Rosberg: Nincs kifogás, nyernem kell
További Forma-1 cikkek
- Időkapszulát helyeztek el a Hungaroring új főépületének alapjában
- 2026-tól újabb csapattal bővülhet a Formula–1 mezőnye
- Mindenkit lenyűgözött a holland szupersztár teljesítménye
- Max Verstappen Las Vegasban lezárta a párharcot: a Red Bull pilótája sorozatban negyedszer is világbajnok
- Idén harmadszor rajtolhat George Russell a pole-pozícióból
Elég durva eső volt az imént, de ahogy látom, megúsztad. Vasárnap segítene a futamon, ha esne?
Nem, Isten ments, száraz legyen, ha lehet választani, az eső csak mindent összekuszál. Tavaly is volt vagy 20 másodperc előnyöm az élen, aztán mi lett a vége? Vagy várjunk, nem is eső, hanem Safety Car volt a versenyen, az időmérőre csapott le egy elég nagy eső. Mindegy, jobb lenne, ha idén semmi nem zavarna be.
Soha nem sikerült még a dobogóra kerülnöd Magyarországon. A szerencse hiányzik, a körülmények adódnak mindig így, vagy a pályával gyűlik meg a bajod?
Inkább a körülményeket mondanám, de vasárnap már nem lesz kifogás, és végre megnyerem a Magyar Nagydíjat!
Akkor már meg is találtátok azt a hibát, ami miatt nem volt tökéletes az autód eddig a hétvégén?
Nem jönnek ki jól a Hungaroringgel
2014-ben hiába indult az első helyről Nico Rosberg, végül csak a negyedik lett, igaz, a futam után még így is 21 pontos előnye volt a pontversenyben a későbbi világbajnok Lewis Hamiltonnal szemben.
A futamon Hamilton a csapatutasítás ellenére nem engedte el Rosberget, aki ellenkező esetben akár nyerhetett is volna – részben ez az incidens vezetett a belgiumi szándékos ütközésükhöz.
Idén Hamilton mögött 17 pontos hátránnyal várja azt a Magyar Nagydíjat, ami után tavaly már csak egy futamot tudott nyerni.
Összesen ez lesz a 10. F1-futama a Hungaroringen, ahol az eddigi legjobbja két nyegyedik hely. 2013-ban 19. lett, 2010-ben és 2006-ban kiesett, ezek mellett egy hetedik, egy kilencedik, egy tizedik és egy 14. helye van Magyarországon.
Nem sajnos, még mindig dolgoznak rajta, de bízom benne, hogy a mérnökök rájönnek majd a rajtig, mit tudunk csinálni. De mivel egészen más beállításokkal megyünk az időmérőn és a futamon, lehet, hogy vasárnap nem is lesz annyi probléma az autó egyensúlyával. Általában az ilyen alulkormányzottságból nem szokott gond lenni a versenyen. A túl sok persze ebből sem jó, de ez majd csak a futam alatt derül ki.
Itt a Hungaroringen nem lehet olyan könnyen előzni. Mi a terv a versenyre, egy jó rajt, vagy esetleg jobb taktika, mint Lewis Hamiltoné?
Mindenféleképpen jól kell elkapnom a rajtot, az a legnagyobb esélyem. A taktika már csak azért is másodlagos, mert ha Lewis van elöl, akkor ugye nem mehetek ki előbb kereket cserélni, mint ő. De alapvetően mindig a jó rajt az első opció.
És bízhatsz a statisztikában is, hiszen a pole pozícióból nem olyan könnyű itt nyerni.
Pontosan, az elmúlt tíz évben csak három versenyzőnek sikerült, én is hiába indultam tavaly az élről, nem tudtam nyerni. Ha ezt vesszük, akkor jóval több, mint 50 százalék esélyem van a győzelemre idén, de ez a pálya mindenkiből a szokottnál többet vesz ki. Nagyon forró az idő, az aszfalt, de gyorsan meg tud változni az időjárás. A pálya maga is komoly kihívást jelent, és a többi futamhoz képest sokkal több a műszaki hiba is, valahogy nem bírják itt annyira az autók, úgyhogy senkinek sem egyszerű.
Ráadásul egy nagyobb szünet közepén kell visszaülni az autóba, hiszen Silverstone három hete volt, Belgiumba pedig egy hónap múlva mentek. Mennyire ideális ez nektek, pilótáknak?
Egyáltalán nem jó ilyen kihagyásokkal versenyezni, de meg kell oldanunk. Nézz csak meg mondjuk egy teniszezőt, ha ő kihagy három hetet, biztos, hogy sokkal rosszabb formában lesz, mint előtte. Sokat felejt az ember teste ennyi idő alatt.
Pont az elmaradt Német Nagydíj miatt is van ekkora szünet, hiszen az múlt hétvégén lett volna. Mennyire aggódsz a hazai versenyed jövője miatt?
Nagyon sajnálom, hogy így alakult, hiszen én is német vagyok, az autóm is az, és ugye tavaly én nyertem Németországban, ami fantasztikus érzés volt. Szerencsére jövőre biztosan megtartják, de remélem, hogy utána is marad a naptárban, mert hiányozna az F1-ből egy német futam.
Jártál már Budapesten úgy, hogy nem versenyre jöttél?
Igen, azt hiszem, voltam már tesztelni is. Nagyon szép város, de ilyenkor ez másodlagos, most a versenyre koncentrálunk.
Borítókép: Nico Rosberg a szombati időmérőn. Marjai János / MTI