Nagyobb előnyhöz juthatsz, ha nem tudják, miért van
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Ötödször nyerhet a Hungaroringen, és megdöntheti Michael Schumacher rekordját.
Hihetetlen, hogy ez már a nyolcadik évem itt, sőt, már 2006-ban is itt voltam, a GP2-ben. Gyors voltam akkor, de elszúrtam az időmérőt! Visszatérve, szürreális ez az egész, gyerekkorom óta követem az F1-et, és hogy most annyi győzelmem van, mint Schumachernek – ezt el sem hiszem. Megtiszteltetés idejönni mindig, és ez az első alkalmam itt, amikor úgy érezhetem, hogy enyém a legjobb autó. Meglátjuk, mit tudok kezdeni vele, érdekes lesz.
Idén mintha jobban kezelné a kihívásokat és a nehézségeket.
Jól érzem magam, a megfelelő emberek vesznek körül, és ennek tetejébe még a világbajnokságért is hajthatok, ráadásul minden olyan természetesen jön. Illetve tanulok, és próbálok tanulni mindenből, öregszem, kezdek beérni. Nicóval ugyanolyan kocsink van, neki kevesebb gondja volt vele, ennek ellenére ott vagyok, versenyben vagyok.
A négy magyarországi győzelme segíthet benne, hogy jobban felkészítse a kocsiját erre a futamra?
Nem volt gondom az autót beállítani a múltban sem, most meg már tapasztaltabb is vagyok, úgyhogy nem a négy győzelmem, hanem inkább a rutinom segít beállítani a kocsit.
Van, aki nehezen boldogul a gépekkel idén, például bajnokok is, mint Vettel vagy Raikkönen, miért van ez?
Három nagy változás van idén. Első a motor, ami befolyásolja a vezethetőséget, és ahogy hallom, ez a Ferrarinál nem a legjobb. A második az új fékrendszer, amit sokkal nehezebb beállítani, és használni, mint egy normál féket. A harmadik a kevesebb leszorító erő. Ha az autód ezek után nem a legjobb, a pilótának, aki a maximumon akarja mindig vezetni a kocsit, többet kell hozzá tennie, kompenzálnia kell, és a nem tökéletes autót könnyű túlvezetni a határon. Emlékszem, amikor a McLarennél voltam, velem is megtörtént, hogy túlmentem a határon, hogy kisajtoljam belőle azt az egy tizedet. És amikor ezt teszed, akkor jönnek a hibák. Hasonló történt velem idén például Ausztriában, amikor megpördültem az időmérőn.
Melyik volt idén a legnehezebb versenye?
A legkeményebb futam idén valószínűleg a legutóbbi volt.
Nico Rosberggel évekkel ezelőtt gokartban már voltak csapattársak, milyen versenyző lett ahhoz képest?
Mindenképp erősebb és keményebb ellenfél, mint gokartban volt. De a kettő teljesen más, a legnagyobb különbség, hogy a gokartban nincsenek telemetriai adatok. Csak te vagy és a gép, és így nagyobb előnyre tehetsz szert úgy, hogy nem tudják, miért van. A Forma-1-ben a különbség látható, bárki megnézheti, és elsajátíthatja ugyanazt a technikát.
Megnézik egymás telemetriáját?
Igen, megosztjuk az adatokat, mindent.
Nem zavarja, hogy ha meg kell mutatnia?
Nem, mert mindig is így volt, mióta a Forma-1-ben vagyok
Alonsóval 2007-ben csapattársként hasonlóan szoros csatát vívott, mint most Rosberggel. Melyikük a keményebb belső ellenfél?
Úgy fogalmaznék, hogy nagyon különbözőek. Nem akarom azt mondani, egyik jobb, mint a másik, de az biztos, hogy Fernando a legnagyobb isten adta tehetség, aki ellen versenyeztem.
Tudja használni most a hét évvel ezelőtti emlékeit?
Nem igazán emlékszem semmire 2007-ből, arra nem emlékszem, mi volt múlt héten. De ha valamit akkor kevésbé jól csináltam, azt most jobban csinálom, hála a tapasztalatomnak.
A Mercedesnél a vezetők jól menedzselnek, ennek is köze lehet hozzá, hogy jobban kezeli a nehézségeket?
Nem menedzselnek minket, nem vagyunk már gyerekek. Hagynak minket versenyezni, hagynak minket felnőttnek lenni és dönteni. Természetes, ha gondjaink vannak, fordulhatunk hozzájuk, de nem menedzselnek minket, engedik, hogy azok legyünk, akik vagyunk, és ez, úgy látszik, működik.
Négyszer nyert már Magyarországon, mondhatjuk, hogy ez szinte már hazai versenye?
Sok hazai futamunk van, a Maláj GP, a Német GP, a Brit GP, de ez az egyik kedvencem. A rajongók nagyszerűek, látom őket mindenhol, a reptéren, a hotelben, a pályán. Ráadásul nem honfitársaim, vagyis kiválasztottak engem, hogy nekem szurkoljanak, ez nagyon szép, lelkiismeretes és lojális dolog.
Hamilton szerint a Merci nem akarja Vettelt
Csütörtökön pattant ki, hogy a Mercedes fontolgatja Sebastian Vettel szerződtetését, legalábbis ezt állítja a világbajnok csapatának, a Red Bull Racingnek az egyik főnöke. Hamilton az interjú felvétele előtt már reagált is a felvetésre, az Autosportnak azt mondta, nem hinné, hogy a német cég két német pilótát akarna, és ő nyitott a szerződéshosszabbításra. Szerinte a Mercedes és az ő menedzsmentje hamarosan megkezdik a tárgyalásokat. Úgy gondolja, van idejük bőven, jelenlegi megállapodása 2015 végéig érvényes. Vettel egyébként szintén cáfolta az értesülést.