Agresszíven fejleszt és tesztel a Mercedes
Új kipufogót és új DRS-, vagyis az állítható hátsó szárnyhoz kapcsolódó rendszert vet be az eheti fiatalpilótateszten a Mercedes.
A kipufogóval régi lemaradását pótolja be a csapat, a McLarentől a Ferrariig már az összes menő istálló hasonló megoldást használ, vagyis a gázokat szorosan a kasztni mellett áramoltatja a hátsó tengelyek, illetve a diffúzor felé, hogy leszorítóerőt nyerjen vele.
A dupla DRS viszont újra saját találmány, a szezon előtt épp náluk bemutatott megoldás továbbfejlesztése. Titkolják, hogy működik, de annyit ki lehet venni Ross Brawn csapatfőnök szavaiból, hogy nem igazán az egyenesekre, hanem a közepesen gyors kanyarokra van kitalálva, ezekben teszi gyorsabbá az autót.
"Sok munkánk van még, idei későbbi futamokon lesz meglehetősen hasznos ez a rendszer. Csak meghatározott kanyarkombinációkban működik, például az Ascari-sikán Monzában túl gyors volt, hogy használhassuk. Nem minden pályára alkalmas, finomra kell hangolni, ami kihívás" - nyilatkozta Brawn.
A spéci DRS-t a csapat egyik tesztpilótája, Sam Bird próbálgatja Magny Cours-ban csütörtökig. Kedden még csak adatokat gyűjtöttek róla, szerda este talán már konkrétabbat is tudnak mondani a hatásairól.
A szezonból még hét futam van hátra, ami az idény harmada, így megéri erősen fejleszteni, ráadásul jövőre nagyjából maradnak az idei aerodinamikai szabályok, vagyis az idei újításokat át lehet vinni az új évadra is.
Magny Cours-ban a Mercedesszel köröz a Ferrari és a Force India is egy-egy autóval és tartalék versenyzővel.