Zelma, Rajmund
-3 °C
5 °C
Index - In English In English Eng
Mindeközben ma
új poszt érkezett, kattintson a megtekintéshez!
  • Mivel otthon sütöm a kovászos kenyereket, az átlagnál több figyelmet fordítok a lisztekre, kíváncsian olvasom a kisebb magyar malmok termékeiről írt véleményeket, és negyedórákat vagyok képes ácsorogni a boltok lisztes pultjainál (főleg Olaszországban). A mohácsi Garat malom termékeiről elég pozitív a kovásztársadalom véleménye, nekem sajnos nem esnek útba a forgalmazási pontjaik, talán ezért kerülte el a figyelmem az új csomagolási kollekciójuk, fogadjunk, nem látott ennél menőbb címkéjű lisztet! 

    garat
    Fotó: Garat malom / Facebook

    Meg is kerestem gyorsan a céget, akik elmondták, hogy mohácsiként természetesen mohácsi grafikust választottak. A cicusokat Tatai Tibor rajzolta, akinek ezt a fantasztikus busós sorozatot, meg ezt a szörpcsaládot is köszönhetjük, és akivel 2018-ban kezdték a közös munkát, amikor még csak 3 fajta búzával dolgoztak a malomban. Innen jött az ötlet az "A part alatt" című gyerekdalból,

    egyik szitál, másik rostál, harmadik követ vág

    (Itt kell bevalljam, hogy a követ vágó macskáról elsőre azt hittem, annyira vad, hogy még magát is véresre karmolja, de nem, az ott nem a pocakja, hanem egy malomkő)

    Később a lisztpaletta bővülése miatt csatlakozott egy negyedik, egyiptomi cica is a bandához. A címkék 2019 augusztusában a Kenyérlelke fesztiválon debütáltak.

    garat2
    Fotó: Garat malom / Facebook

    Ön mit gondol?

    • 150
      Azonnal megvenném
    • 101
      Norbi is megmondta: A LISZT MÉREG
    • 26
      Hidegen hagy, nekem jó a sima is
  • A várost térkőtengerbe borító kivitelezők is megirigyelhetnék azt a precizitást, amivel egy újbudai kutyatulajdonos emelte egy járdaszakasz fényét a reggeli sétáltatás közben azáltal, hogy szinte nyílegyenes szegélyt képezett a járda közepén gondosan elhelyezett szargombócokból.

    Ezúton is gratulálunk az ismeretlen művésznek, forradalmi alkotás, bár legközelebb lehet, hogy szerencsésebb lenne a performansz után összeszedni a művészeti kellékeket.

    Ha nem látszódna jól a fenti képen, itt van gifesítve is, hogy pontosan mennyi nagyobb diónyi gombócot sikerült gondosan, egymástól viszonylag egyenlő távolságban kipattintani a járdára.

    kakiszegely.gif
  • Boldog István a kóla után a kávéról is lemondhat. Picit úgy tűnik, hogy a "sex sells" után eljött a "pride sells" időszaka, a cégek egyre bátrabban vágnak bele az addig rázósabbnak vélt témákba, gyorsabban reagálnak aktuális ügyekre, mint például nálunk a norbizmus, amire a Coca-Cola, a Pöttyös Rudi és a Dove, de még az Állatkert is reflektált.

    A Douwe Egberts belgiumi hirdetésére a Kreatív hívta fel a figyelmet. A szpotban két fiatal lány csókolózik a kanapén, amikor beállít egyikük apja. A lányok rémülten rejtőznek el, de a szerető apa kávés emojikkal hívja őket kávézni, happy end.

    A reklámot egy hét alatt 120 ezren osztották meg Twitteren, és csak ezen a poszton is van 500 000 like.

    A magyar változatban

    • 1291
      Boldog István állít majd be egy karikás ostorral
    • 696
      semmi nem lesz, nem vesszük át
    • 368
      hetero párra cserélik, mint minden más reklámban
    • 112
      ugyanez lesz, mindenki boldog
  • A Brighton Egyetemnek köszönhető az első olyan átfogó tanulmány, ami az abortuszok száma, a születések száma, és a pápalátogatás közötti összefüggéseket próbálja értelmezni. 

    1979 és 2012 közötti adatokat vizsgáltak meg, ebbe 129 hivatalos látogatásnak az adatai kerültek bele II. János Pál és XVI. Benedek látogatásai közül, amik közül átlagosan minden negyedikben hangzott el az, hogy az egyház nem támogatja az abortuszt. A kutatók azt nézték meg, hogyan változott a születések és az abortuszok száma a látogatás utáni harmadik és tizennegyedik hónap között. 

    Az derül ki az adatokból, hogy az abortuszok száma drasztikusan csökkent azokon a helyeken, ahova a pápa ellátogatott. Ebből logikusan az következne, hogy a születések száma viszont emelkedett. Ez viszont nem alakult így, ugyanis ebben a mutatóban nem történt változás. 

    Vagyis úgy tűnik, hogy az emberek inkább visszafogták magukat, vagy jobban odafigyeltek a védekezésre az után, hogy meghallották a pápa szavait, ami átlagosan 14 hónapig volt hatékony, utána már nem lehetett kimutatni a hatását.