A két kettős között 8-ról 6 másodperc alá csökkent a különbség. 12 kör még a végéig, nem várt izgalmak jöhetnek.
Csodás vonat jött össze, mert Vettel is 1 másodpercen belül a holland mögött ár.
Nem is lángolt, inkább csak hűteni kellett, de a német nem bírta nézni a pályabírók bénázását.
A 23. körben járunk, három kocsit vesztett a mezőny.
Az eddigi legfiatalabb dobogós Sebastian Vettel volt még a 2008-as Olasz Nagydíjon, amit 21 évesen és 73 naposan nyert meg. Verstappen futamgyőzelmét még nem kockáztatnánk meg, de ha dobogós lenne, majdnem 2,5 évet adna az eddigi pódium-csúcsnak a legfiatalabb versenyzőknél.
Ricciardo sem nagyon húz el az élen, 1,3 másodperc az előnye. Vettel mögött Räikkönen 4 másodpercre.
És még egy kép.
Mindjárt DRS-távon belül, az érdekes lesz.
1:29.760-at ment, közepesen van persze ő is. 1,7 másodpercre van Verstappen mögött, de csak kicsivel gyorsabb a hollandnál.
Akkor meg is vannak, nincs már kire várni, indulhat a buli.
Verstappen mögötte, majd Vettel és Räikkönen az első négyes.
Vettel két, Räikkönen három kiálláson lehet, érdekes lesz, hogy ebből melyik lehet a nyerő, és hogy reagál erre a Red Bull.
Közepes gumin futotta ezt a ferraris finn, közben Verstappen és Räikkönen is megelőzte Grosjeant a kerékcsere után.
Rosberg és Hamilton már ott vannak, mindkettő úgy ért vissza, hogy le sem vette a sisakját. Érdekes megbeszélés mehet most.
Most épp Vettel az élen, Ricciardo és Grosjean előtt, de a német és a francia még nem kapott új gumikat.
Lauda szerint Lewis Hamilton hibázott a rajt utáni balesetnél. „Ez hülyeség volt, nyerhettünk volna. Lewis túl agresszív volt. Beszélnünk kell velük, hogy meghallgassuk a magyarázatukat, utána beszélhetünk csak arról, hogy mi fog történni” – mondta a BBC Radio 5-nak.
Sainzban ennyi volt, ugyanúgy a célegyenes végén ment el mellette a Ferrari, ahogy az előbb.
Közepes gumikat kapott a Williamsre a brazil.
Egyelőre tartja a negyedik helyét.
A safety car alatt előzte meg Magnussent, ezt a pozíciót kellett visszaadnia az orosznak, aki így a 13.
A célegyenes végén tette be a Ferrarit a belső ívre, ezzel már a harmadik a német, mehet Verstappen után.
90 százalék, hogy versenybalesetnek ítélik majd.
Vettel nagyon erőszakosan támadja a spanyolt, de egyelőre nem fért be mellé. Közben Ricciardo előnye már 1,5 másodperc Verstappen előtt az élen a hetedik körre.
Kijött a Safety Car a negyedik kör elején, élen Ricciardo, mögötte Verstappen első RBR-futamán, majd Sainz a Toro Rossóban és a két Ferrari.
Hamilton és Rosberg is rendben, a kapcsolatuk aligha.
Hamilton lement a fűre, megpördült és belecsapódott Rosbergbe. Safety Car az első körben.
Rosberg az első kanyarban előzte meg csapattársát, aki egyből visszatámadott, de leszorult a pályáról, megpördült a füvön, és kiütötte magukat az első két helyről.
Mutatjuk a két Merci ütközését több kamerából is.
Gond nélkül, nincs beragadónk.
Egyetlen pilóta kezdi a futamot közepes keverékkel: az utolsó helyről induló Rio Haryanto.
Nemsokára kezdünk is.
Ha nem látnánk a képet, mi sem hinnénk el, hogy a Spanyol Nagydíjat megelőző pilótaparádé után Fernando Alonso, a McLaren spanyol pilótája egy igen szép darab sonkát kapott a hazai közönségtől biztatás gyanánt.
"Hey Fernando - can you pass this on to Lewis HAM-ilton when you reach 'pork' ferme later, please?" #SpanishGP ** * pic.twitter.com/zKVsEH3oq4
— Formula 1 (@F1) May 15, 2016
Mivel nem túl könnyű előzgetni a barcelonai pályán, az ideális taktika két kiállás lesz majd, csakhogy a Red Bull megpróbál majd alávágni az élről induló két Mercinek, ami miatt lehet, hogy a Mercedes megpróbál majd alá-alávágni a két RBR-nek, valahogy kisakkozva, hogy azok mikor is cserélnének kereket, és megpróbálják majd beelőzni őket.
De persze könnyen lehet, hogy egy korai safety car, vagy bármi más miatt mégis három kiállással tervez a mezőny, ami persze mindent boríthat.