1. Lewis Hamilton
2. Nico Rosberg
3. Sebastian Vettel
4. Felipe Massa
5. Valtteri Bottas
6. Danyiil Kvjat
7. Nico Hülkenberg
8. Kimi Räikkönen
9. Sergio Pérez
10. Fernando Alonso
11. Marcus Ericsson
12. Roberto Merhi
13. Will Stevens
Kiestek: Carlos Cainz, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Pastor Maldonado, Romain Grosjean, Felipe Nasr, Jenson Button.
A pálya körül. A háttérben már az eső is látszik.
4,3 másodperc az előnye Massa előtt. A brazilt 1,1 másodpercre követi Bottas, aki mögött fél másodpercen belül jön Rosberg. Hátrébb Räikkönen, Vettel, Kvjat, Hülkenberg, Sainz és Pérez a sorrend a pontszerzők között, viszont egyedül Pérez van 1 másodperc körüli különbségen belül a mezőnyben az első négyest leszámítva.
A 15-ös kanyarban már 20 perc múlva csapadék lehet a Ferrari szerint.
Így számolnak most.
Nem kell védeni az 1-2.-t, mehet mindenki, ahogy tud. Rosberg spórol kicsit, kezd leszakadni, miközben Hamilton előnye már 4 másodperc. Továbbra is úgy tűnik, a Williams egyetlen esélye, ha Bottas mehet előre, de a finn is bemondta a rádióban, hogy már elszállt a nagy lehetőség a futam elején.
Komolyabb gond van tehát azzal a motorral, ő a hatodik kiesőnk.
Egy kiállásról kettőre, nem tehetnek mást.
Hihetetlen. Rosberg be is támadta a finnt egyből, de az megtartotta a harmadik helyet. Ez most a sorrend: Hamilton, Massa, Bottas, Rosberg.
A kerékcsere alatt, így az utolsó helyre jött vissza az ausztrál.
Még Bottas az élen, de már Hamiltoné az első hely virtuálisan, sikerült az alávágás. Közben már Bottas is kint a boxban.
Bottas így az élen. Massa majdnem bukta a helyét a boxban, de a német elengedte, pedig mintha előrébb lett volna fél centivel, mint a brazil.
Megpróbálnak a friss gumival alávágni a Williamsnek. Az első két kocsi nem jön, meglátjuk, mire jut így a Mercedes, ami Pérez elé, a negyedik helyre ér vissza, tehát nem kell előzgetnie.
Kvjat az újabb cserélő.
30 mérföldre, vagyis kicsivel több, mint 45 km-re van a város a pályától...
Most új gumikat kapott, keményről vissza közepesre. Az első szárnyat most nem kellett cserélni.
Nem támad, tehát betartja a csapat kérését, de annyira a brazil csapattársa háta mögött megy, hogy ezzel megpróbálja hibára kényszeríteni azt.
Ezt is érdemes figyelembe venni a taktikáknál. A két Williams viszont picit meglépett, Hamilton leszakadt 7 tizedre Bottas mögött.
Az ötödik helyen, de kicsit fellélgezhetnek ott, mert Vettel is cserélt Räikkönen után. Két kiálláson a Ferrari?
Vaklárma volt, mehetnek vissza a szerelők, még nem jött autó.
Ő is kemény gumikat kapott természetesen.
Ha sokat megy Massa mögött ilyen közel, nagyon kopnak majd a gumijai.
Hülkenberg, Räikkönen, Kvjat és Vettel is két másodpercen belül egymáshoz képest. Ők az 5-8. helyen mennek.
De nem nagyon közelít Hamiltonhoz ő sem. 2,2-2,3 másodpercen belül továbbra is ez a négyes.
Kemény gumit kapott.
De csak akkor, hogy ha elmegy Massa mellett és le is szakítja. Ha ez nem jön össze, visszaküldik elé a brazilt?
Az egyenesben nem tud mit csinálni, csak bemenni Massa mellé, mert annyival gyorsabb nála. Ez öngyilkos taktika a Williamstől, mert a brazil feltartja a többieket, így bedarálja őket majd a Mercedes, pedig ha Bottas mehetne, neki még lenne is esélye.
Nem versenyzünk csapattárs ellen, szóltak Bottasnak, az a cél, hogy közösen szakítsák le a Merciket. A finn szerint viszont gyorsabb tud lenni, mint a csapattársa, de hiába, nem támadhat. Hmm...
Pérezt előzte meg a nyolcadik helyért.
Végre verseny! A nyolcadik kör végén Rosbergé a leggyorsabb kör.
De Bottas is gyorsul, mert már nyithatja a szárnyat Massa mögött. Hamilton még messze ehhez, de az szép hármas lesz, ha ő is odaér.