nelly Furtado 2006-ban éppen a Maneater című fülledt, érzéki dance-dalát vette fel, tűz ütött ki a stúdióban. Timbaland játszani kezdte a dal alapjait, és szó szerint kigyulladtak a hangszórók. A felvétel klipje a hiperszexualizált imázs egyik ikonikus darabja, meglepő módon Kamala Harris használta egy TikTok-posztban. Hogy a napokban megjelent 7 című albumon lesz-e olyan dal, amelytől leégnek a hangfalak, nem tudjuk, de az biztos: a 2010-es években némileg eltűnt, és az anyaság minden örömét kiélvező művésznő nagyon is vissza akar térni.
És erre jó oka van: a TikTok-korosztály a Maneater mellett felfedezte Say It Rightot, és Promiscuoust, többek között azért is, mert a poptörténetben kevesen tudják olyan ihletetten riszálni a feneküket, mint Nelly Furtado.
Na jó, Shakira és Jennifer Lopez is versenyben vannak, de a farmeres versenyszámot a kanadai művésznő nyerné. De ennél sokkal fontosabb, hogy Furtado dalait azért őrizte meg a dance-pop múló emlékezete, mert ezekben a szerzeményekben volt valami, ami túlmutatott a pop hagyományos kulturális transzferein. A kanadai és portugál felmenőkkel rendelkező énekesnő új albumának felütése egy multikulturális karnevál, mintha Al Jazeera televízió főcímeiből, a portugál folkból, a trapból és az EDM-ből mixelte volna egy ottawai bérház hetedik emeletén a helyi Azahriah. Az dance-pop kategóriájában az album nagyon is korrekt munka, nyilvánvaló, hogy Furtado nemcsak erős, karakteres egyéniség, de még mindig különlegesnek számít az orgánuma.
Azon lehet vitatkozni, hogy alulértékelt-e a művészete, hogy elmúlt-e már a trendformáló kulturális hatása, de az biztos: a 2010-es években már nem találta a helyét, és hét évvel az utolsó kereskedelmi kudarcot jelentő lemeze után (The Ride, 2017) biztosra akart menni, és készített egy kockázatmentes dance-albumot, ami arra mindenképpen jó, hogy újra forgalomba hozza a nevét.
A kislemezdalok (Love Bites és a Corazón) nem mentek nagyot a listákon, de kár lenne azonnal leírni a lemezt, mert lehet, hogy, mondjuk, a Ready For Myself vagy a Better Than Ever című powerballada betalál, és húzza magával az albumot. És nem lesz olyan nagy bukás, mint Katy Perry minden szempontból elhibázott idei visszatérése, mert Furtado albuma hiteles, önazonos, kellemes produkció, a művésznő még mindig tud történeteket mesélni a dance-pop nyelvén.
Több évnyi (félresikerült) próbálkozás után az ikonikus brit rockzenekar, a Pink Floyd megállapodást kötött a Sony Musickal, és 400 millió dollárért eladta a zenei felvételeik és a nevük felhasználásához való jogot − erősítették meg források a Varietynek.
A megállapodás annak ellenére köttetett meg, hogy a zenekar tagjai, különösen a fő dalszerzők, Roger Waters és David Gilmour között évtizedekig nézeteltérés volt. A dobos Nick Mason, valamint a billentyűs Richard Wright és az alapító énekes-dalszerző Roger „Syd” Barrett hagyatéka is érintett az ügyben.
A megállapodás a zenei felvételek, valamint a név jogait tartalmazza, de a dalszerzés jogait nem, mivel azok az egyes szerzők tulajdonában vannak.
Megtört a jég, ami úgy tűnt, hogy antarktiszi vastagságúra fagyott. Egy évtizedbe telt, mire a kétezres évek egyik legsikeresebb rockzenekara, a Three Days Grace tagjai elásták a csatabárdot, és újabb pár évbe, mire ennek gyümölcsét a közönség is megízlelhette. A csapat bejelentette, hogy korábbi énekesük, Adam Gontier, akivel olyan number 1 slágereket adtak ki, mint az I Hate Everything About You, a Chalk Outline, az Animal I Have Become vagy a Break végre visszatér a frontra és azt is elmondták, mi lesz a sorsa a Gontier távozásakor érkezett Matt Walstnak.
Nem fogunk hazudni, vártunk valami hasonlóra, hiszen 2022-ben már képesek voltak egy asztalhoz ülni a srácok, az elmúlt évben pedig több olyan koncert is volt, ahol Adam Gontier is vendégszerepelt pár dal erejéig. Sejtettük, hogy készül valami,
de arra senki sem számított, amiről a banda nem rég Instagram oldalán posztolt.
Eleinte csak néhány titkosított üzenet érkezett posztokban, amiből csupán annyi derült ki, hogy Gontier és a banda aktívan kommunikál. A közösségi média felületen azonban nem rég egy új poszt jelent meg a legutolsó, Explosions című lemezt promotáló poszt mellett, amiről kiderült, hogy az utolsó olyan album lesz, amit a banda az elmúlt tíz évben megszokott felállásban készített.
Az Index szerkesztősége gyakran kap zenei anyagokat feltörekvő együttesektől, előadóktól. PickUp néven elindított sorozatunkban időről időre beszámolunk három új névről, csapatról, küldjenek akár lemezt, kislemezt vagy single-t.
Fontos: az Indexet az előadók keresik meg, érdekükben nem jár közben kiadó – sem PR-os, sem marketinges, legfeljebb kapcsolattartó. A hármas listát a Kultúra rovat – stílusbéli és tartalmi korlátok nélkül – kizárólag saját belátása szerint állítja össze. A mostani PickUp három előadója:
Az A-ha a pop egyik leginkább félreértett zenekara, amit főleg a kerek negyven éve, 1984 októberében megjelent Take On Me slágerüknek, és a hozzá készült Steve Barron-féle képregényes klipnek köszönhettek. Az A-ha évekig küzdött a tinisztár imázzsal, oly' annyira, hogy a pályájukat összegző Time and Again: The Ultimate című albumuk cover fotóján már nem látszik a rockabillys frizurájuk.
Már csak azért sem, mert mindhárom tagon nagykabát van és kalap, és úgy néznek ki, mintha a volt osztályfőnökük temetésén fotózták volna őket, ahol bejátszották a Living Daylightot, és Harket a gyászbeszédében idézte volna a dal egyik sorát: Eljön a reggel és a fényszórók elhalványulnak. Az élet a halálunkban rejlik.
A múló idő ellenében született a Time and Again: The Ultimate album, amely először jelent meg vinylen. Rövidebb törzsanyaggal és egy remixeket is tartalmazó bónuszkoronggal CD-n már 2016-ban publikálták ezt a műsort, hogy az akkor boltokba került Cast In Steel című stúdióalbum turnéját népszerűsítse. Most viszont a remixek – nagyon helyesen – lemaradtak, viszont a 19 dal mellé felkerült két, a CD-n nem szereplő dal is. A dupla lemez utolsó előtti felvétele a This Is Our Home a 2017-es Summer Solstice című MTV Unplugged albumról és az I'm In a 2022-es True Northról, utóbbi klipjében egy tradicionális norvég gyászszertartást láthatunk. De ha az A-hának létszámfeletti válogatásalbuma jelent meg eddig, akkor mi legitimálja a Time and Again: The Ultimate gyűjteményt?
Nos, elsősorban az, hogy ez a kollekció eddig csak CD-n volt elérhető, és most vinylen is megjelent, és a bónusz daloknak köszönhetően ez lett az egyetlen olyan A-ha-válogatás, amely az összes stúdióalbumról tartalmaz dalokat. Arról nem beszélve, hogy a felvételek vinylen sokkal jobban szólnak, mint CD-n vagy éppen streamelve. És ez az A-ha esetében különösen fontos, hisz éteri popzenéjüknek nagyon is jól áll a hagyományos formátum, izgalmasak az elektronika és az akusztikus hangszerek egymásra épülő struktúrái. Vannak, akik a hetvenes években csak azért vettek hifit, hogy hallják, mit hoz ki Jean-Michel Jarre Oxygène albumából a gép, és talán akadnak olyanok, akik pont az A-ha-lemez különleges hangzása miatt emelik le lemezjátszójuk plexi tetejét, miközben elindíthatnának egy playlistet is a Tidalről.
A World Music Charts Europe szeptemberi toplistájának első helyezettje a Söndörgő Gyezz című albuma, amelyet a világhírű jazzszaxofonossal, Chris Potterrel rögzítettek. A lemez az amerikai GroundUP Music kiadónál jelent meg. A délszláv zenei hagyományokból merítő zenekar a London Jazz News szerint igazi kortárs európai jazzlemezt készített. A Gyezzt kritikájában a Jazzwise és a Songlines Magazin is négycsillagosra értékelte, az utóbbi Top Of The World listájának is az első helyén debütált. A lemezt a magyar közönségnek 2024. november 15-én mutatják be az Eiffel Műhelyházban.
A közel három évtizede alakult Söndörgő zenéje délszláv hagyományokra épít, de folyamatosan keresik azokat az irányokat és zenei utakat, amelyekkel úgy tudnak a tradícióhoz hozzáadni, hogy az a jelenben is érdekes és érvényes legyen. Elsődleges hangszerük a szerb és magyar népzenében egyaránt népszerű tambura, de hangzásképük fontos elemei a fúvósok és a harmonika is.
Megjelent, vagyis mától elérhető a streamingoldalakon Ákos Metropolis című dupla albuma, illetve korlátozott számban CD-n és szintén komoly kivitelű dupla LP-n is megvásárolható. Harminchat éve tartó dalszerzői-előadói munkája során ez Ákos első dupla stúdióalbuma. Törzsközönsége a Facebookon követhette a visszaszámlálást, és nem csupán a dalokkal ismerkedhettek meg, hanem Ákos személyes gondolataival is.
Kevesen vállalkoznak ma már arra, hogy album formátumban alkossanak, amelynek van egy gondolati íve, és egyben hallgatva – mint Ákos új dupla albuma – egy nagyjátékfilmnyi impulzust tartalmaz.
Ez olyan, mint egy regény, ami egyben más hatást kelt, mint fejezetenként
– mondta Ákos a Metropolis című dupla albumot bemutató sajtótájékoztatón. A huszonkét dalt természetesen lehet külön-külön is hallgatni, de egyben többet adnak.
A kiadvány, vagyis a Metropolis északi és déli oldalra tagolódik: az előbbi tizenegy számban a gitár, az utóbbiban a szintetizátor dominál. Ez a szerzemények a legutóbbi, 2019-es Idősziget- lemez óta eltelt időszakban születtek. A szövegeket, mint mindig, ezúttal is Ákos írta, emellett tizenhárom tétel zenéjét szerezte és hangszerelte, de a szerzői és előadói feladatok mellett – szokás szerint – producere és művészeti vezetője is volt az albumnak. Szerzőtársai közül Lepés Gábor négy dal zenéjét jegyzi, ő volt hangmérnökként Ákos legfőbb alkotótársa. Madarász Gábor gitáros és az exbonanzás Menczel Gábor billentyűs két-két dal zenéjét szerezte.
Hosszú évek után új dalt adott ki a kultikus brit zenekar, a The Cure, ráadásul a gótikus elemekkel operáló post-punk banda azt is bejelentette, hogy az Alone című dalt még több követi a november 1-jén megjelenő új lemezükön. A Songs From a Lost World már a 14. albuma lesz a zenekarnak, ami legutóbb 16 évvel ezelőtt adott ki lemezt 4:13 Dream címmel.
Új dallal jelentkezett a brit kultikus zenekar, a The Cure, ami mellé az új album megjelenésének időpontját is bejelentették – szúrta ki többek között a The Billboard.
A Robert Smith vezette zenekar annak ellenére, hogy legutóbb 2008-ban adott ki új dalt és lemezt, azóta is folyamatosan turnézott. Ugyanakkor mint kiderült, emellett új dalokon is dolgoztak,
mivel szeptember 26-án megjelent Alone c. dal a november 1-jén megjelenő új album első felvezetője.
A közel hétperces dalt egyébként az elmúlt két évben a nyitódaluk volt a koncertjeiken, azonban most már hivatalosan is kiadták, bejelentve mellé, hogy azt továbbiak követik a november 1-jén megjelenő Songs From a Lost World című lemezen.
Az 1975-ben alakult rockzenekar Budapesten, jövő tavasszal indítja születésnapi turnéját, amelyet augusztusban zár le Varsóban. Mint azt korábban megírtuk, a születésnapi koncertsorozat május 27-én, Budapesten indul. A Run for your Lives turné első állomása fővárosunk, amit még 27 további stadionfellépés, arénashow és fesztivál követ szerte Európában.
Az iron maiden most jelentette be, hogy 2025. május 28-án egy második koncerten is fellépnek Budapesten.
Az énekes Bruce Dickinson azt mondta: 2025 különleges év lesz a bandának, ezért a rajongóknak életre szóló élményt akarnak nyújtani.
Az Iron Maiden menedzsere, Rod Smallwood elmondta, már mögöttük van 100 millió eladott album és 2500 show 64 országban, de most az összes album dalai – a legismertebbektől a kevésbé játszottakig – felcsendülnek a koncerteken látványos show-elemek közepette.
A turné első felében vendégfellépő az amerikai Halestrom rockzenekar lesz. Budapest után Prágába mennek, majd végiglátogatják a skandináv országokat, és folytatják Közép- és Dél-Európában. A turné utolsó állomása Varsóban lesz, augusztus 2-án.
A budapesti koncertre szeptember 26-án 10 órától kezdődik a jegyvásárlás a livenation.hu oldalon. Az Iron Maiden Fan Club-tagoknak azonban most is van elővásárlási lehetőségük szeptember 24-én 10 órától, és a Live Nation regisztrált tagjainak szeptember 25-én 10 órától szintén lehetőségük lesz vásárolni.
Összefolynak, szűnni nem akaró érzelmi hullámot képeznek a Seether új lemezének dalai. A The Surface Seems So Far című album azt a megszokott grunge, post-grunge és metál fúziót hozza, amelyben a zenekar a legjobb, témái pedig ismételten Shaun Morgan életének aktuális élményei, amelyek az elmúlt négy évben és a pandémia alatt gyűltek össze.
„A hatalmak azt mondták, hogy nem számítok, nem vagyok fontos személy, és a megélhetésem sem volt az sokáig” – fogalmazott a zenekar frontembere egy Billboardnak adott interjúban a Covid-időszakról.
Az énekes aggódott a családja megélhetése miatt, hiszen nemrég született meg a harmadik gyermeke, épp azalatt a másfél év alatt, amikor a mostani lemez munkálatait végezték. 2022-ben kezdett helyreállni a zenei világ, de legutolsó albumuk, a Si Vis Pacem, Para Bellum épp a lezárások kezdetén, 2020-ban debütált, ami elgondolkodtatta a szerzőt.
Súlyos szerelmi bánat égette Fekete Pákó szívét és ajkait, de végre visszatért a kicsi lány, akit úgy várt. Új dalából kiderül, hogy lehet az a nagyváros vagy a tengerpart, a szenvedélyes szerelemnek semmi sem szabhat gátat, a jó dolgokra pedig érdemes várni.
Megjelent Lapite Oludayo, közismert nevén Fekete Pákó új száma Gyere és csókolj címmel, ami a két éve kiadott Pusz Pusznak a folytatása. Olyannyira a folytatása, hogy ismét Tarkan Şımarık (Kiss Kiss) című dalának alapjára született, de ezúttal más végeredményben. A tavaly magyar állampolgárságot szerzett előadó, alkalmazva a modern technológiák vívmányait, hogy érzéseit még teljesebben átadhassa, némi autotune-nal tisztította hangját, így a szenvedélytől átfűtött énekdallam most már – szemben a Pusz Pusz egyes részeivel – teljes mértékben kivehető.
A két dalnak nem csupán az alapja, de a szövegezése és dallamvezetése is hasonló, ezzel is jelezve, hogy egy évek óta tartó, türelmes várakozás teljes eposzi költeményét öntötte kétrészes zenei formába az előadó. A sorokból kiderül, hogy a lányra gondolva, aki egyszer felperzselte szívét, szenvedély tölti el, miközben csókjának bizsergető emlékeit még mindig ajkain őrzi.
Nick Cave a fia halála után több meditatív, csendes lemezt készített, de a most megjelent Wild Godban ismét a teljes zenekar részt vett, Cave pedig az öröm lemezeként hivatkozik rá. „A Wild God már egy erőteljes életigenlés. Nem véletlen, hogy az album munkacíme sokáig Joy volt” – írtuk az új lemezről.
Állandó alkotótársa és legjobb barátja, Warren Ellis most a hvg.hu-nak adott interjút, amelyben többek között elmondta:
A pop nagy kalendáriumának egyik piros betűs ünnepe szeptember 23. A nap nemcsak „Battonya felszabadulásának évfordulója”, de 1962-ben az Omega is ezen a napon adta első koncertjét, és szeptember 23-án volt a Budai Ifjúsági Parkban az utolsó koncert, a P. Mobil 1984-es Elektromos temetése, valamint 1979. szeptember 23-án rendezték a Piramis A nagy buli című koncertjét is, amelynek hangfelvételét minden idők legjobb magyar koncertlemezeként tartjuk számon.
Közismert, hogy a Piramis fénykorát megörökítő album a teljes koncert felét tartalmazta, és alapvetően az új dalokra fókuszált, így A nagy buli félig új sorlemeznek is tekinthető. Közismert az is, hogy a zenekar a teljes koncertet szerette volna kiadni dupla lemezen, a legendák szerint ehhez el is készült egy dupla, úgynevezett gatefold tasak, ezt azonban senki sem látta.
Nyilván az lett volna a legjobb, ha előkerül, és eleve azzal az arculattal jelenik meg a teljes koncertet tartalmazó album, amit most, 2024-ben, a buli 45. évfordulóján a kezünkbe foghatunk. Ám nemcsak az eredeti tasakterv veszett el, de magáról a koncertről sem került elő jó felbontású fotó; olyan, amit nyomdai minőségben a coverre lehetett volna tenni.
Az albumot kiadó Moiras Records végül négy címlapot állított elő, minden lemezoldal kapott kvázi-covert. Az jogos, hogy úgymond ne hazudjon a cover, és ne rakjunk rá olyan koncertképet, ami nem azon a bulin készült, ugyanakkor már eleve A nagy buli borítóján sem az 1979. szeptember 23-i koncertről készült fotó látható. Ha hinni lehet a Becsület című dalban elhangzó zenekari bemutatásnak, akkor semmiképp.
Ugyanis így mutatják be Révészt: „Még egy ember hátramaradt a bemutatásból, itt táncol a színpad közepén, talpig fehérben…” Nos, ha ez valós leírás, akkor beláthatjuk: a címlapfotó nem azon a koncerten készült, hiszen Révészen fekete bőrnadrág és bőrdzseki látható, és egy matrózcsíkos póló. Ráadásul az új albumon van egy belső tasakfotó, ami tényleg A nagy bulin készült, ott viszont tényleg talpig fehérben látható Révész.
Szóval maga az eredeti kiadvány is kegyes csalás volt,
arról nem is beszélve, hogy a hangfelvételt feljavították, de úgy, hogy abba bele is játszottak. Erről majd később.
A Moiras nem ment bele kegyes csalásokba, nagyjából egy évig keresték a képes dokumentumokat A nagy buliról, de megfelelő méretű coverképet nem találtak, így az album külleme nem is tükrözi azt a dinamizmust, ami a koncertanyagot jellemzi.
Mindig egyfajta öröm Manu Chaót hallgatni. Pokolian kemény világról énekel a francia születésű zenész, de mégis úgy teszi, hogy az embert kellemes érzés fogja el. Nem ítélkezik, nem kioktat, nem szemrehány, hanem megmutatja, hol lehet a mindennapokat élhetővé tevő apró örömöket meglelni. 14 évet vártunk rá, hogy Manu Chao új lemezzel térjen vissza, és újabb különleges dalokkal lepje meg a hallgatóságát, a Viva Tu című albummal pedig most meg is tette.
Kicsit ellentmondásos a dolog, hisz dalainak van egy erős társadalomkritikus vonulata, de valahogy tőle úgy hangzik a kritika, mint amikor a gyerek megégeti a kezét a forró vízzel, mire a szülő leszidja, de közben mégis megöleli, próbálja szeretettel elnyomni az ijedség és a fájdalom okozta rossz érzéséket.
Manu Chao számaival rávilágít a világ hibáira és a periférián rekedt emberek történeteire, amelyek között akadnak elég kemények, akár a São Paulo Motoboy című dalban, amihez még dokumentumfilm is készült. Ettől függetlenül nem érezzük, hogy szégyenkezni kéne, hanem inkább azt, hogy tenni kell azért, hogy a dolgok jobbra forduljanak.
Új lemeze, a Viva Tu ezt a különleges életigenlő hozzáállást viszi tovább. Az album az előadó elmúlt másfél évtizedének utazásait, az általa megismert történeteket ülteti át dalokba. Leginkább a hétköznapi emberek élete van a fókuszban, az ő örömeik, csalódásaik, nyomoruk vagy épp sikerük.
Szeptember 25-én veszi kezdetét a 2024-es League of Legends World Championship, amelyhez a hagyomány szerint idén is egy neves előadó vagy banda ír indulót. 2015-ben először az Imagine Dragons hozta el, a Warriors pedig azóta is tartja az első helyét. A Budapesten duplázó altrock együttes mellett olyan előadók is adták már nevüket a világ egyik legnagyobb e-sport-versenyéhez, mint Zedd, a NewJeans vagy Lil Nas X. Az idei Worlds-dalt pedig nem más hozza el, mint a hamvaiból feltámadó Linkin Park, amelynek címe Heavy is the Crown lesz.
A Linkin Park nemrég robbantott egy nagyot, miután bejelentették, hogy hét évvel Chester Bennington halála után visszatérnek, élen a Dead Sara alapítójával, Emily Armstronggal. A meglepetéskoncerten arról is beszámoltak, hogy egy új albumon dolgoznak, amit egy visszatérő turné is követ.
Clear your schedule, this is your calendar now. Get ready for everything that #Worlds2024 has to offer! Things kick off this month leading us to the Finals and Opening Ceremony on November 2. pic.twitter.com/4yQr3SPdoI
— League of Legends (@LeagueOfLegends) September 9, 2024
Chester Bennington fia után édesanyja is kommentálta a Linkin Park új énekesének bejelentését. Susan Eubanks azt mondta, elárulva érzi magát, ugyanis a banda tagjai megígérték neki, ha ilyen döntést hoznak, előtte értesítik őt róla – ám elmondása szerint ez nem történt meg.
„Úgy érzem, elárultak” – nyilatkozta a 2017-ben elhunyt énekes anyja. Arról számolt be, hogy többször találkozott a Linkin Park tagjaival, Mike Shinodával és Joe Hahnnal az évek során, azonban egyikük sem beszélt újraalakulásról. Bár Shinoda kérdezte arról, hogy kiadhatnak-e korábban felvett dalokat Chester hangjával, a „múlt eltörléséről” nem esett szó.
Az énekesnő Tension II című albuma – amely 13 dalt tartalmaz – október 18-án jelenik meg, a világkörüli turné pedig februárban indul hazájában, Ausztráliában, majd Ázsiában és az Egyesült Királyságban is megfordul. A BBC szerint ez lesz az elmúlt évtized legnagyobb szabású Kylie Minogue-turnéja.
Egy nyilatkozatában a popikon azt mondta: „több mint izgatott”, hogy „a Tension-korszakot és még többet” ünnepelhet a rajongókkal. „Lesz egy csomó Padaming” – mondta, utalva a 2023-as, vírusszerűen terjedő, Grammy-díjas dalára, a Padam Padamra. Eddig húsz dátumot jelentettek be, de Minogue elmondta, hogy még több is érkezik.
A 31 éves Zayn Malik Jimmy Fallon műsorában bukkant fel nemrég teljesen meglepetésszerűen, és olyan bejelentést tett, amelyre senki sem számított. A popsztár egy cetlit adott át a műsorvezetőnek, amin ez állt:
Hé, Jimmy, örülök, hogy látlak haver. Idén ősszel először indulok önálló turnéra, szóval ha végeztél az almaszedéssel, megnézheted a Stairway To The Sky turnémat az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Holnap délelőtt hivatalos bejelentést teszek, jelezzétek, melyik időpontra szeretnétek jegyeket.
A hír nagy port kavart a rajongók körében, akik alig hiszik el, hogy ilyen hamar láthatják kedvencüket a színpadon – írja a The Sun.
A születésnapi koncertsorozat május 27-én Budapesten indul. A Run for your Lives turné
első állomása fővárosunk, amit még 27 további stadionfellépés, arénashow és fesztivál követ szerte Európában.
Ezekben a vad, bizonytalan időkben az üres égboltot kérdezem: ki tartja mozgásban a dolgokat, kinek énekeljek hozsannát? – kérdezi David Gilmour az A Single Spark című dalában, amely a Luck and Strange című új lemezén hallható. Már az önmagában ünnep, hogy kilenc évvel az utolsó, Rattle That Lock (2015) című szólólemeze után Gilmour új anyaggal jelentkezett, de az külön figyelemre méltó, hogy szerinte ez a legjobb albuma, amit az 1973-as The Dark Side Of The Moon óta készített.
Persze, az ilyen megjegyzések inkább reklámfogások, de valóban meglepően izgalmasak a Luck and Strange kreatív együtthatói, és ez többek között annak köszönhető, hogy a Pink Floyd egykori gitárosa az Alt-J és a Madness producerével, Charlie Andrew-val dolgozott együtt.
Szóval, Andrew tartotta mozgásban a dolgokat, és arra inspirálta Gilmourt, hogy felejtse el a rajongók elvárásait. Korábban Gilmour nem alkalmazott producereket, így most távolabb tudott lépni az egójától, aminek köszönhetően Charlie Andrew közvetlenséget, némi intimitást és koncentráltabb munkát vitt a gitárzseni hangzásába. És végül kinek énekelt hozsannát? Nos, elsősorban a családjának, a feleségének, ugyanis a Luck and Strange a legjobb értelemben vett családi vállalkozás, Gilmour lánya, Romary énekel az albumon, fiai Gabriel és Charlie háttérvokáloznak, a szövegek nagy részét pedig felesége, Polly Sampson írta. Míg ez egy zárt áramkör, harmónia van a családtagok között, addig a Pink Floyd történetében hangsúlyosak a Gilmour és a Waters közötti ellentétek.
Persze a legtöbben Waterst tartják a neveletlenebbnek, ugyanakkor Gilmour is úgy beszél a Pink Floyd egykori turnézenekaráról, hogy abban nincs köszönet, szerinte néhányan a bandából jobban jártak volna, ha egy Pink Floyd tribute zenekarban játszanak, ezért úgy gondolta, hogy most olyanokkal veszi fel az új lemezét, akik valóban kreatívak. Persze Alt-J ide vagy oda, aki azért vesz meg egy Gilmour-szólólemezt, hogy a Pink Floydot is hallja, az annak ellenére kap extra dózist a zenekarból, hogy Gilmour már jó ideje minden erejével túl akar lépni a múlt árnyékán. Szinte minden mozdulata afféle ördögűzés, a gonosz pedig maga Roger Waters. Ugyanakkor a címadó dalban hallhatjuk a néhai Rick Wright orgonajátékát.
Mindig is sztár voltam – mondja Nellie (Margot Robbie) Mannynek (Diego Calva) a Hollywood hőskorát bemutató szélesvásznú filmben, a Babylonban. Paris Hilton is mindig popsztár volt, csak éppen meg kellett várnia, míg lemezt készítenek neki, hogy karakterének legyen zenés kiterjesztése is, hogy ne csak egy partiarcot lássunk benne, aki paparazzóknak pózol, és akiről az a legtöbb, ami elmondható: sok pénze és sok barátnője van.
2006-ban készített egy albumot, amin a reggae-s hatású Stars Are Blind igazi sláger lett, így aztán saját jogon is beállhatott fotózkodni a divatmárkák rollupja elé. Paris Hilton maga a nagybetűs celeb és influenszer, aki a 2006-os Paris című semmitmondó, de a maga nemében korrekt dance-pop műsora után idén Infinite Icon címmel új lemezzel jelentkezett.
Hiltont Sia bátorította arra, hogy ébressze fel szunnyadó popkarrierjét, vegyen fel új popalbumot, aminek majd ő lesz a producere. Az Infinite Icon egyáltalán nem kellemetlen, inkább csak jellegtelen dance-pop hibrid, Megan Thee Stallion, Rina Sawayama, Sia és Meghan Trainor kollaborációival. A lemez pont olyan, mintha egy dubaji nyaralás TikTok-szkeccseinek aláfestő zenéje lenne. Az Infinite Iconon érződik, hogy Hilton korábban már kipróbálta a lemezlovas foglalkozást, tudja, mi az, amitől kiesik Miley Cyrus és Meghan Trainor követői kezéből a csillogó Prada retikül. A lemezt úgy pozicionálják, hogy nőknek és melegeknek készült, érett, önreflexív munka, amely olyan kérdésekkel foglalkozik. mint a mentális egészség és az anyaság.
Ehhez képest az egyik húzódal a Megan Thee Stallion közreműködésével készült BBA (Bad Bitch Academy) című klubhimnusz, ami tanácsokat ad ahhoz, hogyan legyél menő ribi. De azért ott a Siával közösen előadott Fame Won't Love You, melynek a Brandon bababolt promófilmre emlékeztető klipjében Paris és a férj, Carter Reum virágkompozíciók és luxusbabaholmik között ölelgetik a gyermekeiket. A dal ráadásul olyan bölcsességet ad útravalóul minden tradwife anyának, hogy a hírnév nem fog úgy szeretni, mint egy anya és egy apa. A Paris in Love című valóságshow-műsorában nyomon követhettük az esküvőjét, láthattuk, hogy önálló celebkarrierrel rendelkező kutyusa hogyan ugrabugrál az esküvői ruhája uszályán.
Viharos jogi vita alakult ki a toplistás brit rapper, Ren és a zenei producer, Kujo közt. Utóbbi azzal vádolta meg az előadót, aki tavalyi lemezével a brit slágerlisták élére tört, hogy egyik dalában jogtalanul használta fel az őáltala kreált zenei alapot, ezért visszamenőlegesen is komoly anyagi elégtételt követel tőle. Az előadó nemrég egy hosszú videóban tette közzé a történet részleteit, amiben kifejti, hogy szerinte valójában mi történt. Ezt követően egy dalt is kiadott, amiben nagyon kiosztotta Kujót és barátnőjét, akikkel hosszú heteken át vitázott az ügy miatt.
Számos olyan online felület található, ahol különféle ritmusokat, dallamokat, témákat tesznek közzé alkotók, amiket meg lehet vásárolni, hogy annak segítségével dalokat kreáljanak szerzők. Vannak, akik inspirációs alapként nyúlnak hozzájuk (például Ren is), mások pedig teljesen erre építik számaikat.
A hiphop világában nem ritka, hogy egyes dalokat vagy dallamokat sample-ként (egyfajta zenei elemként) használnak producerek és szerzők, azonban ennek teljesen eltérőek a jogi megkötései, mint amikor valaki átdolgoz egy másik számot. A fő ok, hogy itt az eredeti alkotás egyes részei teljes egészében szerepelnek az új számban, és nem csupán a dallamot vagy a szöveget gondolja újra az alkotó.
Láthatunk a sample használatra példát Megan Thee Stallion, és átdolgozásra Desh esetében. Azonban ha valaki jogi értelemben rosszul nyúl az ilyen eszközökhöz, akkor hasonlóan járhat, mint anno Kanye West, amikor a Gyöngyhajú lány dallamát építette be egyik számába.
Ezzel a nehézséggel szembesült most a brit rapper, Ren is. Legutóbbi albuma, a Sick Boi címadó dalához vásárolt egy alapot, amely az alkotási folyamat során inspirációként szolgált számára, így be is építette azt számába. Bár a zenész többnyire maga készíti zenéit,
ezúttal megihlette Kujo produceri munkája, ami durva végeredményt hozott.
A zenész úgy vélte, hogy korlátlan felhasználással vásárolta a jogtiszta tartalmat, amit jogi és kiadói csapata is megfelelően kezelt. Kiderült, hogy a folyamat több ponton is megbukott, amivel már csak akkor szembesült, amikor dalát a YouTube szerzői jogi visszaéléssel való vádak alapján letiltotta. Nagyjából két hete egy több mint félórás videót tett közzé, amiben részleteiben elmeséli az egész történetet.
Ha a vinyl korunk hűtőmágnese, tehát szuvenír, amit nem a fridzsideren lehet lejátszani, hanem lemezjátszókon, akkor a Nick Cave and The Bad Seeds 18. albuma, a Wild God nemcsak egy emlék marad a reptéri váróból, hanem egy utazás teljes dokumentációja. A tengerben fürdés egyben keresztelés is, a Costa del Sol melletti hacienda pedig a paradicsom méretarányos mása.
A Wild God Nick Cave portfóliójának egyik magaslati pontja, vallásos meditáció, testen kívüli élmény, a kihordhatatlan gyász után az emberre váratlanul rátörő öröm. Nick Cave-nek tinédzserfia, Arthur 2015-ös, majd 31 éves fia, Jethro 2022-es halála óta a gyász szerepel az életműve centrumában.
Negyven éve sokak szemében még úgy tűnt, hogy Cave afféle Iggy Pop, táncdalos, kandúr bandis öltönyben, de aztán hamar bebizonyította, hogy Bowie, Lou Reed, Leonard Cohen és Bob Dylan mellett a helye, aki minden körülmények között megőrizte művészi integritását. Zenéje az elmúlt évtizedek alatt nem lett könnyebben hozzáférhető, sőt egyre nagyobb kihívások elé állította hallgatóját. Cserébe Cave saját magát tette hozzáférhetővé, a gyásza afféle segítőművészeti projekt lett, az albumai gyászfeldolgozó tréningek, viszont a Wild God már egy erőteljes életigenlés. Nem véletlen, hogy az album munkacíme sokáig Joy volt.
Most viszont a lemezt hallgatva a hatvanas évek táncdalhatású filmzenéi jutnak eszünkbe, és egy szerpentinútra gondolunk, ahol egy kabrióban lobog a napszemüveges vamp selyemkendője, és azt hisszük, hogy ez egy Campari-reklám, de aztán egy másodpercre mégis úgy tűnik: maga a valóság. Cave akkor is hiteles maradt, amikor Kylie Minogue-gal duettezett, és akkor is, amikor celebek karéjában ült Károly király koronázásán.
A Wild God afféle többtételes örömóda, ünnepi kórusokkal, a második vonalbeli szimfonikus space-rock felülírásával, mellotronszerű szintetizátorokkal. Az apokaliptikus blues-rock és gospel punk cirádáival meghív egy evangelizációra, ahol már nem a gyász pompáját dagasztja, nem azt gyászolja, ami elmúlt, hanem azt ünnepli, ami megmaradt a távozó emlékéből, ami még mindig megmaradt a világból.
„A csillagok olyan közelinek tűntek, hogy meg lehetett volna érinteni… Mindig is hittem, hogy a repülés csábítása maga a szépség csábítása” – mondta nem sokkal a halála előtt Amelia Earhart, az első női pilóta, aki arra adta a fejét, hogy első nőként körberepülje a Földet.
Hogy Laurie Anderson róla szóló zenés égi balettje, az Amelia a szépség csábítása-e, nos, ezt nem is olyan könnyű eldönteni. 35 percbe zsúfolva kísérhetjük el Amelia Earhartot az utolsó repülésére. Ha hosszabb ideig tartana ez a kortárs zenei történelemóra, valószínűleg olyan turbulencia lépne fel az elménkben, hogy kénytelenek lennénk képzeletbeli kényszerleszállást végrehajtani.
Laurie Anderson meditatív repülése ugyanis szintén veszélyes küldetés, igaz, nem végzetes kimenetelű. Earhart 1937. május 20-án szállt fel Oaklandből, és átrepülte Amerikát, Afrikát és Ázsiát, mielőtt gépe július 2-án eltűnt a Csendes-óceán felett. Az Amelia leginkább egy avantgárd oratórium – vagy egy rádiójáték, amelyben nincsenek igazi dramaturgiai csomópontok, inkább dokumentumok dalszerű illusztrációi kortárs klasszikus zenével, jazzes improvizációkkal és az elektronika effektjeivel.
A produkció tehát nem musical, nem rockopera, hanem afféle koncept lemez, amely az emberi szabadság határtalanságát, a tenger és az ég végtelenjét mutatja meg, miközben folyamatosan halljuk a repülőgép motorhangját.
Ez a zaj, amely nem egy igazi repülő jellegzetes hangja, hanem olyan kollázs, amit Anderson épített néhai férje, Lou Reed gitárjának és erősítőinek hangjából, megidézte Reed Metal Machine Music című dalát. Ebben a sound desingban hallhatunk még brácsát és murván guruló autót is. Az album tehát nem dokumentarista alkotás, még ha számos naplószerű dokumentumot és tényadatot sorol is fel. Ezek csak illusztrációk ahhoz, hogy érzékeltessék a küldetés nagyságát, és adjanak némi ellenpontot a lírai tájfestészethez, az égi kartográfia koordinátáinak rögzítéséhez.
Ritka, hogy egy ikonikus személy és hang elvesztése után egy banda talpra tudjon állni. Hét év telt el Chester Bennington halálát követően, mire a Linkin Park eldöntötte, mégis folytatja a karrierét. Új frontemberük, Emily Armstrong elsőre úgy fest, hogy képes helytállni, ráadásul a zenekar friss lemezzel is készül, amelyen már az énekesnő szerepel. Ennek ellenére sokakban van kétség, hogy hosszú távon miként alakul a banda sora ebben a felállásban. Lapunk most olyan ikonikus zenekarokat szedett össze, amelyeknek egy karizmatikus frontember elvesztése után kellett talpra állni. Az ő példáikon keresztül vizsgáljuk, hogy a Linkin Park milyen esélyekkel indul. Listánk, a – sajnos – meglehetősen sok hasonló történet miatt a teljesség igénye nélkül készült.
Ahogy a zenetörténet mutatja, tucatnyi példa van arra, amikor egy kultikus frontember halála befoltozhatatlan űrt hagy maga után. Erre számos különböző módon reagálhatnak a zenekarok a feloszlástól az új énekes megkeresésén át egészen az emlékformációkig, de arra is volt már példa, hogy valóságshow-ban kerestek új frontembert.
Elsősorban azokat a történeteket vesszük most elő, ahol az énekes meghalt, de a zenekar újraindult. A The Doors esete például, ahol Jim Morrison karizmáját nem tudták pótolni (ezért végül befejezték), még úgy sem, hogy új énekes helyett a zenekartagok vették át a frontemberi posztot, nem mérhetők a mostani esethez. Szintén listán kívüli a Queen helyzete (és a hasonló cipőben járó zenekaroké), akik a régi dalaikat játsszák, csak vendég frontemberekkel Paul Rodgers vagy Adam Lambert személyében, és nem törekednek arra, hogy az új frontemberekkel olyan közös alkotói munkát végezzen, mint anno Freddie Mercuryval.
A hosszú távon fennmaradó zenekarokon van ezúttal a hangsúly, így többek közt olyan bandák történeteihez nyúlunk, mint a Lynyrd Skynyrd, az AC/DC, a Stone Temple Pilots, a Grateful Dead vagy a Thin Lizzy.
Damiano David, a Måneskin énekese Instagram-oldalán jelentkezett egy rövid klippel, amely az új szólóprojektjéhez kapcsolódik. Az énekes a klipben egy elegáns öltönyben sétál egy sötét színű autó felé, majd beszáll. Ekkor a sofőr megkérdezi tőle, hová szeretne menni, amire Damiano David egy olyan választ ad, ami valószínűleg évekre lefoglalna egy rutinos taxist is: „Mindenhová.”
A maffiafilmeket megszégyenítő komoly jelenet után fekete alapon vérvörös betűkkel jelenik meg a rajongók számára fontos dátum:
szeptember 27.
Bár az még nem világos, hogy az Everywhere cím egy új kislemezre, albumra vagy akár az énekes új zenekarára utal, valószínűnek tűnik, hogy ez inkább Damiano David szóló vállalkozása lesz, aminek nem sok köze van a Måneskin-hez, hiszen a videóban csak a frontember szerepel, és utalás sincs a többi tagra. Utóbbi a legelképzelhetőbb, hiszen Damiano David egy tavalyi nyilatkozatában említett álmát teljesítheti, ugyanis korábban beszélt arról, hogy szólókarrierbe szeretne kezdeni. „Ez egy nagyon egészséges és egy nagyon romboló dolog is lehet” – fogalmazott akkor.
Ha reklámokról van szó, a Pepsi ritkán aprózza el a dolgokat. Feltehetően a cég karrierjének egyik legnagyobb szabású kampánya volt a 2004-es, gladiátoros reklám, amelyben a három perc hosszúságú hirdetés számos világsztárt hozott össze, Rómáig vitte a stábot, ráadásul egy arénát is felhúztak nekik. Itt a résztvevők előadták a Queen jól ismert We Will Rock You című dalát. Ezt a bravúrt igyekeztek most feleleveníteni húsz év távlatából a készülő Gladiátor 2-re reagálva, új csapattal és baromi sok CGI-jal megspékelve.
Az eredeti reklámfilmre biztos sokan emlékeznek. Néhány évvel korábban jött ki a mozikban Ridley Scott ikonikus filmje, a Gladiátor, ami akkoriban sokakat megmozgatott a művészvilágban és a reklámszakmában is. A Pepsi pár évvel később úgy döntött, csinál egy nagyszabású promóciót, amelyben számos világsztárt hozott össze egy arénában (a Colosseumban), ami azóta is a cég egyik legnagyobb, legköltségesebb és legismertebb kampánya.
Nem kisebb nevek szerepeltek a videóban, mint Beyoncé, P!nk és Britney Spears, akik előadták a Queen zenekar rockhimnuszát, a We Will Rock You-t.
A reklámban a zenekar két tagja, Roger Taylor és Brian May is feltűnnek, akik a lelátóról figyelik az eseményeket. A három énekesnő felfegyverkezve lép a küzdőtérre, ahol visszautasítják, hogy gladiátorként egymással kelljen küzdeniük. Szembeszállnak a gonosz császárral (akit Enrique Iglesias alakít), előadják a dalt a közönséggel együtt, majd jóízűen kortyolnak egyet a kólából, a maradékot pedig szétosztják a nézők között.
Emily Armstrong szeptember 5-én debütált a Linkin Park énekeseként egy fellépésen, amelyen az új dobos, Colin Brittain is részt vett. Ez volt a zenekar első új zenei megjelenése Chester Bennington 2017-es halála óta, ezenkívül egy új albumot és a „From Zero”-turnét is is bejelentették.
Jaime Bennington hétfőn az Instagramon fogalmazta meg kritikáit. Egy bejegyzésben azzal vádolta Mike Shinodát, a Linkin Park társalapítóját, hogy
csendben, valós időben törölte ki apám életét és örökségét... ráadásul a nemzetközi öngyilkosság-megelőzés hónapjában.
A Variety által kiszúrt posztban Jaime Bennington hozzátette, hogy a zenekar döntésével csalódást okozott a rajongóknak, akik példaképként tekintettek a bandára, most azonban csalódniuk kellett.
Jaime Bennington azt is kiemelte, hogy Armstrong kapcsolatban állt a szcientológia egyházzal, és korábban támogatta azt a Danny Mastersont, akit két nő megerőszakolása miatt 30 évtől életfogytig tartó börtönbüntetésre ítéltek. A zenész kiemelte a Mars Volta énekesének, Cedric Bixler-Zavalának és feleségének, Chrissie Carnell-Bixlernek a korábbi kritikáit, akik szintén Armstrong ellen szólaltak fel Masterson támogatása miatt.
Jaime Bennington szerint a Linkin Park nem vette figyelembe sokszínű rajongótáboruk aggodalmait, és döntéseik olyan irányba terelték a zenekart, aminek révén elárulta azokat az elveket, amelyekben a rajongók is hittek. A zenekar új albuma, a „From Zero” és Emily Armstrong kiválasztása vegyes reakciókat váltott ki a rajongók körében. Mike Shinoda egy Discord-beszélgetés alkalmával elismerte a közfelháborodást, egyúttal arra kérte a közösséget, hogy tiszteletteljesen vitassák meg az aggodalmakat.
Emily Armstrong szeptember 6-án kiadott egy nyilatkozatot, amelyben tisztázta a Danny Masterson támogatásával kapcsolatos helyzetet. Elmondta, hogy korábban részt vett egy bírósági meghallgatáson, mivel barátjának tekintette Mastersont, de később belátta, hogy hiba volt támogatnia őt. Emily Armstrong hangsúlyozta, hogy nem nézi el a nők elleni erőszakot, és együtt érez az áldozatokkal.
A Linkin Park – amely jelenleg Emily Armstrongot, Colin Brittaint, Mike Shinodát, Brad Delsont, Phoenixet és Joe Hahnt foglalja magába – egy hatnapos arénaturnéra készül, amelynek állomásai Los Angeles, New York, Hamburg, London, Szöul és Bogota. Az új album megjelenése november 15-re várható.
(Borítókép: Jaime Bennington 2019. június 1-jén Fotó: Scott Dudelson / Getty Images)
A Blackpink zenekar énekes-színésznője, Jennie Kim szólóelőadóként szerződött a Columbia Recordshoz az Oddatelier nevű lemezkiadójával együttműködésben, októberben pedig kiadja új szóló kislemezét – jelentette be a cég vasárnap.
Jennie Kim 2016-ban tűnt fel a Blackpink tagjaként a Billboard toplistáján legmagasabbra jutó koreai produkcióban, és ők lettek az ország egyetlen zenekara, amely a Coachella főfellépője volt. Tavaly egyedül állt össze The Weeknddel és Lily-Rose Depp-pel a One of the Girls című dalban, és feltűnt a HBO ellentmondásos, The Idol című sorozatában – írja a Variety.
Kim Koreában született, de 10 éves korában az új-zélandi Aucklandbe költözött, és ott tanult öt éven keresztül, mielőtt visszatért Koreába, és csatlakozott egy szórakoztatóipari tehetségakadémiához.
A Blackpink 2016-ban alakult, és az első olyan koreai együttes és női csapat lett, amelynek öt zenei videója is átlépte az egymilliárd megtekintést a YouTube-on, és a Spotify legkövetettebb lánycsapatává váltak.
Első európai stadionturnéja keretében jövőre Magyarországon is fellép az Imagine Dragons. A világhírű amerikai pop-rock csapat 2025. június 14-én a Puskás Arénában ad majd koncertet.
A Grammy-díjas, többszörös platinalemezes zenekar Loom című világ körüli turnéjának európai szakasza tizenhat országot érint. Jövő májusban Zürichben indul, és júliusban Londonban fejeződik be – közölte a Live Nation hétfőn az MTI-vel.
A Las Vegas-i csapat első teljes stadionturnéja mások mellett Észtországba, Csehországba, Olaszországba, Spanyolországba, Franciaországba, valamint Hollandiába is eljut. Az Imagine Dragons 2025. június 14-i koncertje a Puskás Arénában az ötödik magyarországi fellépése lesz az együttesnek: 2014-ben és 2023-ban a Sziget Fesztiválon, 2016-ban a Budapest Sportarénában, 2017-ben pedig a VOLT Fesztiválon játszottak.
Az Imagine Dragons idén nyár elején jelentette meg hatodik stúdióalbumát, a LOOM-ot. A csapat régi munkatársaival készítette az anyagot, köztük a svéd slágergyárosokkal, Mattmannal és Robinnal. A lemez hangzásában egyaránt megtalálható a zenekarra jellemző megszólalás, de modern megközelítések is.
Az együttes idén július végén kezdte el turnéja amerikai állomásait. A harmincöt koncertből álló egyesült államokbeli menetelés utolsó négy állomása október 22-től 27-ig Los Angelesben, Hollywoodban lesz. Ezt követi az ázsiai rész novemberben és decemberben Malajziában, Thaiföldön, Szingapúrban, Tajvanon, Hongkongban és Japánban.
A 2008-ban alakult, jelenleg trióként (Dan Reynolds – ének, gitár, billentyűs és ütőhangszerek; Wayne Sermon – gitár, vokál, mandolin, szintetizátorok, hegedű; Ben McKee – basszusgitár, billentyűs hangszerek, vokál) működő Imagine Dragons albumaiból eddig 74 millió példány kelt el világszerte, a csapat több mint 160 milliárd lejátszást tudhat magáénak. Négy kislemezük – Radioactive, Believer, Thunder és Demons – több mint tízszeres platinaeladást produkált.
2009-es felbukkanásuk óta öt egymást követő top 10-es debütálást értek el a Billboard albumlistáján a Night Visionsszel (2012) a Smoke + Mirrorsszal (2015), az Evolve-val (2017), az Originsszal (2018), valamint a Mercury – Act 1-nal (2021). Utóbbi második része, a 2022-ben kiadott Mercury – Act 2 producere a világhírű Rick Rubin volt. A Mercury Act 2-n szereplő Bones a rádiós listák első helyére került, a J.I.D rapperrel közös Enemy világszerte több milliárd letöltést gyűjtött be. Bad Liar című daluk a tizedik a sorban, amelyik meghaladta az egymilliárd streamelést, miközben a Thunder és Believer című slágereikhez készült klipek kétmilliárdos YouTube-megtekintést értek el a Radioactive és a Demons több mint egymilliárdos száma után.
Kendrick Lamartól, Lil Wayne-től, Wiz Khalifától Avicii-ig és Hans Zimmer filmzeneszerzőig számos világsztárral dolgoztak együtt, jótékonysági tevékenységük keretében milliókat gyűjtöttek a gyermekrák elleni szervezet, a Tyler Robinson Foundation, valamint a frontember Dan Reynolds Loveloud Alapítványa számára.
A LOOM európai állomásaira jegyek elsőként a zenekar regisztrált rajongói számára lesznek elérhetők szeptember 10-től. A Live Nation-tagok szeptember 12-én 10 órától csatlakozhatnak az elővásárlási lehetőséghez. A teljes körű jegyértékesítés szeptember 13-án, pénteken 10 órakor indul a budapesti koncertre a Live Nation oldalán.
A koncertekre többféle VIP-ajánlat is elérhető lesz. A csomagok között van, ami egy dedikált gitárt is tartalmaz, amelyen az Imagine Dragons egyik tagja aznap este még játszik is a színpadon, van backstage-túra, színpadi fotólehetőség. Minden VIP-csomag tartalmazza a kapunyitás előtti belépés lehetőségét a koncert helyszínére, digitális tevékenységeket és exkluzív ajándéktárgyakat. A részletekről a zenekar oldalán lehet tájékozódni.
(Borítókép: Imagine Dragons a Sziget Fesztiválon 2023. augusztus 11-én. Fotó: Kaszás Tamás / Index)
Rovataink a Facebookon